5-А клас

 Завдання з Мистецтва

 для учнів 5-А класу


Шановні п'ятикласники! 

Продовжуємо з вами працювати у дистанційному режимі. Прошу вас вчасно виконувати завдання та надсилати мені на електронну пошту  olgasamozdra@ukr.net 
Бажаю успіхів!



(05 вересня)


Тема уроку.  Як виникла музика та танець.

      Любі друзі, з давніх-давен люди намагалися з'ясувати, що таке музика. Чи потрібна нам вона? Як виник цей вид мистецтва? З чого він почався? Що надихнуло людину на перші музичні спроби? Бачите, як багато питань для розмірковування! Сьогодні ми спробуємо їх розв'язати.

Робота з підручником.  Опрацюйте матеріал на стор. 8-10; дати устно відповіді на питання на стор. 11. https://ua.calameo.com/read/00619196318080a6241ac

Ознайомтеся із матеріалом відео презентації.  https://www.youtube.com/watch?v=o7DANsSrKVs 

Ударних інструментів є дуже багато. Розглянемо деякі давні та сучасні. Порівняйте їх: чим вони схожі, а чим різняться?

Уявіть, що у кожного з вас зараз у руках ударний інструмент. Уявили?

  • Поміркуйте! Що вийде, якщо одночасно зіграти на них?

Правильно! Шум.

Датський композитор Пер Нергард написав музичний твір, який назвав «Образ шуму».

Слухайте його.  https://www.youtube.com/watch?v=mZiVpuPh0ZA

  • Чи вдалося композиторові передати образ шуму?
  • Які ударні інструменти звучатимуть?

Вокально – хорова робота.  Виконайте  пісню  "Музика", Г.Струве, І. Ісакової. https://www.youtube.com/watch?v=xf3UNmV9j1E 

Питання виникнення музики хвилювало людство у всі години. Сьогодні ми з вами зробили певні припущення з цього питання. На наступних уроках ми продовжимо вивчення цієї теми.


(12 вересня)


Тема уроку.  Як виникло образотворче мистецтво.  Виникнення графіки, живопису, скульптури. Трипільська культура.

      Доброго дня, любі друзі. Шанувальники мистецтва звикли милуватися художніми шедеврами у музеях та галереях. Сьогодні з творами образотворчого мистецтва можна ознайомитися, переглядаючи кольорові альбоми чи спеціальні сайти в Інтернеті. А ось щоб побачити світ прекрасними очима первісного митця, треба здійснити віртуальні екскурсії до пещери — «галереї» малярства та скульптури прадавніх годин. Адже саме тут протягом багатьох тисячоліть зберігалися перші відомі нам зразки мистецтва із зображеннями тварин і людей.

       Відображення уявлень первісної людини про навколишній світ втілено у кольорових відбитках долоні, «макаронах» (сплетення паралельних ліній, нанесених пальцями на стіну), малюнках тварин, яких вона бачила навколо себе, — биків, кабанів, кіз, оленів, бізонів, слонів, мамонтів і т.п. Пізніше перші художники почали малювати масштабні, розгорнуті сцени з повсякденного життя, насамперед полювання.

Обов'язково! Перегляньте відео.   Як виникло образотворче мистецтво.

https://www.youtube.com/watch?v=qAUxtx-jC7c 

Робота з підручником. https://ua.calameo.com/read/00619196318080a6241ac    Опрацюйте матеріал на стор. 12-13; дайте устно відповіді на питання на стор.13., запиши поняття з «Мистецької скарбнички» у тетрадь. 

Завітайте до Державного історико-культурного заповідника "Трипільська культура" 

Практична робота  Намалюйте тварину у стилі первісного живопису. Використовуйте відео (на вибір).

Відео№1

Від ео №2

До нових зустрічей!

(19 вересня)


Тема уроку .  Календарно – обрядові пісні. Ритм. Куплетна форма. Орнаментальні мотиви. Види орнаментів (рослинний, геометричний, змішаний)

    Здавна люди обожнювали сили природи, вірили в те, що магічними діями можна домогтися кращого врожаю. Народні свята та обряди, пов'язані з трудовими процесами та родинним побутом, приурочували до певних місяців календаря. Співали пісенв, супроводжуючи обрядовими діями, пов'язаними з поклонінням силам природи, землі та сонцю. Ці пісні дістали назву календарно-обрядових, що підкреслювало ритм чергування пір року. Ритм також закладався у куплетну форму пісень, де у приспіві повторювалися і мелодія, і слова, а в заспіві-тільки мелодія.

     Ритм існує в довкіллі, що визначає життя людини та діє на її почуття. Ритмічно змінюються день і ніч, пори року — весна, літо, осінь, зима. Ритмічно стукають колеса поїзду, відбиває годинник. Ритмічної послідовності дотримувалися і в мистецтві: у танцях, піснях і віршах, оздобленні одягу та житла.

Орнамент  - візерунок, побудований на ритмічному чергуванні елементів.

Рапорт  повторюваний у незміненому вигляді фрагмент орнаменту.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

мотив

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Наспів, частина музичної теми

 

Характерний елемент орнаменту

      На  ритмічному  чергуванні певних елементів зображення збудовано орнамент. Музика має подібне слово «орнаментика», що означає «прикрашання, оздоблення мелодії».  

      Орнамент, як і мелодія, також будується за певними мотивами. З амі мотивами і різняться орнаменти. Якщо для створення орнаменту використано мотиви природи, його називають рослинним. Я ж мотивом орнаменту обрано лінії та геометричні фігури, він називається геометричним. Поєднання цих мотивів створює змішань про рнамент.        

Згадайте матеріал відеоуроку

Практичне завдання

 (26 вересня)


Магічна стихія народних танців. Барвиста магія народної малярства.

Магічна стихія народних танців 

Мистецтво танцю сягає своїм корінням глибокої давнини. Танці виникли як прояв емоцій та почуттів людини, яка намагалася виразити їх у рухах. Спочатку вона намагалася імітувати в танці поведення тварин і птиц, потім – жести, що відображали певні трудові процеси. Це сприяло розвитку танцювальних рухів. Танці виконувалися із супроводом.

Ознайомтесь із матеріалом підручника  Мистецтво (Масол) 5 клас 2022https://pidruchnyk.com.ua/1711-5_mystetstvo_masol.htmlна стор. 32-39.  Запам'ятайте назви народних танців та їх особливості:гопак, козачок, коломийка тощо (українські), полонез, краков'як, мазурка (польські), полька (чеський)    Виконайте тестове завдання за посиланням https://naurok.com.ua /test/join?gamecode=8529649 

Завдання необхідно виконати до   03 жовтня 20:00

Барвиста магія народної малярства

Одним з найяскравіших видів мистецтва, які давно поширені в Україні, є декоративний розпис. Чимало видатних майстрів українського декоративного розпису здобули своїм трудом світову славу, і ні технічний прогрес, ні нові матеріали та технології не можуть знецінити, применшити того, що створено людським талантом протягом століть.

Ознайомтесь із матеріалом презентації. Запам'ятайте митців української народної малярства. Вивчити, що таке симетрична та асиметрична композиція.

Перегляньте

Петриківський розпис  https://www.youtube.com/watch?v=MKLyQWtJbqE

Ознайомтесь із матеріалом підручника  Мистецтво (Масол) 5 клас https://pidruchnyk.com.ua/1711-5_mystetstvo_masol.html  2022 на стор. 36-40. Скористайся порадами до виконання практичної роботи на стор.40.  

Для роботи потрібно мати:

  • лист цупкого паперу;
  • фарби акварельні або гуаш;
  • кисточки;
  • склянку з водою.

Практична робота

Намалювати квіткову композицію за традиціями української народної малярства, використовуй мотиви петриківського чи самчиківського розпису. 

1 варіант

2 варіант

      Віртуальна екскурсія до Національного музею українського народного декоративного мистецтва:  https://www.facebook.com/watch/?v=981361498955857 

Хай щастить!  

(03 жовтня)


 Народні музичні інструменти. Декоративно-ужиткове мистецтво.

      Кожний народ має свою особливу народну музыку, в якій відображається його історія, природа і доля. Мабуть, неможливо зрозуміти той чи інший народ, якщо не почуєш його пісні, танці, його народну музыку.

     Знайомство з народною музичною культурою важко уявити без опису самих музичних інструментів. У світі існує безліч народних музичних інструментів. Вони різні за формою, зроблені з різних матеріалів, по-різному прикрашені.

     Сьогодні на уроці ми говоритимемо про українські народні музичні інструменти, познайомимося з історією їх виникнення та різними легендами, які їх оточують. Тож сьогодні ми з вами поговоримо про золоті руки майстрів, які робили народні музичні інструменти.

Ознайомтеся з матеріалом відеопрезенації і  випишіть у тетрадь групи, які об'єднали музичні інструменти.  https://www.youtube.com/watch?v=5zK6Bgwp2lE 

Слухання музики.

Імпровізація на цимбалах ( Влад Ониськів)

«Ой у лузі червона калина» (капела бандуристів)    https://youtu.be/kGMKa92QaDI

Леонард Коєн. Алілуя (кавер Маріні Круть)   https://www.facebook.com/UATVchannel/videos/hallelujah-leonard-cohen-cover-by-%D0%BC%D0%B0%D1%80%D0%B8%D0%BD %D0%B0-%D0%BA%D1%80%D1%83%D1%82%D1%8C/1678579565770392/

Музика з к/ф "Амелі" (бандура, калімба)

Декоративно-ужиткове мистецтво

Вивчити матеріал презентації, випишіть у тетрадь види декоративно-ужиткового мистецтва.

Творче завдання

     Сьогодні створимо предмет побуту, що стане прикрасою вашої домівки. Ми оздоблюватимемо рамку для фото. Рамки можна оздоблювати по-різному  (користуйтеся презентацією) або виконайте одне із завдань на стор.48 підручника https://pidruchnyk.com.ua/1711-5_mystetstvo_masol.html  

Алгоритм створення рамки для фото в техніці оригамі з кіл .

  • Для квітки візьміть 5 кругів діаметром 4 см та 1 коло діаметром 3см.
  • Склади коло вдвічі.
  • Загни куток від середини донизу.
  • Розгорни лепесток.
  • Підклей складку. Вийшов об'ємний лепесток.
  • Менший кружечок наклеюй лепестки накладаючи один на один.
  • Приклей всі 5 лепестків. Для серединки худоби з гофрованого паперу кульки і прикрась серединку.
  • Для листочка візьми зелений кружок і склади вдвічі.
  • Загни трохи край від центру.
  • Відігни спереду та ззаду.
  • Відкрий листочок.
  • Отримані квіти та листки при клей на рамку.
  • Перегляньте "Створюємо витинанку"
     
                         2.   https://www.youtube.com/watch?v=-zT-f6ckNAw

(10 жовтня)


ЗОЛОТІ РУКИ НАРОДНИХ МАЙСТРІВ

Народна іграшка. Виготовлення ескізу кукли-мотанки «Подорожниця»  до Дня захисника України. 

     Українська народна іграшка  – дуже цікавий виріб, який налічує багату історію та різновид. Народні іграшки були найулюбленішою розвагою в дитинстві не тільки наших дідусів, батьків, але й у наш час.

Ознайомтесь із матеріалом презентації.

   З метою вшанування мужності та героїзму захисників, незалежності та територіальної цілісності України, військових традицій Українського народу, сприяння подальшому зміцненню патріотичного духу в суспільстві 14.10.2014 року Президент України підписав Указ «Про День захисника України», встановивши День захисника України щорічно відзначається 14 жовтня.

   14 жовтня також відзначається свято Покрови Пресвятої Богородиці. Його суть – ідея заступництва Божої Матері над християнами. Свято Покрови в Україні відзначається ще й як день українського козацтва.

   Для козаків свято Покрови було найбільшим святом. Цього дня у козаків відбувалися вибори нового отамана. Козаки вірили, що свята Покрова охороняє їх, а Пресвяту Богородицю вважали своєю заступницею та покровителькою. Козаки настільки вірили в силу Покрови Пресвятої Богородиці і настільки щиро і торжественно відзначали свято Покрови, що протягом століть в Україні воно набуло ще й козацького змісту і набуло другої назви - Козацької Покрови. З недавніх пір свято Покрови в Україні відзначається ще й як день українського козацтва.

   День захисника України нероздільно пов'язаний із розвитком війська та військових традицій. Бойові традиції, що народилися в давні часи, протягом усієї історії України постійно розвивалися. Тепер вони наповнюються новим змістом нинішнім поколінням захисників Батьківщини. У переддень свята з відчуттям глибокої шані та вдячності щиро вітаємо військових.

Запрошую до перегляду відеоролика  «Ми з України».   https://www.youtube.com/watch?v=07u4hRE1djA 

Ознайомтесь із матеріалом презентації.   https://docs.google.com/presentation/d/1jpn_eNsOuAfckQQz6_o3zCej28K20B46/edit#slide=id.p1

Українці працюючі та творчі люди. Своїми руками вони творять чудеса. Взяти б для прикладу народну іграшку. Українська іграшка, як і сама життя нашої нації, сягає глибокої давнини. Вони були простими, ці іграшки, але в них зберігалися сили землі та сонця, теплота рук рідних людей.

Практична робота. Створіть ескіз Лялька-мотанки "Подорожниця"

Кукла-Подорожниця  – це традиційна кукла-оберіг для подорожуючих. У її вузлику трохи крупи та зерна, щоб не голодувати; монета, щоб не закінчувалися гроші та червона нитка, щоб завжди знайти дорогу додому. Кулечка легко поміщається у кармани, щоб наглядати за вашою дорогою – як тілесною, так і духовною.

Будьте щасливі!

 (17 жовтня)


МІСТОЦЬКИЙ ДИВОСВІТ

Мереживо східних мелодій.  Чарівні арабески.

       Арабеска... Яке цікаве та загадкове слово! У ньому відчувається аромат східних садів, в уяві постають мінливий блиск цінностей і головне — примхливі візерунки чарівних східних орнаментів. Арабеска втілює уявлення людини про безкінечність світу.

    Сьогодні на уроці ми знайдемо зв'язок цього східного слова з музикою та орнаментом.  

 

  • Із чим у тебе асоціюється слово   "Арабеска", можливо, зі східними казками?
  • Уяви собі у казках "Аладдін та чарівна лампа" або "1000 і одна ніч".

Події у східних казках завжди відбуваються на тлі чарівних орнаментів, якими прикрашені коврики, мечеті, палаци   ханів.

Арабескою чи арабською в'яззю називають традиційні східні орнаменты. У них гармонійно поєднуються рослинні та геометричні мотиви. Арабески часто ставали забарвленням східних побутових промов, використовувалися у рельєфах архітектурних споруд, книжкових мініатюрах, на керамічних виробах, коврах, у декорі одягу та прикрас.

Ознайомтесь із матеріалом відео уроку. Виконайте практичне завдання з учителем.

https://www.youtube.com/watch?v=J3S7g-04vnY

Виконайте практичне завдання.

Створити арабески для східного ковру Алладіна.

У музиці теж є арабески.

У музиці  арабеска  - невелика інструментальна п'єса, зазвичай для фортепіано, з візерунчастим мелодійним малюнком, схожим на "мереживо".

Німецький композитор Р. Шуман спробував намалювати східні орнаменты музичними засобами. Одна з його п'єс для фортепіано так і називається «Арабески». Її плавні рухливі мелодії примхливо переплітаються, ніби нескінченні живописні візерунки.  

Щоб передати безперервність руху в музиці, композитор використав форму рондо з характерними для неї повторами основної теми та чергуванням контрастних епізодів.

Прослухайте  "Арабеска до мажор", Роберта Шумана.  https://www.youtube.com/watch?v=62lR8_M9iyU

     - Поміркуйте, чи вдалося автору створити арабеску на музичній мові? Як змінюється ритм у різних частинах твору

Л. Дічко «Українські писанки».

https://www.youtube.com/watch?v=F95lZw0Ol4Y

Порівняйте музыку п'єс "Арабески" та "Українські писанки".

-Схожа ця музика на орнамент?

Коли довго працюєш за комп'ютером, треба відпочити.

Встань --- Потягнись --- Зроби розминку --- Підійди до вікна         

5 хвилин розглядай все, що бачиш за вікном (дерева, людей, птахів, машини)

З-поміж багатьох різновидів танцювального мистецтва Відразу найбільшої популярності здобули танці Індії.

При індійських храмах зазвичай були танцівниці, які посвячували свою життя служінню богам. Їх називали баядерками. Про долю одного з них австрійський композитор Людвіг Мінкус і створив балет «Баядерка».

Переглянь танець баядерок. Можеш починати з 1хв.20с. 

  • Дай відповідь на питання: в яких моментах баядерки нагадують своїми рухами східні орнаменты – арабески?

Брамін - індійський жрець (Людина, що спілкується з богами, чаклує)

Пластична інтонація — вираження почуттів за допомогою рухів, жестів, міміки.

Самостійно віднайди та прослухай арабський танець  Михайла Глінки з опери «Руслан і Людмила», «Арабески» Кпода Дебюсі та Анатолія Лядова, інші музичні твори східної тематики. Відтвори рухи східних танців під музыку.

До зустрічі

(31 жовтня)


Підсумок ЗНАНЬ

ВСТУП.ПОХОДЖЕННЯ МІСТЦЯ.ОДВІЧНІ РИТМІ МІСЦЕВІ.

Сьогодні ми з вами перевіримо знання з тим:

ü  Походження мистецтва.

ü   Календарно – обрядові пісні: жниварські, щедрівки, колядки, веснянки.

ü   Орнаментальні мотиви.  Види орнаментів (рослинний, геометричний, зооморфний, змішаний)  

ü  Магічна стихія народних танців. (гопак, козачок, коломийка(українські), полонез, краков'як, мазурка (польські), полька (чеський).

ü  Барвиста магія народної малярства.  ( Народний розпис. Петриківський розпис. Самчиківський розпис).

ü  Народні музичні інструменти. Українські народні інструменти: кобза, волинка, тримбуту, цимбалі.

ü  Декоративно-ужиткове мистецтво.

ü  Народна іграшка.

ü  Мереживо східних мелодій.

ü  Чарівні арабески.

Матеріал на стор. 8-66 підручника  «Мистецтво» для 5 класу, авт. Масол Л. М.  https://pidruchnyk.com.ua/1711-5_mystetstvo_masol.html 

Виконайте тести за посиланням. https://naurok.com.ua/test/join?gamecode=1107703  Завдання необхідно виконати до 4 листопада о 12:00.

Домашнє завдання.  Ознайомся з матеріалом підручника на стор.66-69 . https://pidruchnyk.com.ua/1711-5_mystetstvo_masol.html  


(07 листопада)


ТЕМА 2. ПРОФЕСІЙНЕ МІСЦЕВО

МУЗИЧНІ ТА ГРАФІЧНІ ІНТОНАЦІЇ

     Сьогодні на уроці ми поговоримо про музичну інтонацію, мелодію, вокаліз, співочі голоси, діапазон та штрихи. А також познайомимося із видом зразкового мистецтва "Графіка".

Голос  - музичний інструмент, дарований природою. Графіка  - мелодії виразних ліній.

    Почуття і переживання людина може виявити через спів. Музика, що виконується голосом, називається вокальною. Голос – це унікальний інструмент, який дарує людині природа. Він ніби “малює з натури”, передаючи характерні мовні інтонації: питальні, окличні тощо. Музичну мову можна збагнути саме завдяки інтонації, яка становить основу мелодії, що визначає її характер. Вокальні твори зазвичай пишуть на віршовані тексти, але їх можна виконувати і без слів. Такий спів називають  вокалізом.

Попрацюйте із матеріалом презентації. Виконайте усно завдання на слайдах.

https://drive.google.com/file/d/1XjD3nbJ5zPtSgXDDV0SrVSYaIBw0iCQr/view

Попрацюємо з презентацією. Ознайомтеся з матеріалом презентації, запам'ятайте основні засоби виразності графіки. Виконайте вправу для очей, вивчіть, що таке сангіна, всі поняття з мистецької скарбнички, виконайте практичну роботу.

https://docs.google.com/presentation/d/1LZeDo25PLYkhnttJqAPV3nxm9e9v--fA/edit?usp=sharing&ouid=100354568130138292500&rtpof=true&sd=true

Практична діяльність учнів

Створення лінійного та силуетного малюнка одного об'єкта - крок за кроком (кулькова ручка) або кольоровий портрет (кольорові олівці). 

 

Домашнє завдання 

1)   Співати пісню “Співають діти”  вірші Л. Гнатюка, музика І. Кіриліної.

2)   Закінчити практичну роботу.

(14 листопада)


МУЗИЧНІ ТА ГРАФІЧНІ ІНТОНАЦІЇ

Духовна (церковна) та світська хорова музика.Хормейстер.

Вигляд графіки.

    У концертних залах, у філармонії можна почути хоровий спів. Яка гармонія, яке забарвлення, яка чарівність звучання! Як зародилося хорове мистецтво – поговоримо про це на уроці.

    Хор  (у перекладі з грецької «натовп») — великий гурт співаків, які разом виконують якийсь вокальний твір. Мелодія шкірного голосу — шкірна хорова партія — обов'язково виконується групою співаків. Хорові колективи виконують твори як із інструментальним супроводом, так і без нього.

    Професійні співаки та хори в Єгипті в давню епоху брали участь у культових дійствах, пов'язаних з релігійними ритуалами та обрядами. Про це свідчить історія.

    У Давній Греції хор був одним із головних дійових осіб спектаклю. Він коментував усе, що відбувається на сцені. Музика у виконанні хорів звучала під час Олімпійських та Піфійських ігор. Олімпійські ігри – це спортивно-військові змагання, а Піфійські – змагання поетів, співаків, музикантів на честь бога Аполлона. Саме тоді виникає хейрономія — спосіб керування співаками за допомогою умовних рухів рук, пальців, міміки, рухів голови.

Опрацюйте матеріал навчальної презентації.  Запам'ятайте, портрет Д.С.Бортнянського, випишіть у тетрадь поняття з мистецької скарбнички. Прослухайте пісні у хоровому виконанні. https://drive.google.com/file/d/1LZeDo25PLYkhnttJqAPV3nxm9e9v--fA/view  

Види графіки

Опрацюйте матеріал підручника «Мистецтво» на стор. 78-81, https://pidruchnyk.com.ua/1711-5_mystetstvo_masol.html  

Перегляньте відеоматеріал,запам'ятайте.

Виористовуючи мову графіки створіть розповідь про те, що вас оточує "Світ навколо мене". Або складіть таблицю або колаж (комп'ютерний) «Види графіки», доберіть власні приклади.   

(21 листопада)


ПАЛІТРА ТЕМБРІВ І СИМФОНІЯ КОЛЬОРІВ

Тембрі інструментів.  Живопис: кольорова гармонія .

 

Як малюнок невпізнанно змінюється, розцвічений різнобарв'ям кольорів, так і спів збагачується інструментальним супроводом. Люди за тисячі років створили безліч інструментів, різних за розміром, формою, матеріалом, способом видобування звуків різної висоти та гучності. Всі ці якості впливають на окрасу звуку, створюючи неповторний "голос" шкірного інструменту .  Сьогодні ми з вами поринаємо у світ музичних інструментів, він дуже великий і цікавий, а ще він дуже гарно звучить.

Попрацюйте з матеріалом презентації:  https://drive.google.com/file/d/1b25Bhy4YMayxdcXtGu7qna4SM72NVQ0Z/view  

ü  Прослухайте: Модест Мусоргський. Старий замок.

ü  Прослухайте: Модест Мусоргський. Богатирські ворота біля стольного міста Києва.  

ü  Запам'ятайте види музичних інструментів за способами видобування звуків.

ü  Відвідайте музей музичних інструментів у Брюсселі.

ü  Прослухайте пісню «Різнокольорова гра», музика Б. Савельєва Вірші Л. Рубальської.

ü  Виконайте пісню «Різнокольорова гра».

ü  Відвідайте Національну філармонію України у Києві,  Одеську обласну філармонію.

ü  Вивчити поняття з «Мистецької скарбнички».

Відео.

Живопис: кольорова гармонія .

  За кольори в образотворчому мистецтві відповідає живопис.

Живопис  - це вид образотворчого мистецтва, головним віражальним засобом якого є колір.

    Колір впливає на нашу життя. Він враховується у всіх сферах діяльності людини, у шкірного народу склалася притаманна йому кольорова символіка. Колір може викликати певні асоціації з предметами, діями, явищами. Людина сприймає явища та стани природи, пори року чи годину доби як сполучення кольорів. Холодна гама – зима, крига, море, а тепла гама – осінь, вогонь, пустеля.

Ознайомтесь із навчальним відео. Запам'ятайте:  види живопису (станковий, монументальний, декораційний), колір, ахроматичні та   хроматичні, основні та похідні кольори. Виконайте практичну роботу. 

Практична робота.

Створення живописної композиції «Старий замок» (пояснення   – 2.33 хв. на навчальному відео) ☝

Домашнє завдання . Закінчити практичну роботу. Підготуватися до самостійної роботи за стор. 66-88 підручника.

(28 листопада)


Путівник з симфонічного оркестру.  Колорит.

Пригадай, які групи музичних інструментів ти знаєш?

    Музичні інструменти часто об'єднують у групи, бо разом їх звучання набуває більш яскравого забарвлення. Тобі   вже знайоме поняття "оркестр". Оркестри бувають також   різними. Це залежить від того, на яких музичних   інструментах грають музики в оркестрі.

    Подивися на фотографії. На яких зображеннях бачиш: струнний оркестр, духовий оркестр, оркестр народних інструментів, симфонічний оркестр. 

А Б   

У   Р 

Неперевершеним за багатством тембрових відтінків є симфонічний оркестр. 

   Керує оркестром диригент. Жестами рук, диригентською паличкою він вказує оркестрантам, як виконувати той чи інший фрагмент музичного твору: його темп, гучність і характер музики. Перед очима диригента на пюпітрі лежить партитура музичного твору — нотний запис усіх інструментальних партій.  

    Найкраще ознайомитися з музичними інструментами нам допоможе «Путівник з оркестру для молоді» англійського композитора Бенджаміна Бріттена.   

    Послухай  перші дві хвилини,  визнач, у яких частинах твору тему виконує весь симфонічний оркестр, а де - групи музичних інструментів. Охарактеризуй звучання різних груп інструментів.

Детальніше з твором Бенжаміна Бріттена та характеристиками музичних інструментів ти можеш ознайомитися у підручнику на стор. 90-93

ПІДРУЧНИК

Послухай   пісню Наталії Мей «Пісня про перший сніг» та виконай її.

Слухання музыки: пісня "Перший сніг"  ????Натискай тут

Виконання пісні  ???? Натискай тут

Колорит.

Холодний та теплий колорит. Наближення та контрастний колорит.

Дорогі ученики, подивіться, який різнобарвний світ нас оточує! Скільки яскравих і не дуже яскравих кольорів дарує нам природа! Як же передати всю цю красу на аркуші паперу? Сьогодні ми спробуємо з цим розібратись.

Для цього я пропонуємо вам Ознайомтесь із навчальним відео. Запам'ятайте матеріал. 

Робота з  ПІДРУЧНИКОМ  Опрацюйте матеріал на стор. 94-97. Запам'ятайте визначення зрозуміти.

Практичне завдання.

Створення колориту пейзажу залежно від пори року.  (пояснення  - 2.45 хв. на навчальному відео????)

(05 грудня)


СЕКРЕТИ ФАКТУРІ

Срібні тембрі духового оркестру.

Нас оточує музика щодня та всюди. Але чи можемо ми щодня слухати звучання живого духового оркестру? Звичайно не, але якщо ми вже його чуємо, то емоції вириваються з тіла, хочеться танцювати, адже це чудовий звук, який окриляє нас і змушує усміхатися та радіти.

 Сьогодні говоримо про духовий оркестр.

 

 

 

 

 

Ознайомтесь із матеріалом навчальної презентації. https://docs.google.com/presentation/d/1Pohz6KeZOqHilL3dMIUuwgJYqFmINAtY/edit?usp=sharing&ouid=100354568130138292500&rtpof=true&sd=true 

Виконайте завдання до навчальної презентації:

ü  запам'ятайте теоретичний матеріал;

ü  прослухайте уривки з музичних творів, проаналізуйте;

ü  обов'язково завітайте на сайт Національного академічного духового оркестру України та прослухайте його класичний репертуар;

ü  розучіть «Пісеньку про веселу годину» музика В. Ільїна вірші В. Сапгіра;

ü  вивчити поняття з «мистецької скарбнички».

Скульптура – ​​мистецтво пластичних форм.

   Ви, можливо, бачили художні твори, які зображають мужніх героїв-вершників у центрі площі або граційну жіночу фігурку біля тихої алеї парку. Все це - мистецтво скульптури . На відміну від творів графіки та живопису, які лише передають враження об'єму, твори скульптури мають реальний об'єм у просторі.  

Ознайомтесь із матеріалом навчального відео.

Запам'ятайте:

Ø  Якою художньою мовою промовляє до нас скульптура.

Ø  Чим відрізняються станкова, монументальна та декоративна скульптура.

Ø  Хто такий Іоанн Георгій Пінзель.

Пройдіть тестові  завдання до уроку " СЕКРЕТИ ФАКТУРІ. Срібні тембри духового оркестру. Скульптура - мистецтво пластичних форм." 

Посилання. https://naurok.com.ua/test/join?gamecode=3925651

Завдання необхідно виконати до   7 грудня 20:00

Практичне завдання.  Створіть скульптуру представника підводного світу.

 (12 грудня)


Естрадний оркестр.

Архітектура – ​​музика, що застигла біля каміння.

Привіт, любий друже! Сьогодні ми поговоримо про естрадний оркестр.  Естрадний оркестр у наш час дуже популярний. Розрізняють оркестри:

    естрадно-симфонічний естрадно-духовий естрадно-джазовий

На радіо та телебаченні популярний репертуар цих оркестрів складають треки популярної музики, чи сучасні обробки класики.

Оркестри беруть участь у фестивалях та концертах та акомпанують сучасним виконавцям.

Естрадний оркестр не має постійної кількості учасників.

Найменші оркестри (15-17 учасників) естрадні й джазові колективи називають бігбендами.

Попрацюйте з матеріалом презентації:  https://docs.google.com/presentation/d/1ISY4MS4vcoWfkdETtB3FOOQJDAtmEu84/edit#slide=id.p1  

ТВОРЧЕ ЗАВДАННЯ

1 Знайдіть в Інтернеті аудіо- або відеозаписи звучання естрадного оркестру.

2 Прослухайте і оберіть 2 треки, які найбільше припали до душі.

3 Прикріпіть їх (або посилання на них) до завдання.

Цікаві факти  про саксафон та його винахідника Адольфа Саксе. https://www.youtube.com/watch?v=tSoG1_4VtMI 

Архітектура – ​​музика, що застигла біля каміння. 

Архітектура. Види архітектури.

      Доброго дня, любі друзі!   У містах різних країн світу можна побачити давні фортеці, собори, палаци, театри та інші будови, перед якими з'являється бажання зупинитися і дивитися на них, затамувавши подих. Саме так ми іноді зупиняємось перед картиною чи скульптурою у музеї. Шедеври архітектурного мистецтва – це символи країн. Весь світ захоплюється древнім Акрополем в Афінах, Софіївським собором у Києві, Київо-Печерською лаврою, оперними театрами у Львові та Одесі, Ейфелевою вежею у Парижі. Цей перелік можна продовжувати дуже довго. Однак, на відміну від живопису та графіки, скульптури чи декоративно-ужиткового мистецтва ми не тільки дивуємось на творіння архітекторів, а й постійно їх використовуємо.

Практична робота

  Створіть малюнок "Дом моєї мрії", користуючись порадами відеоуроку. Відчуйте собі архітекторами та архітекторками майбутнього!

ДОМАШНЕ ЗАВДАННЯ.

Виконати творче завдання уроку, закінчити практичну роботу.

 

(19 грудня)


Підсумок ЗНАНЬ

ПРОФЕСІЙНЕ МІСЦЕВО

Доброго дня, юні друзі! Сьогодні ми з вами перевіримо знання з тим: 

ü  Голос.

ü  Графіка.

ü  Духовна (церковна) і світська хорова музика.

ü  Групи інструментів за способом видобування звуків.

ü  Живопис.

ü  Симфонічний, духовий, естрадний оркестрі.

ü  Колорит.

ü  Скульптура.

ü  Архітектура.

Матеріал на стор.66 -113  підручника «Мистецтво» для 5 класу, авт. Масол Л.М. https://pidruchnyk.com.ua/1711-5_mystetstvo_masol.html   

Виконайте тести за посиланням.

https://vseosvita.ua/test/start/hkp656

Завдання необхідно виконувати до 21 грудня 12:00.

Ознайомтеся  з матеріалом підручника на стор.114-121. https://pidruchnyk.com.ua/1711-5_mystetstvo_masol.html                

(09 січня)


Література та візуальні образи  Книжкова ілюстрація. Шрифт. Буквиці.

        Доброго дня, шановні учні! А чи задумувалися ви, як взаємодіє література з образотворчим мистецтвом? Найтісніше їх зв'язок виявляється у мистецтві створення книги. Адже саме художники-графіки добирають шрифти, створюють ілюстрації та книжкові мініатюри за літературними сюжетами. Завдяки візуальним образам до читачів краще доноситись зміст літературного твору, глибше розкривається задум автора.

          До художнього оформлення книжки належать обкладинки, заставки та кінцівки, у яких застосовують орнаментальні візерунки.  Заставка  відкриває розділ тексту, а кінцівка завершує останню сторінку чи всю книгу. Так книжка стає справжнім твором мистецтва.  

Опрацюйте інформаційні картки

 

Запам'ятайте

Монограма  (що в перекладі з грецької мови - "проста лінія") виникла як зображення, намальоване однією лінією, пізніше - знак із двох чи більше пов'язаних літер, найчастіше - ініціалів. 

Перегляньте  https://www.youtube.com/watch?v=4TaCkFwElag

Практична робота 

Варіант 1.   Намалювати буквицю з інструментів художника чи природних форм.


Варіант 2.    Створіть літеру-ініціал свого імені або монограму зі своїх ініціалів із рослинними чи геометричними мотивами.



Порада:  https://www.youtube.com/watch?v=AoPiuP1GO8c 

Алгоритм виконання практичної роботи.

1. Уяви собі, свій характер.
2. Придумай композицію.
3. Визнач графічні засоби вираження, які допоможуть тобі передати задумане.
4. Наміть лінії олівцем.
5. Проаналізуй свою роботу і скоректуй, якщо необхідно:  літера має гарно прочитуватися і відразу впізнаватися.
6. Розфарбуй: кольори можуть гармонійно поєднуватися чи контрастувати залежно від того, як ви відчуваєте свій характер.
 

Музика та література 

Ознайомтеся із матеріалом відеоуроку, запам'ятайте.   https://youtu.be/djbGauIJapU

Запам'ятайте матеріал на стор. 124-127 підручника "Мистецтво" https://pidruchnyk.com.ua/1711-5_mystetstvo_masol.html  ,прослухайте музичну композицію (стор.125).

 

(16 січня)


ЯКЩО ВСІ МІСЦЕВСТВА ВМЕСТЕ

Цирк — мистецтво, сповнене радості. Цирк в архітектурі та живописі.  

     Доброго дня, дорогі друзі! Цирк – один із найулюбленіших видів мистецтва як дітей, так і дорослих. Він назавжди увійшов у нашу життя, як, скажімо, музика, театр, кіно. Тож сьогоднішній урок ми посвятимо цирку. Адже, «Цирк – мистецтво, сповнене радості».   

І наше завдання сьогодні, ознайомитися з історією виникнення циркового мистецтва, особливостями цього жанру та виявити значення музичного та образотворчого мистецтва у створенні яскравої, веселої, циркової вистави.

Ознайомтесь із матеріалом презентації.  Запам'ятайте матеріал із мистецької скарбнички.

     Якщо основою художніх образів у літературі є слово, а в музиці – звукова інтонація, то першоосновою художньої мови цирку є трюк - складне для виконання та емоційно вражаюче зрелище.  

Різноманітні трюкові дії у супроводі музыки, хореографії, слова, зовнішнього оформлення та утворюють цирковий  номер.

Якщо циркові номери об'єднані певним сюжетом — виникає цілісна циркова вистава, де у шкіряного артиста свій образ: кумедний клоун, фокусник-чарівник, відважний дресирувальник, спритні гімнасти, сильні акробати.

 

Циркове свято завжди супроводжується музикою естрадно-духового оркестру чи біг-бенду. Він розміщується не в оркестровій ямі, а на спеціальному балконі над входом на арену.   

Пропоную вам переглянути фрагмент циркової вистави  (Національний цирк України, різдвяна циркова вистава "Щасливого Різдва")  та звернути увагу на музичне оформлення номеру.

https://www.youtube.com/watch?v=xINrWvLOwrM

Слухання музики

   Прикладом блискучої циркової музыки може бути легендарний марш із кінофільму «Цирк» Ісаака Дунаєвського. Фільм вийшов на екрани у 1936 р. і набув широкої популярності багато в чому завдяки музиці. Марш, швидко подолавши кінематографічні кордони, став своєрідним цирковим гімном.

Я пропоную вам послухати цей легендарний марш! https://vimeo.com/504027868 

    Художник у цирку  — це учасник творчого колективу постановників, який за допомогою засобів візуальних мистецтв втілює зоровий образ вистави відповідно до режисерського задуму. Він розробляє світлову та кольорову партитуру спектаклю, ескізи костюмів та реквізиту, пропонує ідеї для виразного оформлення коврів та бар'єрних доріжок, афіші, приглашень, квитків тощо. Цирк широко відбито у зразковому мистецтві.

Виступи циркових акторів та акторок із найдавніших годин приваблювали художників та скульпторів, які показували гармонію та досконалість людського тіла, передавали динаміку рухів акробатів та акробаток, жонглерів, гімнастів та гімнасток.

    Зазвичай улюбленцем глядачів є клоун . Він не завжди веселий, але завжди кумедний і добрий. Зазвичай актор-клоун вдягнений у строкатий костюм, величезного розміру взуття, кумедна шляпа, гротескний (сильно перебільшений) макіяж і штучний ніс у вигляді кольорового кулька. https://www.youtube.com/watch?v=iR3U4c_dWiU  

Творче завдання (12б). Зобрази веселих клоунів чи інший фрагмент циркової вистави.

Клоун на арені цирку. Як намалювати клоуна. Майстер-клас. https://www.youtube.com/watch?v=TRQvT5Stz1I 

Домашнє завдання .  Прочитати с. 140-147 підручника; самостійно прослухати циркову музыку і дізнатися більше про її роль у цирку, використовуючи різні сайти Інтернету; знайти і подивитись мультфільми про цирк. Закінчити практичну роботу.

(23 січня)


У ЦАРСТВІ МЕЛЬПОМІНІ

Театр відчиняє двері.

Театральна афіша повідомляє.

    Вітаю! Цього уроку ми потрапимо у світ, де люди перетворюються на різних казкових героїв, де звучить музика, живе пісня та танці. Це світ театру!  Вирушимо у Царство Мельпомені, дізнаємося, хто ж ця пані та познайомимося з композитором, на честь якого названо Астероїд головного поясу.

Театр  — вид мистецтва, що відбиває життя у сценічній дії, яку виконують актори перед глядачами. У театральному мистецтві поєднані література, музика, образотворче мистецтво, хореографія та інші види мистецтва.

СУЧАСНІ ТЕАТРИ МАЮТЬ ДЕКІЛЬКА РІЗНОВИДІВ. Нині існують драматичні театри, опери та балету, театри кукол, театри тіней та багато інших. Також театр давно пов'язаний з музикою. Без музыки не відбувається жодного спектаклю.  

Ознайомтеся із матеріалами презентації. Запам'ятайте: що таке театр, види театрів, схему глядацької зали театру. Запам'ятайте, що таке театральна афіша, грим.  

Виконайте творчу роботу.

(30 січня)


Ляльковий театр.

Мистецтво створення ляльки.

 

    Вітаю! Минулого уроці ми говорили про таке диво, як театр, про те, коли він виник, чого він навчає нас, глядачів. Існують різні театри — опери та балету, драматичні, комедійні, лялькові, музичні комедії, юного глядача... Сьогодні ми поговоримо про  театр ляльок.

    Театр кукол — це унікальний вид мистецтва, де актори та ляльки разом створюють на сцені неповторні історії. Кукли-актори зазвичай рухаються по сцені завдяки вмілим діям акторів-ляльководів, а іноді й за допомогою спеціальних пристроїв. Кукла здатна викликати у глядачів не менше захоплюючих емоцій, ніж професійний актор. Якщо її повертати в різні боки під час розмови, то здається, що вона не лише сама розмовляє, а й посміхається чи плаче, навіть гнівається. 

Київський державний академічний театр кукол (Київ)

Обробіть навчальне відео.

Запам'ятайте:

ü  Які мистецтва поєднавши театр.

ü  Де виник театр кукол.

ü  Хто такий Пульчінелло.

ü  Як називався народний театр кукол в Україні.

ü  Особливість виготовлення театральних кукол.

ü  Види кукол.

  •         Пригадайте, які лялькові вистави вам доводилося дивитись? Які ляльки там виступали? Як вони рухалися?

    Подивіться лялькову виставу:

Лялькова виставка "Коза Дереза"  https://www.youtube.com/watch?v=DwuNU_Qvdy0

Творча робота .  Створіть куклу для пальчикового театру з кольорового паперу, користуючись відеоуроком  https://www.youtube.com/watch?v=bZDvyBfo_BA  (надішліть фото вашої роботи за прикладом нижче).

(06 лютого)


На оперній сцені. Побудови та інтер'єри театрів. 

Добрий день.  Театр   це особливий вид мистецтва завдячуючи йому ми можемо здійснити захоплюючу мандрівку та зазирнути у різні епохи минулого.

Багато хто з вас вже відвідували театри та на минулому уроці ви дізналися про ще деякі види театрів.  З кажіть ,  які види театрів ви вже знаєте?

Споруди оперних театрів у світі – це шедеври архітектури, а також неперевершені зразки декоративно-оформлювального мистецтва. До пам'яток архітектури належать і найстаріші в Україні театри опери та балету: Київський, Львівський, Одеський оперні театри. Архітектори проектуючі споруди враховують їх призначення, форму конструкції, її декоративне оздоблення. Екстер'єр - зовнішнє зображення та оздоблення архітектурної споруди. Важливим складником художнього образу театру є інтер'єр – внутрішній простір театрального приміщення.      

Ознайомтесь із матеріалом презентації.  Запам'ятайте театри світу. Усно проаналізуйте екстер'єр та інтер'єр театрів.

Повідайте Віденську оперу. https://www.youtube.com/watch?v=YSY_zAAZWnU

         Що таке опера? Це чи не найскладніший музичний жанр. У ньому злиті в єдиному дійстві драматичне мистецтво, вокальна та інструментальна музика, танці й пантоміма, живописні декорації, костюми та грим артистів .  

     Опера  (італійська — дія, праця, твір) — музично-драматичний жанр, що ґрунтується на синтезі музики, слова та дії.

Ознайомтесь із матеріалом навчального відео.  Прослухайте уривки опери С. Гулак-Артемовського "Запорожець за Дунаєм".

1.       Увертюра. https://www.youtube.com/watch?v=eI_8Ptg4bQ0 

2.       Романс Оксані "Місяцю ясний". https://www.youtube.com/watch?v=gS9ly276OPg

3.       Дує Оксані та Андрія «Чорна хмара з-за діброви». https://www.youtube.com/watch?v=iQvLFNFFNJM

4.       Фінальний хор "Там за тихим за Дунаєм". https://www.youtube.com/watch?v=3OJ2s-fQ1pI

Робота з підручником .  ???? Перевірте стор. 157-163, запам'ятайте поняття з «Мистецької скарбнички». Відвідайте віртуальну екскурсію до  Одеського національного академічного театру опери та балету (стор.159).

Домашнє завдання.  Виконайте одне із запропонованих завдань: 1)Скласти кросворд «У музичному театрі», використавши нові терміни та поняття, з якими познайомилися на уроці. 2) Намалюйте театральний бінокль.  

 (13 лютого)


  У МУЗИЧНОМУ ТЕАТРІ.

Там де панує рух. Балет.

Майстерність сценографії.

   Вітаю любі друзі! Сьогодні ми з вами на уроці дізнаємось про диво! Воно живе з нами поруч. Його неможливо торкнутися рукою, але можливо відчути та побачити. Це диво здатне змусити нас сміятися та плакати. Воно народжується, живе   та зачаровує нас у театрі. Має красиву та чарівну назву балет. 

-Пригадайте, що таке балет? Чим цей вид мистецтва відрізняється від опери?

Що таке балет? Французьке слово "ballet" виникло від італійського baletto - що означає танець. Ось уже три сторіччя цим словом називають виставу, де поєдналися музика та танець, драматичне та образотворче мистецтво. Балет виник у Італії, розквітнув у Франції та розповсюдився у Росії. Трохи згодом балет зачарував і Україну. У великих і не дуже великих містах, як Харків, Київ, Одеса, Полтава відбувалися балетні вистави.      

- Нагадайте, які види мистецтва поєднуються   для створення опери?

Балет поєднує в собі музичне мистецтво, хореографію, літературу, образотворче мистецтво, акторську майстерність.

Балет  – яскравий світ танцювальних рухів, жестів, міміки. Проте важливо у балеті три складові частини – класичний танець, характерний танець і пантоміма. Шкірна складова балету має свої особливості.  

Ознайомтесь із матеріалом відео. Виконайте завдання: випишіть назви видів танців у балеті, назву балетної обуви, познайомтесь із фрагментами музыки П.Чайковського до балету «Лускунчик»: « Вальс снігових пластівців», «Вальс квітів», сцена битви Лускунчика з мишами.     

«Лускунчик» Петра Ілліча    Чайковського — один    із    найпопулярніших у світі балетів, який у багатьох країнах став частиною новорічно-різдвяного святкування. В основу лібрето цього балету покладено сюжет казки Є. Т. Гофмана «Лускунчик та м'ячий король». Композитор створив геніальну музыку, найголовніша тема якої – пошуки людиною своєї справжньої суті.

Запишіть у зошиті поняття і запам'ятайте.

    Створення костюмів та масок – стародавня робота художника у театрі. Нині його діяльність різноманітніша: створення театрального макету, декорацій, гриму, реквізиту, бутафорії. Ось відкривається завіса. Актори на сцені ще не з'явилися, але ми вже бачимо обстановку, в якій будуть розгортатися події. Вона налаштовує нас на образне уявлення про місце дії (чи це палуба корабля, чи клас, квартира тощо). Все це виходить завдяки декораціям.

   - Що ж таке декорація?

   Театрально-декораційне мистецтво  — сукупність видів та засобів мистецтва (малярства, скульптури, архітектури, декорацій, костюмів, освітлення, сценічної техніки та ін.), що допомагають створювати зоровий образ вистави, розкривати її зміст, виражати та посилювати емоційний вплив на глядача.  Декорація  — художнє оформлення вистави засобами малярства, архітектури, графіки, бутафорії, скульптури, освітлення, постановочної техніки та ін.

Ознайомтесь із матеріалом відео. Запам'ятайте. https://www.youtube.com/watch?v=dfxdzymYbQk 

Творче завдання. Сьогодні ми з вами будемо художниками-декораторами. Ваше завдання: створити ескіз декорацій до вистави. Пригадайте свою улюблену казку чи художній твір, який вивчали на уроках літератури у 5 класі. Намалюйте декорації до цього твору. Використовуйте матеріал відео.     ????

(20 лютого)


АНСАМБЛЬ: У ЄДНОСТІ КРАСУ

Музичні та хореографічні ансамблі.

Архітектурний ансамбль.

    Доброго дня, юні друзі. Майже у кожного з нас є улюблений музичний гурт. Адже у гурті звучання посилюється, голоси та інструменти доповнюють один одного, викликаючи у нас ще більше захоплення. Тож сьогодні поговоримо про ансамбль у музиці та хореографії, з'ясуємо його різновиди та дізнаймося, скільки людей та інструментів потрібно для створення власної рок-групи! А ще поговоримо про архітектурний ансамбль.

Уперед!

Передусім з'ясуймо, що означає слово ансамбль.

Ансамбль  (фр. ensemble - разом) - єдине злагоджене ціле.

У музиці:  тобто, коли ми говоримо «грати, співати чи танцювати в ансамблі», це означає виконувати твір разом із кимось. Отже, ансамбль — це гурт артистів,

що разом злагоджено виконують музичний чи хореографічний твір.

Ансамблем називають гурти зі складом від двох до дев'яти виконавців.

Архітектурний ансамбль — це група архітектурних об'єктів, гармонійно об'єднаних територіально та композиційно. Це простір, організований та обмежений поєднаними між собою об'ємами будівель та споруд. Крім будівель, цей простір може містити й інші об'єкти антропогенного походження. 

інженерні споруди (мості, греблі, набережні, тунелі), твори монументально-декоративного мистецтва, пам'ятники, декоративні рельєфи чи монументальний живопис.

Він може містити елементи також і природного походження: зелені насадження, об'єкти садово-паркового мистецтва, водойми тощо. Поняття ансамблю характеризує гармонійно та естетично погоджену групу споруд чи значних міських територій. 

Ознайомтесь із матеріалом навчального відео.

Відео №1

Відео №2

Перевіримо знання засвоєного матеріалу. Дайте відповіді на тестові питання. https://vseosvita.ua/test/start/zgo853

(27 лютого)


АНСАМБЛЬ: У ЄДНОСТІ КРАСУ.

Музика святий та розваг. Садове – паркове мистецтво.

       Вітаю, друзі! Масові розважальні дії під час свят, відпочинку завжди захоплювали людину, особливо — спільне виконання музики. Здавна і до нашої години збереглася гарна традиція музикування у родинному чи дружньому колі, зокрема гра на фортепіано, народних чи інших інструментах, спів під гітару тощо.

 

 

 

 

 

Запам'ятайте матеріал відео.  Виконайте тестові завдання (6б). 

https://vseosvita.ua/test/start/kyy329 . Тест відчинено до 03 березня 2023р. 18:00

      У сучасній культурі набули поширення  музичні фонтани різновид аква-шоу (шоу на воді) . Яскраве зрелище досягається завдяки поєднанню музыки із синхронним рухом струменів та хвиль води та світло-кольоровими ефектами. В Україні встановлено невеликі музично-світлові фонтани у Харкові, Севастополі, Запоріжжі. У Вінниці у річищі Південного Бугу збудований найбільший у Європі плавучий музичний фонтан. 

Для допитливих.

    Найбільші співаючі фонтани світу являють собою чудовий калейдоскоп водного, музичного, світлового та сценічного шоу. У репертуарі фонтану "Белла-джіо" Лас-Вегасі (США) переважає естрадна музика.  

    Фонтанам Риму,  які щедро прикрашають площі та вулиці, парки та віллі цього «вічного міста», присвячено цілій симфонічній поемі. Програмний твір італійського композитора Оттаріо Респігі складається з чотирьох частин , кожна з яких розкриває образ певного фонтану при його спогляданні у різну годину доби.  Оттаріо Респігі. "Фонтані Риму". 

Садове – паркове мистецтво.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 











Віртуальна подорож до дендропарку "Софіївка"


Дайте відповідь на питання (письменно):  1. . Нагадайте фонтан, який вам доводилося бачити (у парку, на картині, по телебаченню). Якою музикою його можна було б озвучити (урочистою, нежною, динамічною, тихою, святковою, загадковою, фантастичною)?(6б)

Домашнє завдання.  Повторити вивчення матеріал на стор. 181-186 підручника.,   виконайте практичне завдання на стор. 187. У вільну годину послухайте репертуар музичних фонтанів світу (на сайтах Інтернету).

(06 березня)


МІСТОЦЬКИЙ ДИВОСВІТ.

Східний театр. Цирк Відразу.

   Вітаю, юні друзі! Сьогодні ми продовжуємо нашу кругосвітню подорож і завітаємо до країн сходу. З давніх-давен у східних країнах високо цінується театр і циркове мистецтво. Сьогодні ми говоритимемо про    Великий національний оперний театр, про акторов індійського театру,китайський акробатичний цирк «Райське шоу з Піднебесної», який вважається найдавнішою цирковою трупою у світі та про Шанхайський цирк — цирк номер один у Китаї.

Опрацюйте матеріал підручника  стор. 189-194, дайте (усно) відповіді на питання на стор. 192, 195.

   У Китаї, Індії театр набув неповторних рис. Уяви собі театр без декорацій. У традиційному східному театрі їх не було. Тому акторам доводилося розкривати зміст постановки лише завдяки своїй майстерності. Крім цього, тут всі ролі, навіть жіночі, грали та грають лише чоловіки. Персонажі втілюють певні характеристики — амплуа: Жартівник, Добродій, Обидів, Злий тощо. Шкірний персонаж має свій особливий костюм, грим, парик.

Обробіть матеріал відеоуроку. Східний театр. Передивіться уривки вистав. 

    З давніх-давен у східних країнах високо цінується циркове мистецтво. Китайський акробатичний цирк Райське шоу з Піднебесної вважається найдавнішою цирковою трупою в світі. Сьогодні він складається зі ста артистів-акробатів /артисток-акробаток, більшість із яких — уславлені спортсмени та спортсменки, удостоєні чисельних нагород та призів за свою майстерність.

    Балет на льоду нині нікого не здивує, балет на воді вже незвично. А уяви балет на цирковій арені, під куполом! Оце вже справжня східна екзотика!

Таку оригінальну циркову фантазію вдалося здійснити китайським артистам та артисткам. Акробатичний балет із Шанхаю підготував унікальне шоу «Лебедине озеро» за музыкою Петра Чайковського.

Опрацюйте матеріал презентації.

Практична робота.   Намалювати стилізованого слоника для екологічної реклами. (користуйтеся презентацією слайд 16, відео- https://www.youtube.com/watch ?v=L7q1wW7Rq9c ).   ????  Підготуйтеся до підсумкового уроку. Повторіть матеріал на стор. 124-194 підручника «Мистецтво». 

(13 березня)


ИТОГО ТЕМИ «СЦЕНІЧНІ МІСТЕЦТВА» 

    Вітаю, любі друзі! Сьогодні ми з вами загальним та закріпимо знання з тими:  «СЦЕНІЧНІ МІСТЕЦТВА».

Виконайте тестові завдання за псиланням: https://vseosvita.ua/test/start/ryf023 

Роботу надіслати до 21.00 13 березня 2023 року.

Домашнє завдання.  Перегляньте кінофільм «Паддінгтон». 

 (20 березня)

Домашнє завдання:

ВІЗУАЛЬНІ МІСТЕЦТВА

НАЙМОЛОДА МУЗА

Музика у кіно. Художник у кіно.

    Вітаю, юні друзі!  Сьогодні неможливо уявити сучасне життя без кіномистецтва. Але зовсім недавно, проте трохи більше як 120 років тому, людство нічого не знало про це диво техніки.  

Кіноискусство   - вид художньої творчості, в якому органічно поєднуються ялин   

ементи різних видів мистецтва   - літератури, театру, музыки, образотворчого мистецтва та хореографії.  Воно не змінює і не дублює їх, а переробляє відповідно до особливостей екранної творчості. 

Мюзикл  — музична вистава, в якій на основі літературного сюжету поєднуються виражальні можливості музичного, хореографічного, драматичного та оперного мистецтв.

Саундтрек  (англ. soundtrack, розм. — звукова доріжка) — музичне оформлення будь-якого матеріалу, наприклад кінофільму, мульфільму, мюзиклу, телепередачі, комп'ютерної гри, книги.

Тапер  — музикант, зазвичай піаніст, який супроводжував своїм виконанням танці на вечірках, балах, згодом – німі фільми.

Ознайомтесь із матеріалом відео.Запам'ятайте.

   До іно не може існувати і без художників , адже за допомогою костюмів та необхідного реквізиту вони створюють необхідний антураж, тло, що відповідає сюжету, а також створюють среду, в якій діють герої. 

    Діяльність художника залежить від різновиду кінофільму. До основних видів кіномистецтва належать: ігрове, або художнє, кіно (пригодницькі, казкові, фантастичні, детективні та інші кінострічки). 

Ознайомтесь із матеріалом відео.Запам'ятайте.

 Виконайте тестові завдання на перевірку вивченого матеріалу з відео. https://vseosvita.ua/test/start/xhq887 

Тест буде відкрито до 24.03.2023 19:00.

Практична робота.

Переглянь фрагменти фільму для пригоди ведмедика Паддінгтона. Зверни увагу на одяг і шляпу головного героя. Як вони підкреслюють його характер? Чи удачно, на твою думку, художник утілив саме такий образ? Поясни чому.

Варіант 1.  Віліпіті кіногероя Паддінгтона у вигляді сувеніру.

Варіант 2.  Намалювати комікс про Паддінгтона за сюжетом літературного твору та з урахуванням кінообразу.

(03 квітня)


НАЙМОЛОДА МУЗА 

Образи анімації . Як створюється мультик .    

      Вітаю, юні друзі! Дітям будь-якого віку дуже подобається дивитися мультфільми. Але і дорослим, також. Чому? Тому що під час їх перегляду всі отримують задоволення, піднімається настрій.

Запам'ятайте матеріалом ПРЕЗЕНТАЦІЇ .   Перегляньте: уривок із мультфільму «Микита Кожум'яка», «Клара та чарівний дракон». Прослухайте "Пісню про мультики". 

Ознайомтесь із матеріалом презентації. Запам'ятайте:

ü  види мультиплікації за технікою виконання;

ü  хто такий Уолт Дісней, що він створив;

ü  чим відрізняються художники – аніматори від художників – мультиплікаторів.

Практична робота. 

Придумати і намалювати свій образ робота Мед-Арта , але попередньо познайомся з його електронними друзями-митцями.  (Дивіться презентацію ????, слайд №13)

Фото роботи надішліть до 08 квітня 2023р.

Самостійне дослідження, медіапошук

1)     Відвідай вебсайт та переглянь мультфільми студії Дісней. http://www.disney.ru/mickey/ 

2)     Ознайомся з творчістю робота-піаніста Тео-Троніка та інших електронних музикантів.

 (10 квітня)


ЧАС НОВІТНІЙ СТВОРЮЄ КРАСУ

Телебачення: погляд у світ.  Дизайн та його види.

     Вітаю вас, юні друзі!  Можеш ти уявити свою життя без телебачення? А хотілося б тобі брати участь у телепередачах? Яких саме? Популярність наймолодшого екранного вигляду мистецтва – телебачення – величезна. Його головне призначення – інформувати, навчати, розважати. Це яскраве зрелище поєднує у собі різні види художньої діяльності та сучасні технічні досягнення. Телебачення — це не лише мистецтво, а й складна сучасна техніка, засіб швидкого поширення інформації на велике відстань.   

     Сьогодні  ми поговоримо про особливості телебачення, про дизайн та дизайнерів, які вигадують оформлення студій.

Ознайомтесь із матеріалом презентації.  Запишіть у тетрадь поняття з “мистецької скарбнички” (слайд№13), запам'ятайте призначення телебачення.

Слухання музики.

Відео1  Поль Моріа "Жайворонок"https://www.youtube.com/watch?v=f3GDQrYcYl0&list=RDf3GDQrYcYl0&index=1  

Відео2  Дитяче Євробачення-2012 - Настя Петрикhttps://www.youtube.com/watch?v=D0dff_OQqbk 

Дизайн та його види.

    Дизайн – це феномен художньої культури XX століття. Він зародився на межі століть, швидко розвиваючись, перетворився на один з впливових видів проектно-художньої діяльності.

Попрацюйте з  презентацію:  ознайомтеся із матеріалом та запам'ятайте що таке дизайн, логотип, види дизайну.   

Творча робота. Виконайте одне завдання вибір (див. слайд №12,13 ????).

Роботи надішліть до 22 квітня.

Будьте щасливі!

(17 квітня)


МІСТЕЦТВО І ТЕХНІКА

Фотомистецтво: мандрівка без кордонів та між.

      Вітаю!  Тобі, мабуть, доводилося робити селфі чи фотографувати друзів та рідних? Тоді ти вже маєш певні уявлення про мистецтво фотографування. Хочеш дізнатися більше? Пофантазуй і уяви, як із продуктів зробити твір фотомистецтва.

     Фотомистецтво  чи художня фотографія — це захоплююча галузь творчості, перший «технічний» вид мистецтва, що виник на основі досягнень у науці (фізиці, хімії, оптиці). Фотограф створює візуальні образи за допомогою технічних засобів — фотоапаратів, а також смартфонів. Історія винахідництва фотографії цікава та суперечлива, особливо щодо першості її відкривачів.  

Запам'ятайте  матеріал презентації :

Творча робота. Створити світлину рідного краю для виставки "З Україною в серці". Прикріпи фото на Рadlet дошку (не забудьте підписати роботу)  


(24 квітня)


ЧАС НОВІТНІЙ СТВОРЮЄ КРАСУ

Мистецтво у рекламі. Дизайн та комп'ютерні технології.

Любі друзі,  сьогодні ми з вами говоритимемо про дизайн з використанням комп'ютерних технологій та про мистецтво в рекламі.

Ознайомтесь із матеріалом презентації Дизайн та комп'ютерні технології ”.  Запам'ятайте:

  • що таке дизайн,

  • що таке комп'ютерний дизайн.

Ознайомтесь із матеріалом презентації Мистецтво в рекламі  ”.  Запам'ятайте:

  • що таке реклама,

  • які продукти найчастіше виступають об'єктами реклами,

  • кого у Стародавньому світі називали оповісниками,

  • які види реклами інтенсивно розвиваються в Україні,

  • який  м істецький компонент часто використовують у рекламі.

Поміркуй

  • Чи запитувана, на твою думку, професія комп'ютерного дизайнера?

  • Чим приваблює тобі ця професія?

  • Чим корисна реклама для людей?

  • У яких випадках реклама може нашкодити людині?

  • Як не стати жертвою реклами?

  • Що, на твою думку, не можна рекламувати?

Виконайте практичну роботу одну на вибір.  Дивіться: презентацію 1, слайд №15 або презентацію 2, слайд №17.    

Фото роботи надішліть до 30 квітня.

Розвивайте свої творчі здібності,

тоді ваш світ заграє

новими фарбами!

(01 травня)


МІСТЕЦТВО І ТЕХНІКА

Сплетіння муз в єдиному акорді: кольоромузыка.

       Доброго дня, любі друзі.

* Пригадай картини, на яких «звучить» музика. Які музиканти чи музичні інструменти там зображено?

*Нагадай програмну музыку, де звуки «малюють» певну картину, наприклад, музичний пейзаж чи портрет.

Ти вже знаєш, що форми взаємозв'язку мистецтв бувають надзвичайно різні.

   Співдружність музыки, поетичного слова, танцювальних рухів, театралізованої дії виникла здавна в народних обрядах.

    Багато спільного є між музикою та образотворчим мистецтвом, хоча їх художні мови дуже відрізняються, особливо способом сприймання.  Музика сприймається слухом, а живопис, графіку, скульптуру, архітектуру ми сприймаємо зором. Але і музичні й живописні твори насамперед впливають на емоції, пробуджують спогади та почуття, розвивають воображення.

   Живопис, як і музика, був і залишається незмінним супутником духовної життя людини. Образ, створений художником на полотні, хвилює та захоплює, як акорд у музиці.

  І картина починає "звучати".

Подивись разом зі мною із задоволенням!

Чарівні картини британської художниці Жозефіни Уолл    https://www.youtube.com/watch?v=ttORVWqZOOo

І в Україні є чудовий художник - ОЛЕГ ШУПЛЯК . У його дивовижних картинах ми не побачимо музикантів чи музичних інструментів, але вони звучать !    

Яка фантазія!  Які поєднання кольорів, музыки та українських символів .

Чудові картини!

Віртуальна виставка картин Олега Шупляка  https://youtu.be/1AYFCik16D4

Розробіть  матеріал  навчального  відео. Виконайте завдання.

Кольоромузика (світломузика) - синтез мистецтв, поєднання художніх можливостей музики та живопису у створенні єдиного художнього образу; технічний вид мистецтва.   

Сприймання творів мистецтва

Мікалоюс Чюрльоніс.  Сонаті (фрагменти з паралельною демонстрацією картин митця)   https://youtu.be/Nr2eA9_7OYg

Аналіз творів мистецтва

*Пригадай, як будується форма сонати.

*Порівняй музичні та живописні сонати М. Чюрльоніса.

*Поміркуй над назвами творів.

Розглянь картини М. Чюрльйоніса.  Охарактеризуй «музикальність» живопису.

М. Чюрльйоніс. Соната сонця: Алегро. Соната моря. Соната зірок

Свої фантастичні картини він справді співав, висловлюючи нежними фарбами, візерунками ліній, завжди химерною та надзвичайною композицією якісь космічні симфонії.

Музика Чюрльоніса сповнена образів природи.  Це справжні МУЗИЧНІ ПЕЙЗАЖІ.

Сприймання творів мистецтва

М.Чюрльйоніс. Симфонічна поема "Море"  https://youtu.be/dNQYs64fCtI

Порівняй музичні та живописні образи Чюрльоніса.

Що їм притаманне?

Музика його малює,  а живопис звучить!

Сьогодні кольоромузыка завдяки технічним досягненням з успіхом використовується в оформленні дискотек, естрадних концертів, відеокліпів, фонтанів тощо. Завдяки лазерному проектору можна малювати яскраві світлові зображення.

Сприймання творів мистецтва

Кольоромузика. Лазерний проєктор (фрагмент відео)   https://youtu.be/LjnjBwwlr

Отже, підсумуємо вивчене

*Розкажи, що нового ти дізнався про синтез мистецтв.

* Розкажи про явище кольоромузыки, наведи приклади його втілення у творчості митців.

Домашнє завдання. Підготуй невелике повідомлення на одну сторінку.  Добери музыку, якою можна озвучити твою улюблену картину (фото картини + назва картини + автор + посилання на музичну композицію). Її краще сприймати для емоційної розрядки та відпочинку чи для посилення життєвої енергії ? (6б+6б)

 (08 травня)


МІСТЕЦТВО І ТЕХНІКА

Електронна музика.  Сучасні арт-практики.

       Доброго дня, любі друзі!  Сьогодні на уроці ми познайомимося з електронною музикою, з сучасними електронними музичними інструментами та з сучасними арт практиками.   

Запам'ятайте матеріал презентації.

Сприйняття музичних творів.

1.  ONUKA  - LOOK (Official Music Video)  https://www.youtube.com/watch?v=fSTkFjfC1Cg

2.  Amadeus Electric Quartet - Hijo de la luna ( Дитина місяця ) https://www.youtube.com/watch?v=cZbKT-17Dk4    

2.  Музика фільму "Пірати Карибського моря" He's a Pirate – Pirates of the Caribbean (Launchpad). https://www.youtube.com/watch?v=hR_TeqI_ilc 

3.  Кейко Мацуї . «Tears of the Ocean» ( Сльози океану ) . https://www.youtube.com/watchv=XQsRym7wBZ4&list=RDXQsRym7wBZ4&start_radio=1&rv=XQsRym7wBZ4&t=114   

4 . Гурт  «Space» ( Простір ). "Just Blue" ( Тільки синій ). https://www.youtube.com/watch?v=StlGAIOywLY  

Проаналізуй ці твори за таким планом:

1. Які характерні особливості електронної музики було відчутно у творах?

2. Які музичні інструменти звучали у композиціях?

3. Розкажи про музичні образи, створені музикантами, та про засоби музичної виразності творів.

4. Яке враження на тебе справила музика? Розкажи про свої відчуття.

Сучасні арт-практики.

     Активний пошук митцями нових мовних засобів і технічних прийомів виник від бажання віднайти можливості для втілення складного і суперечливого внутрішнього світу сучасника.  В образотворчому мистецтві поряд із реалістичними образами, що відображають реальні події та людей, існують твори, що незвичними до цього засобами втілювали дух нової епохи.

Запам'ятайте зміст презентації

Практична робота.  Виконайте на вибір завдання слайду 18 презентації №1 або завдання слайду 17 презентації №2.☝

(15 травня)


МІСТОЦЬКИЙ ДИВОСВІТ

Карнавал крокує континентами.

Карнавальні костюми, маски, образи.

Доброго дня, друзі!  Сьогодні ми  вирушаємо на карнавал.

Ознайомтесь із навчальним відео.  Запам'ятайте країни, де щороку відбувається карнавал.  Прослухайте музичні композиції та усно проаналізуй, як композитори передавали свої враження, змальовуючи у тембрах і ритмах атмосферу карнавального дійства.

Ознайомтесь із навчальним відео.  Які традиційні венеціанські образи? 

Практична робота.  Дивись відео №2 ???? (4.25).

Домашнє завдання. Закінчити практичну роботу. Відвідай бразильський карнавал віртуально. Послухай симфонічні увертюри Антоніна Дворжака та Гектора Берліоза, присвячені карнавалу.  

 (22 травня)

Узагальнення знань з тими: “Візуальні мистецтва”

Доброго дня, друзі! Сьогодні ми перевіримо ваші знання з тими: “ Візуальні мистецтва ”. 

Пройдіть  онлайн-тестування  до  22.05 до 18.00 . за посиланням 

https://vseosvita.ua/test/start/jer791

Година виконання 10 хвилин.

 (29 травня)


Ознайомлення з музеями

       Дорогі ученики, сьогодні ви відвідаєте найкращі музеї світу за допомогою віртуального світу. Перейдіть за посиланням та станьте відвідувачами музеїв та картинних галерей. Самостійно знайдіть у мережі Інтернет посилання на музеї, що вас цікавлять.

Здійсніть в іртуальні екскурсії музеями світу:

Музей Івано-Франківського медичного університету

Національний музей природничої історії у Вашингтоні

Люксембурзький Палац

Лувр

Римський Капітолійський музей

Дорогі учні! Пропоную  ХМАРКУ СЛІВ  з побажаннями на літо.

Випишіть 5 слів, які вам найбільше сподобалися, і складіть із цими словами речення у вигляді індивідуального побажання – завдання на канікули.

Наприклад:  пригоди, похід, щастя, відкриття, нові друзі.

Побажання:  Вирушити в похід з новими друзями, відчути дух пригод, зробити приємні відкриття своїх можливостей і бути щасливим!

Коментарі

Популярні дописи з цього блогу