8 клас


Завдання з мистецтва
для учнів 8-А , 8-Б  класів

Шановні восьмикласники!

Працюємо з вами в дистанційному режимі. 
Прошу вас вчасно виконувати завдання та надсилати мені на електронну пошту. Бажаю успіхів!

 (07 вересня)


Тема уроку. Інструктаж з безпеки життєдіяльності. Мистецтво у культурі минулого. Стиль у мистецтві.

       Добрий день. Любі друзі,мистецтво як особливий вид людської діяльності зародилося ще в добу палеоліту. Наші печерні предки, незважаючи на щоденну сувору боротьбу за
виживання , захоплювалися красою довкілля, багатством та різноманітністю
природних форм і намагалися відтворити їх у рисунках доступними засобами.
      Давні художники використовували гострі камінці для продряпування на скелях
або вуглинки від вогнища, природні мінеральні фарби для контурних чи
силуетних зображень тварин на стінах печер. Фарбу наносили пальцями або
примітивними пензлями (жмут вовни, пучок трави). Пізніше в наскельних
малюнках почали з’являтися зображення людей, багатофігурні композиції —
зокрема, сцени полювання. Із глибини віків до нас дійшли й висічені з каменю
скульптури тварин, рельєфи, гравюри на кістках і рогах упольованих звірів.  

Ознайомтесь з матеріалом відео презентації. Вивчить поняття(мистецтво, стиль, Художня епоха, художній напрям,художній образ, індивідуальний стиль, етапи розвитку мистецтва) https://www.youtube.com/watch?v=Ur-fmHhI5hc

Перевірьте вивчений матеріал. Складіть схему «Стилі в мистецтві» та доповніть її назвами найвідоміших мистецьких творів(2 приклади), обов’язково вказавши прізвища авторів.(роботу пришліть на оцінку)

Стиль в мистецтвіПриклади мистецьких творівАвтор
   

     Кожна епоха залишає свій слід у істо­рії. Візуальне сприймання образу допомагає нам класифікувати той чи інший витвір мистецтва згідно з приналежністю до певної історичної епохи, тому що ці витвори несуть в собі інформацію про певні сталі образи, засоби художньої ви­разності, зумовлені єдністю потреб, смаків та умов, у яких вони створювалися.

 (14 вересня)

Домашнє завдання:

Тема уроку. Таємниці мистецтва Стародавнього Єгипту.

     Добрий день, друзі. Прочитайте рядки української поетеси Лесі Українки (уривок з « Напис в руїні»). І здогадайтесь, до якої країни ми сьогодні потрапимо?

І кожна статуя, колона, малювання,

Мережечка, різьба і навіть цегла

Незримими устами промовляє:

Мене створив єгипетський народ

(Леся Українка)

- Сподіваюсь ви здогадались.  Тема нашого уроку пов’язана з мистецтвом стародавнього Єгипту. І звучить вона так: «Таємниці мистецтва Стародавнього Єгипту».

Що ви знаєте про Єгипет?

- З якими архітектурними спорудами асоціюється Єгипетська культура?

 Ознайомтесь із матеріалом відео уроку. 

      Як ви вже помітили, єгиптяни поважали мистецтво, як можливість відтворення навколишнього світу та поклоніння богам. Важливу роль відігравала музика в житті людини. Музика для єгиптян була обов’язковим елементом в обрядах та повсякденному житті.

Прослухайте музику єгиптян, пориньте у чарівні і чаруючі звуки арфи, флейти, трещітки, кастаньєт… https://www.youtube.com/watch?v=e4iNu1Y2lJ0

     Італійський композитор Джузеппе Верді написав оперу «Аїда»  на замовлення єгипетського хедива Ісмаїла-паші для нововідкритого Каїрського оперного театру. Лібрето Антоніо Гісланцоні написав за сценарієм єгиптолога О. Ф. Марієтта.

Прослухайте Марш із опери «Аїда» Дж.Верді.

Доберіть слова-характеристики до прослуханої музики.  

Двайте перевіримо вивчений матеріал. Знайдіть відповіднки


Робота з підручником https://pidruchnyk.com.ua/900-mystectvo-masol-8-klas-2016.html Опрацюйте сторінки підручника 10-15, дайте усно відповіді на питання на стор.17.

Домашнє завдання.

Подивіться вдома сюжет «Нефертіті та Єхнатон – царствені боги Єгипту» (канал «History»https://www.youtube.com/watch?v=IgBGrI08D-Y та створіть ескізи прикрас за єгипетськими мотивами.(https://www.youtube.com/watch?v=BBx05zjGdGM)

Всім бажаю успіху, натхнення та здоров’я!

 (21 вересня)


Тема уроку. Мистецтво античності – колиска європейської цивілізації

    Кожен період в історії світової культури по-своєму цінний. Але не випадково особливу роль відведено античній культурі. І література, і мистецтво, і драматургія, і філософія античного світу стали відправною точкою у подальшому розвитку всієї культури.

Ознайомтесь із матералом відеоуроку. Запам'ятайте матеріал

Ознайомтесь із матеріалом презентації. Виконайте практичну роботу.

(28 вересня)


Тема уроку. Мистецтво античності – колиска європейської цивілізації.Культура Давнього Риму.

Добрий день, шановні учні. Сьогодні ми познайомимось з мистецтвом Давнього Риму. 

Вивчить матеріал презентації

Ознайомтесь із матеріалом відео: «Театр Давньої Греції», складіть Коло Венна, порівнюючи театр Давньої Греції та сучасний театр(пришліть)

 

Домашнє завдання. Запам'ятайте матеріал підручника ("Мистецтво" Л.Масол, 8 клас
https://pidruchnyk.com.ua/900-mystectvo-masol-8-klas-2016.html )на стор. 18-24, дайте відповіді на тестові питання з теми:"Мистецтво Античності – колиска європейської цивілізації" https://vseosvita.ua/test/start/jra526  (роботу виконати до 03 жовтня). Перегляньте фільм «Спартак» із музикою А.Хачатуряна.

(05 жовтня)


Пам’ятки мистецтва Північного Причорномор’я і Скіфії

Добрий день. Сьогодні ми відправляємось у мандрівку до Північного Причорномор’я і Скіфії.

Спочатку перевіримо ваші знання з теми: "Мистецтво Античності". Виконайте вправу "Сортування за групами"

Античне мистецтво

Увесь світ захоплюється скарбами південноукраїнських степових «пірамід», сповнених загадок стародавньої цивілізації — Скіфського царства.

Хто ж такі скіфи? Упродовж століть ці войовничі кочові племена, які прийшли з Азії, панували на просторах нашої країни. Столицею скіфської держави був Неаполь Скіфський (розташований на околиці сучасного м. Сімферополя) .  Майже одночасно в північному Причорномор'ї з'являються колонізатори із Греції.

       Скіфи налагоджують з греками-переселенцями продуктивне творче партнерство, у результаті якого виникло оригінальне поєднання витонченої античної майстерності й неповторного колориту культури давніх кочовиків. Тобто скіфська культура сформувалась на перехресті Заходу і Сходу.

Скіфське мистецтво -  це різьблення  по дереву і кістці, а головне це обробка металу. Скіфи володіли секретом багатьох сплавів, займались литтям. тисненням. карбуванням, спаюванням, філігранню.

У різьбі по дереву й кістці, литті з бронзи, золота і срібла відтворювати постаті звірів   або фантастичних істот . Зображення виконувались в своєрідній манері, яка дістала назву « звіриного стилю» - олені, лосі, птахи, із розпростертими крилами, пантери з опущеними додолу головами, лапи, морди, вуха, кінські копита, грифони, сирени, сфінкси.…  Оригінальні зображення виконувались в техніці невисокого рельєфу за допомогою лиття, кування, тиснення, карбування.

Звіриний або тваринний стиль – назва стилю, поширеного стародавньому мистецтві, зокрема скіфів; характеризується особливою манерою зображення тварин.

Опрацюйте матеріал підручника https://pidruchnyk.com.ua/900-mystectvo-masol-8-klas-2016.html стор.26- 33. Усно дайте відповіді на питання,стор. 35 або ознайомтесь і запам'ятайте матеріал відеоуроку.https://www.youtube.com/watch?v=ACWDsh-wLpg

Ознайомтесь із матеріалом відео. Запам'ятайте. Знайдіть в інтернеті відповідь на питання екскурсовода (надішліть).

Домашнє завдання 

  • Підготуйте на наступний урок цікаву інформацію про скіфів. Розповідь доповніть фото або відеосупроводом.
  • У вільний час прочитайте поему-баладу Ліни Костенко «Скіфська Одіссея». Поясніть, як ви розумієте слова автора «історію по золоту читать» (за бажанням)
  • Віртуальна екскурсія. Завітайте на сайт музею історичних коштовностей України в Києві https://www.youtube.com/watch?v=ic8zJ42n3Qc 

(12 жовтня)


Пам’ятки мистецтва Північного Причорномор’я і Скіфії (продовження)

Добрий день. Сьогодні ми продовжимо знайомство з мистецтвом Північного Причорномор'я і Скіфії.

Перегляньте відео. День із життя скіфа.

Опрацюйте презентацію. 

Виконайте тестові завдання за посиланням https://naurok.com.ua/test/join?gamecode=6802621

За мотивами історії давнього народу виникла «Скіфська сюїта» Сергія Прокоф'є

ва — своєрідна оркестрова фреска. Твір належить до програмної музики, але зміст чотирьох частин досить умовний. Перша і друга частини сюїти передають войовничу стихію кочівників. Третя частина — ліричний ноктюрн, сповнений спокою і чарівності, витонченого колориту нічної природи, яка ніби заспокоїлась після вирування пристрастей...

Перегляньте відео. «Скіфська сюїта» Сергія Прокоф'єва

Домашнє завдання. Повторити матеріал підручника на стор 26-33. https://pidruchnyk.com.ua/900-mystectvo-masol-8-klas-2016.htmlПідготуйте коротку інформацію про мистецтво скіфів на орієнтовні теми: «Одяг скіфів». «Українська колекція скіфського золотарства»(за бажанням)

Дякую за роботу!

(19 жовтня)


Мистецькі перлини Візантії та Київської держави 

    Розвиток мистецтва Середньовіччя охоплює період від падіння Римської імперії до початку доби Відродження. Одним із найважливіших центрів середньовічного мистецтва була Візантія. Традиції античної та східної цивілізацій поєдналися в культурі цієї могутньої держави, столицею якої став Константинополь.

    Візантійський стиль зародився в архітектурі й образотворчому мистецтві, виявився також в ілюструванні книг і мозаїчних роботах. Характерним для візантійського стилю є урочистість та шляхетність.

Мистецтво могутньої та високорозвиненої Київської держави вважають одним із найвизначніших художніх явищ у світі. Воно успадкувало найкращі традиції Візантії й привнесло свій неповторний колорит у сузір’я стародавніх культур. Сакральна архітектура, монументальний живопис, іконопис, книжкова мініатюра розвивалися на візантійських традиціях, поступово набуваючи своєрідних особливостей.

Із княжої доби до нашого часу збереглися зразки храмової архітектури в Києві, Чернігові, Володимирі-Волинському, Галичі.

Найстаріший із них — Спасо-Преображенський собор у Чернігові (1036 р.).

Ознайомтесь із матеріалом уроку.  https://view.genial.ly/5fd2a15634487c74a6db0346/guide-mistecki-perlini-vizantiyi-ta-kiyivskoyi-derzhavi 

Посилання на підручник "Мистецво" 8 клас, стор. 36-43   https://pidruchnyk.com.ua/900-mystectvo-masol-8-klas-2016.html

Домашнє завдання. Заповніть  табличку, що прикріплено.

Види мистецтв

Візантія

Київська держава

Архітектура

 

 

Іконопис

 

 

Скульптура

 

 

Книжкова мініатюра

 

 

Музичне мистецтво

 

 

Монументально-декоративний живопис

 

 

Декоративно-ужиткове мистецтво

 

(02 листопада)


Мистецькі перлини Візантії та Київської держави.

     Візантійський стиль зародився в архітектурі й образотворчому мистецтві, виявився в ілюструванні книги, поширився на такі види мистецтва, як  декоративно-прикладне і музичне, вплинув на розвиток моди.

      Цей стиль поширився далеко за межі Візантії і отримав подальший  розвиток у мистецтві Київської Русі, народів Балканського півострова, Італії та Кавказу.

Пригадайте матеріал минулого уроку. Визначте ознаки візантійського стилю (запис у зошиті)

Ознайомтесь із матеріалом відео. Закінчить таблицю минулого уроку, пришліть для оцінювання.

Далекі славні часи X-XII ст. коли давньоруська держава зі столицею у Києві перетворилось на одну з найбільших культурних і політичних центрів. Тут  розвивалась писемність, закладались підвалини науки й освіти, утворювались осередки самобутньої культури, зокрема музичної. На уроці ми сьогодні і дізнаємося, яку ж музику слухали і виконували наші предки.

Розмаїття музичної культури Київської зумовлено продовженням традиції східно-слов'янської культури, запозиченням європейських придворно-світських традицій і наслідування візантійської культури.

Музичне мистецтво Візантії не було таким яскравим, як музичне мистецтво Київської держави.

Світська музика звучало при імператорському дворі і була представлена такими жанрами як акламація (ритуально-святкової оди) і поліхронії (оди до виходу імператора) Народна музика була представлена акритськими піснями.

За часів Київської Русі в музичному мистецтві одночасно існувало три напрями: народна музика, придворна-світська та церковна.

Ознайомтесь із матеріалом відео. 

Прослухайте пісню у виконанні Олександра Пономарьова "Києве мій"( Музика - І. Шамо Слова - Д. Луценко)

Виконайте тестові завдання на перевірку знань з теми: "Мистецькі перлини Візантії та Київської держави"

https://vseosvita.ua/test/start/dcr230

Дата початку: 02.11.2022 11:00:00

Дата завершення: 04.11.2022 00:08:00

Часу для проходження:  25 хв.

Домашнє завдання. 

Повторіть вивчений матеріал на стор.11-44 підручника "Мистецтво",8 клас https://pidruchnyk.com.ua/900-mystectvo-masol-8-klas-2016.html, підготуйтесь до контрольної роботи№1.Створіть ескіз мозаїки (квіти, птахи тощо) у візантійському стилі для оформлення інтер’єру [кольоровий папір, різнофактурні матеріали, пластилін). Роздивись фрагмент мозаїки з базиліки Сан-Вітале (м. Равенна, Італія).

(09 листопада)


Перевірка знань з теми: «Мистецтво Стародавнього Єгипту, Причорномор'я і Скіфії. Мистецькі перлини Візантії та Київської держави»

       Добрий день, дорогі учні. Сьогодні ми перевіримо ваші знання з тем: «Мистецтво Стародавнього Єгипту, Причорномор'я і Скіфії. Мистецькі перлини Візантії та Київської держави».

      Для кращого результату вам треба було повторити матеріал попередніх уроків або  матеріал підручника "Мистецтво",8 клас на стор.11-44 https://pidruchnyk.com.ua/900-mystectvo-masol-8-klas-2016.html .

Виконайте тести за посиланням https://vseosvita.ua/test/start/ybc968

Завдання необхідно виконати до  12 листопада 12:00.

Домашнє завдання. Передивіться історичний чи пригодницький фільм, де стародавні фортеці використовували як декорації.

(16 листопада)


Романська архітектура. 

     Сьогодні ми з вами ознайомимося з Романським стилем в європейській культурі, термінами «романський стиль»,  Романський стиль в історії держав, Романський архітектурний стиль.

Романський стиль ( віл лат. Romanus – римський ) – художній стиль, що панував у Європі ( переважно Західній) у Х-ХІІст., один із найважливіших етапів розвитку середньовічного європейського мистецтва.

    Романський стиль у живописі та скульптурі за своїми художніми ознаками — мистецтво доволі умовне, схематичне. Для романської композиції характерні простір, позбавлений глибини, різномасштабні фігури, яскраві кольори. Монументальна скульптура і настінний живопис розвивалися разом з архітектурою та підпорядковувалися інтересам церкви (символічний характер зображень). Сюжети з Євангелій та Біблії займали головне місце в скульптурі й живописі. Книжкова мініатюра відзначалася високим рівнем виконання й декоративністю; особливу роль тут відігравали орнаменти та стилізовані зображення фантастичних істот і птахів.

Ознайомтесь із матеріалом підручника «Мистецтво», 9 клас, стор. 46-51,запам’ятайте основні особливості романського мистецтва.  https://pidruchnyk.com.ua/900-mystectvo-masol-8-klas-2016.html

Або Ознайомтесь із матеріалом відео уроку

Домашнє завдання. Повторіть матеріал підручника «Мистецтво», 9 клас, стор. 46-51.       https://pidruchnyk.com.ua/900-mystectvo-masol-8-klas-2016.html Створіть ескіз жіночого або чоловічого сучасного костюма з елементами рис моди романської доби. Техніка виконання — кольорові олівці.

(23 листопада)


Романська архітектура. Лицарський кодекс честі

    Добрий день, друзі. Сьогодні ми продовжуємо знайомство з романським стилем. Романський стиль в архітектурі нерозривно пов’язаний з тією історичною епохою, у якій він розвивався. У XI-XII століттях у Європі були непрості часи: існувала безліч невеликих феодальних держав, почалися набіги кочових племен, вирували феодальні війни. Все це вимагало масивних міцних будівель, які не так легко зруйнувати і захопити.

   Функціональне призначення романської архітектури — оборона. Девіз романського  стилю: «Мій дім — моя фортеця» повністю визначав архітектурні особливості як світських, так і культових споруд.

ЗАМОК АЛЬКАСАР

   Основні типи архітектурних споруд романської епохи - це замки, храми, монастирі. Відмінні їх особливості - наявність кам'яних масивних склепінь, потужних і товстих стін, вузьких вікон, поглиблених східчастих входів, веж.

Ознайомтесь із матеріалом. https://sway.office.com/uB8ZjsKU7h7P7Jyb  Запам’ятайте: особливості архітектури романського стилю, фортеці світу і України, образи лицаря,основні пункти лицарського Кодексу честі; прослухайте і продивіться Танок лицарів з балету «Ромео і Джульєтта» С. Прокоф’єва.

Домашнє завдання. Повторіть матеріал підручника « Мистецтво», 8 клас, стор. 47-53. Підготуватися до самостійної роботи. За бажанням виконайте творче завдання на вибір.1) Створи ескіз герба своєї родини. 2) Скласти Кодекс честі сучасного підлітка.

(30 листопада)


Готика

     Добрий день. На минулому уроці ми закінчили вивчення Романського стил. Розвиток мистецтва готики пов’язаний із життям міста — нового центру середньовічної культури (ХІІ-ХУІ ст.). Готичний стиль зародився у Франції. Саме тут був зведений перший готичний собор Нотр-Дам де Парі (собор Паризької Богоматері).

     Готичні ознаки найяскравіше виявилися в сакральній архітектурі. Набуло поширення і світське будівництво (ратуші, університети, палаци). Готичний собор — це зразок синтезу архітектури, скульптури й живопису. У соборі й на площі перед ним відбувалися всі найважливіші події в житті міста.

Го́тика (італ. gotico, від назви германського племені готів), готичний стиль — художній стиль, середньовічної культури країн Західної Європи (між серединами XII і XVI століть). Термін «Готика» введений в епоху Відродження як зневажливе позначення всього середньовічного мистецтва, що вважалося «варварським».

Запам’ятайте матеріал відео.

Робота з підручником ????натисни ознайомтесь із матеріалом на стор. 56-59.

Домашнє завдання. Повторити вивчений матеріал. Створи ескіз вітража з геометричними або рослинними мотивами для вікна певної форми - круглого, прямокутного або стрільчастого (графітні, кольорові олівці, фломастери), стор.60.

Відео на допомогу https://www.youtube.com/watch?v=8RNzyNxY_SI

 (07 грудня)


Готика у живописі та музиці

   Добрий день, юні друзі! На минулому уроці ви дізнались як християнство знаходило своє втілення в особливостях архітектурних форм. Сьогодні ми зможемо поглибити свої знання – ознайомимось з образотворчим мистецтвом, орнаментами, поєднаннями колірної гамми, з музичним, театральним мистецтвом, з тенденціями у моді та особливостями книжкової мініатюри готичного стилю. Ви зможете ще раз переконатися, що основна мета готичного мистецтва – прагнення до божественної краси, яка втілена в гармонії і єдності природи.

Ознайомтесь із навчальним відео. Запам’ятайте матеріал (див. з 2 хв. по 7 хв.)

 Робота з підручником ????Натисни. Ознайомтесь із матеріалом на стор. 59-61.

Прослухайте фрагмент музичного твору. К. Орф Кантата «Карміна Бурана»

Узагальнення вивченого матеріалу. Дайте відповіді на питання (усно)

Ø Розкажіть про свої враження від мистецтва готичного стилю.

Ø Що було характерне для вітражного мистецтва того часу?

Ø Розкажіть про мистецтво книжкової мініатюри.

Ø Які риси були притаманні готичній моді?

Ø Які особливості театрального та музичного мистецтва готики?

Пройти тестові  завдання до уроку №9-10 "Готичний стиль"

https://vseosvita.ua/test/start/enw829

Домашнє завданняСкладіть власну сторінку енциклопедії під назвою «Мистецтво готичного стилю». Оформіть її у паперовому або електронному вигляді.(12б)

(14 грудня)


Ідеали й образи Ренесансу

Сьогодні у нас з вами не просто ще один урок по ознайомленню з  творами мистецтва. Ми матимемо нагоду сьогодні відкрити ще одну, дуже особливу

сторінку в Книзі шедеврів світової культури, яка присвячена  епосі  Відродження, яку ще називають епохою геніїв і титанів.

Нова доба в історії та культурі Західної і Центральної Європи між епохою Середньовіччя і Новим часом (в Італії — XIV—XVI ст., в інших країнах — кінець XV—XVI ст.) отримала назву Відродження, або Ренесанс.

У період зародження нового стилю центром мистецтва стало місто Флоренція, окраса і символ якої – величезний купол головного міського собору Санта Марія дель Фьоре архітектора Філіппо Брунеллескі.

Собор Санта Марія дель Фьоре архітектора  Філіппо Брунеллескі  https://youtu.be/6u2JDEfivxQ

Для епохи Ренесансу характерне:

ü відродження інтересу до античної культурної спадщини;

ü поява теорії «подвійної істини» — права науки і розуму на незалежне від релігії та церкви існування;

ü переміщення людини як основної цінності у центр світу, мистецтва та науки.

Сучасні дослідники виділяють п'ять періодів епохи Відродження.

Робота зі схемою.

 

 

 

 

 

 

 

 

Ознайомтесь із матеріалом навчального відео. Запам’ятайте матеріал.

Собор Санта Марія дель Фьоре архітектора  Філіппо Брунеллескі Відродження сприяло розвитку професійного музичного мистецтва. У цей період виникло поняття «композитор». Музика поступово відходить від середньовічного канону, творчість митців набуває ознак індивідуальності, зазнає впливу народної музики.

Слухання музики.

Ave Maria. ДЖУЛІО КАЧЧІНІ  https://youtu.be/EvmK5uKTDbM

Пройдіть тестування «Ідеали й образи Ренесансу». Завдання необхідно виконати до  17 грудня 23:00

Посилання.https://naurok.com.ua/test/join?gamecode=4634626

ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ Повторіть матеріал підручника «Мистецтво», 9 клас, стор. 64-71. Підготуйтесь до контрольної роботи.

(21 грудня)


Перевірка знань з теми: «Стилі та напрями мистецтва стародавніх епох і цивілізацій: романський, готика, Ренесанс» 

 Добрий день, юні друзі! Сьогодні ми з вами перевіримо знання з вивчених тем:«Стилі та напрями мистецтва стародавніх епох і цивілізацій: романський, готика, Ренесанс». 

Виконайте онлайн - тестові знання за посиланням

https://vseosvita.ua/test/start/khd678

Завдання необхідно виконати до  21 грудня 21:00.

(11 січня)


Стиль бароко. Архітектура.

    Добрий день, друзі. На попередніх уроках ми подорожували  великими європейськими стилями; ознайомилися з античною культурою, романським і готичним стилями, а також мистецтвом Ренесансу. Сьогодні продовжимо екскурсію. Наступна зупинка — епоха бароко.

    Наприкінці XVІ ст. спочатку в Італії, а потім і в інших країнах Європи розпочав формуватися стиль бароко, що виражав нову концепцію природи та світу, взаємин між людьми і ролі мистецтво в суспільстві.

    Саме слово «бароко» в перекладі з італійської означає «схильний до надмірностей». Поява цього стилю була обумовлена занепадом Італії в той період часу на міжнародній арені. І щоб продемонструвати свою могутність перед іноземцями італійська знать звернулася до мистецтва для створення ілюзії багатства і зверхності.

Бароко (буквально – перлина неправильної форми) – стиль у європейському мистецтві кінця XVІ-XVІІІ ст., який прийшов на зміну Відродженню і характеризувався примхливістю форм і декоративною пишністю.

Основні риси мистецтва бароко:

- парадність, урочистість, пишність та видовищність;

- складність композиції та яскравість кольорів;

- динамічність і емоційна виразність;

- прагнення до синтезу мистецтв.

Джамбаттіста Маріно - італійський поет, який користувався у XVII столітті славою і визнанням у всій Європі говорив: «Мета поета - здивувати, вразити».

У свою чергу мета мистецтва бароко – розбурхати, пробудити людську душу, спонукати її до пошуку вічних істин, себе, Бога.

Досягнення стилю бароко в мистецтві

Живописі і скульптурі:

Ø декоративність композиції,

Ø театральність образів,

Ø динамізм поз, парадність.

Музичному мистецтві:

Ø Гомофонно-гармонічний склад, тональна система

В архітектурі:

Характеристика стилю

Ø у церквах - широкі нави, іноді овальної форми;

Ø часткова або свідома неповнота архітектурних елементів;

Ø ефектне використання світла, або сильних контрастів світла і тіні (наприклад, як у церкві Вельтенбурга в Німеччині) або рівномірне освітлення за допомогою кількох вікон (наприклад, як в абатстві святого Мартіна поблизу Штутгарту);

Ø розкішне використання кольорів і орнаментів (фігур з дерева (часто позолочених), гіпсу або штукатурки, штучного мармуру або обробки);

Ø великомасштабні стелі вкриті фресками;

Ø зовнішній фасад часто характеризується ефектним центральним виступом;

Ø інтер'єр являє собою місце для живопису, скульптури і ліпнина;

Ø ілюзорні ефекти, такі як оптичні ілюзії, поява тривимірних об’єктів, а також змішання живопису та архітектури;

Ø грушоподібні купола в баварському, чеському, польському та українському бароко. 

Талановиті митці-архітектори, які творили у стилі бароко

   Лоренцо Берніні                    Франческо Борроміні       Франческо Вартоломей Растреллі

З архітектурними шедеврами бароко ви можете ознайомитись, переглянувши презентаціюПід час перегляду звернути увагу на особливості барокових споруд. За бажанням створити малюнок-замальовку архітектурної споруди, яка найбільше вразила.

Закріпіть вивчене. https://www.youtube.com/watch?v=VPUnz5v7B5o

Виконайте вправу. Надішліть фото виконаної роботи.

Домашнє завдання. Повторіть вивчений матеріал. Поцікавтеся, які ознаки бароко застосовують сучасні дизайнери інтер’єрів. Зробіть ілюстровану добірку та презентуйте свій доробок. 

(18 січня)


Живопис епохи бароко

    Сьогодні на уроці, дорогі учні, ми з вами розглянемо особливості мистецтва живопису бароко, познайомимося з художниками цього періоду та їхніми творами.

     Стиль бароко в живописі характеризується динамізмом композицій, «площиною» та пишністю форм, аристократичністю і непересічністю сюжетів. Найхарактерніші риси — яскрава барвистість і динамічність.

Перегляньте відеоматеріл, дайте відповіді на питання (у робочому зошиті)

    1.Назвати течії живопису бароко. (2б)

    2.Хто такі «караваджисти» ? (1б)

    3.Основні види та жанри живопису бароко: (1б)

    4.Назвати найвідоміших  художників стилю бароко. (2б)

Опрацюйте матеріал підручника. Стор. 88-95

6. Проаналізуйте одну картину художників стилю бароко за планом (6б). 

1.Назва картини +фото картини.

2.Її автор.

3.В основу картини лягли (історичні події, міфи та легенди, реальні події…).

4.Картина належить до жанру(пейзажу, портрету, натюрморту, анімалістичного…)

5.Мою увагу привертає… .

6.Центр картини становить… .

7.На передньому плані зображено

8.Герої ( описати внутрішній світ: збуджені, спокійні, засмучені, роздратовані, веселі…).

9.Описати вираз обличчя.

10.Описати пози людей.

11.Описати одяг.

12.На середньому плані зображено.

13.На дальньому плані зображено.

14.Художник використовує ( холодну, теплу) колірну гаму.

Домашнє завдання. 

(25 січня)


Бароко: музика

Епіграф до уроку:

Музика - джерело радості мудрих людей, вона здатна викликати в народу хороші думки, вона глибоко проникає в його свідомість і легко змінює звичаї і традиції.

Сюнь-цзи, один з найбільших філософів Стародавнього Китаю 

Складно охарактеризувати період бароко, в якому існувало безліч композиторських стилів. Не просто знайти загальні риси в різноманітній музиці таких гігантів, як Георг Фрідріх Гендель (композитор німецького походження, який жив у Великій Британії), Антоніо Вівальді (італійський композитор, скрипаль-віртуоз, педагог, диригент, католицький священик) і Йоганн Себастьян Бах (німецький композитор, органіст і скрипаль). І все-таки загальні риси є – їх музика наповнена почуттями, благозвучна і гармонійна. Вона створювалася в нових історичних умовах і новій соціальній атмосфері, в нових межах світогляду. Цю музику нащадки назвуть музикою епохи бароко.

Ознайомтесь із матеріалом відео.  Випишіть у зошит:1) назви музичних інструментів доби бароко, прослухайте їх звучання;2) прізвища композиторів, запам’ятайте жанри музичних творів, в яких вони творили.

Прослухайте музичні твори видатних композиторів бароко.

Иоганн Себастьян Бах. Токката і фуга ре мінор.

https://www.youtube.com/watch?v=qPNtI2wM9Yo

А. Вівальді «Пори року» (в сучасні обробці)

https://www.youtube.com/watch?v=-Dgu1dZEibE

Георг Фрідріх Гендель «Sarabanda»

https://www.youtube.com/watch?v=np9MtXc_d_4

Сюїта з опери "Орфей" К. Монтеверді

https://www.youtube.com/watch?v=wRte22aYnW4

Робота з підручником («Мистецька скарбничка», стор. 103)

Домашнє завдання

1.     Опрацювати с. 98-103 

Робота з додатковими джерелами інформації

2.     Самостійно дослідіть теми на вибір:

“ Історія виникнення і поширення органу “

Або “ Таємниці скрипок Страдіварі “ .

 (01 лютого)

Українське бароко

       Добрий день. Темою нашого уроку стане – чарівний світ українського бароко. Сьогодні на уроці ми навчимося відрізняти українське бароко від європейського, спробуємо з’ясувати: «У чому полягає феномен українського козацького бароко?».  Нагадаю вам, що феноменом називається  незвичайне явище, рідкісний факт, який важко збагнути.

Опрацюйте навчальне відео.

Усно дайте відповіді на питання:

-        Які види мистецтва охоплювало українське бароко?

-        Назвіть взірці архітектури бароко в Україні.

-        Які основні досягнення українських живописців епохи бароко?

-        І звернемося до нашого проблемного питання: «У чому полягає феномен українського козацького бароко?».

     Отже, українське козацьке бароко розвивалось під впливом норм естетики, з одного боку — європейського бароко, з другого — народної.  Мало синтетичний характер, охопивши всі сфери духовної культури — архітектуру, літературу, образотворче і прикладне мистецтво, музику, театр. Його особливістю було сприйняття світу, людського життя як швидкоплинного і скороминущого явища своєрідної гри, сповненої ілюзій, химер і вигадок. Звідси — намагання прожити барвисте та яскраве життя, прагнення до веселощів і радості. Цей стиль був покликаний розбурхати людські почуття, збудити уяву, викликати контрастні емоції. У ньому завжди поряд добро і зло, любов та ненависть, Бог і диявол, життя і смерть, радість і смуток.

Виконайте тестові завдання з теми: "Українське бароко".

https://naurok.com.ua/test/join?gamecode=4444312

Домашнє завдання.

Повторити вивчений матеріал  із теми «Бароко» (підручник ????стор.88-111 ). Підготуватися до перевірки знань із цієї теми.

(08 лютого)


Галантне рококо

   Добрий день, дорогі учні. На минулих уроках ми з вами ознайомились із кращими зразками мистецтва бароко. Дайте відповіді на тестові питання за посиланням:

https://naurok.com.ua/test/join?gamecode=1020791

   Сьогодні ми продовжимо вивчати  художні  стилі та познайомимось з кращими шедеврами нового художнього стилю.

 Щоб дізнатись тему сьогоднішнього уроку пропоную ваш розгадати наступну анаграму.

Наше завдання опрацювати 3 блоки: «Загальна характеристика рококо», «Архітектура» і «Скульптура».

    Стиль рококо зародився у Франції на початку XVIII століття і згодом поширився Європою. Стиль буквально втілив усю безтурботність придворного світського життя. Рококо ще називають стилем короля Людовіка XV та його фаворитки мадам де Помпадур. Його легко впізнати за такими рисами:

— кокетливість, легковажність

— тема: розваги і веселощі на природі, загравання

— кольори: ніжні, пастельні

— герої: миловидні дами та галантні чоловіки у перуках, пишнотілі купідончики путті.

Ознайомтесь із матеріалом відео. "Характерні риси архітектури рококо". Випишіть у зошит особливості стилю рококо в архітектурі.

Ознайомтесь із матеріалом відео. "Особливості скульптури рококо". Випишіть особливості стилю в скульптурі.

Опрацюйте матеріал підручника стор.114-118.

Прослухайте музичні композиції доби рококо.

Л.-К. Дакен "Зозуля" https://www.youtube.com/watch?v=eJM3EUdtXR4&t=32s

Франсуа Куперен " Метелики" https://www.youtube.com/watch?v=mf-k9iRtkoI&t=3s

Ж.Ф. Рамо  "Тамбурин" https://www.youtube.com/watch?v=hzdpo1cBb8s

Домашнє завдання. Поцікавтеся проявом стилю рококо в українському мистецтві.

(15 лютого)


Живопис епохи Рококо

Живопис — це пристрасне мовчання.

Гюстав Моро, французький художник

    Добрий день, юні друзі. Найяскравіше проявив себе стиль рококо в живопису. Кожна країна Європи мала характерні національні риси цього стилю. Як і в живопису бароко, у живопису рококо були популярні міфологічні сюжети, але це були богиня любові Венера, німфи й амури. Основними героями полотен були прекрасні дами і кавалери, їх любовні взаємини, а також пастухи і пастушки у лоні природи, які замість випасу худоби займалися читанням, грою на сопілці або легким фліртом.

Характерними рисами живопису XVIII ст. є інтимність, ліризм образів та відтворення найтонших переживань, емоцій і почуттів людини. У цей час досягли розквіту побутовий жанр, портрет, пейзаж, натюрморт.

Живопис рококо різноманітний за жанрами, тематикою та засобами виразності.

Тематика: пасторалі, буколіка, міфологія, психологізм.

Жанри: портрет, пейзаж, натюрморт.

Кольори: легкі пастельні тони — рожеві, блакитні, бузкові, золотаві, перлинні.

Види графічного мистецтва: гравюра, естамп, офорт.

Найвідоміші художники: Ж.-А. Ватто, Ф. Буше, Ф. Хейман, В. Хогард та інші.

Пастораль — жанр у літературі, образотворчому мистецтві, театрі, музиці й балеті, пов’язаний з ідеалізованим зображенням сцен сільського життя, відтворенням підкреслено простих, наївних переживань на лоні природи. Буколіка — в античній поезії ідилічний стиль у зображенні сцен вільного, безтурботного, щасливого життя на селі.

Гравюра — створення тиражованих зображень шляхом контрастного друку з рельєфних поверхонь або через трафарет; вид графічного мистецтва. Кожен відбиток з друкарської форми вважається авторським твором.

Офорт — різновид гравюри на металі, що дозволяє отримувати відтиски з друкарських форм, попередньо оброблених кислотами.

Естамп — твір друкованої графіки (гравюра, офорт, літографія тощо), який являє собою відбиток на папері, рідко — на шовку та інших матеріалах.

Художники стилю рококо

Жан-Антуан Ватто — талановитий французький художник, один із засновників стилю рококо в живописі; писав переважно жанрові картини. Мрійлива меланхолійність персонажів, зображення «галантних» сцен, безтурботного дозвілля в тінистих парках і водночас глибокий психологізм — ось характерні риси його полотен.

Ватто дуже любив театр і присвятив йому багато творів. Митцеві, як нікому іншому, вдавалося передати складний внутрішній світ актора, його роздвоєність між власною душевною організацією та роллю, яку він грає на сцені («Жіль»).

Зайдіть, будь ласка, за цим посиланнямщоб отримати більше інформації про  художника.

Франсуа Буше — відомий французький художник і гравер. Опановуючи засоби виразності живопису, молодий Буше звертався також до вивчення техніки гравюри. Він робив естампи з картин знаменитих художників і переводив у гравюру власні ілюстрації до нового тогочасного видання п’єс Мольєра.

Вишукані форми, ліричний колорит, чарівна граційність, навіть манірність рухів, миловидні обличчя та м’які посмішки персонажів у його роботах часом нагадують «галантні» сцени Ж.-А. Ватто, однак у картинах Ф. Буше відсутня мінливість ситуації. Художника більше цікавлять не самі персонажі, а гармонійне поєднання фігур людей, пейзажу та натюрморту.

За цим посиланням ви знайдете більше інформації про Ф.Буше.

Пропоную переглянути навчальне відео до теми нашого уроку. Випишіть у зошит: основні особливості живопису рококо та художників цього стилю.

Розв'яжіть завдання вікторини за посиланням. Надішліть фото виконаної роботи.   https://learningapps.org/view23780683 

(22 лютого)


Класицизм: архітектура, скульптура, живопис. 

   Вітаю! Перевіримо вивчене на попередніх уроках. Розв’яжіть кросворд. Визначте тему уроку.

https://learningapps.org/watch?v=pph2g1kj523  

 

Сьогодні ми з вами, опираючись на знання попередніх уроків, поринемо у світ мистецтва класицизму .

Коли майже у всіх країнах Європи панувало мистецтво бароко, у Франції формується новий стиль класицизм, який орієнтувався на високі зразки античної Греції та Риму, на ідеали Відродження. На зміну бурхливому і динамічному бароко він приніс урівноваженість і гармонію в усьому.

Яскраво цей стиль проявився в архітектурі. Художні засоби класицизму були підпорядковані строгій організованості, ясності образів, простим і чітким геометричним формам.

Головними законами архітектурної композиції були симетрія, підкреслення центру, загальна гармонія частин і цілого. Парадний вхід у будівлю розташовували в центрі і оформляли у вигляді портика.

Для архітектурних споруд класицизму характерні: геометрична правильність об’ємів; чіткий і спокійний ритм; врівноваженість, логічність планування; урочистість пропорцій; поєднання гладкої стіни з ордером і стриманим декором.

Ознайомтесь із матеріалом відео.

 

   Важливу роль у мистецтві класицизму відіграла монументальна скульптура. На вулицях і площах і площах міст почали встановлювати пам'ятники, завдяки чому мистецтво скульптури набуло громадського значення. У скульптуру другої половини 19 ст. розвивалися реалістичні тенденції. Монументальна скульптура набувала дедалі більшого громадського значення.

Ознайомтесь із матеріалом відео.Запиіть прізвища найяскравіших представників скульптури класицизму.

Домашнє завдання. Намалюйте архітектурний пейзаж із класичною будівлею у графічній техніці (графічний олівець,гелева ручка, фломастери).

(01 березня)


Живопис і мода класицизму.

    Доброго ранку, друзі! Сьогодні ми говоримо про живопис і моду класицизму.

Художники, які творили в класичному стилі, широко використовували теми, образи і мотиви античного і ренесансного мистецтва.

Запам’ятайте матеріал відео

Характерні особливості живопису класицизму:

  • логічне розгортання сюжету;
  • завершена врівноважена композиція;
  • майстерна передача об’ємів за допомогою світлотіні;
  • розмежування планів завдяки строго визначеним кольорам.

Теми картин: античні герої, історичні персонажі, міфологічні та біблійні сюжети.

Популярні жанри: історичний, портрет, пейзаж.

Відомі художники: Н. Пуссен, К. Лоррен, А.Р. Менгс, Ж.Л. Давід, Ш. Лебрен, А. Кауфман та інші.

«Французьким Рафаелем» назвали нащадки класика живопису Ніколи Пуссена.. Він захоплювався природою, її величчю і гармонією, тому провідним жанром у його творчості став краєвид. Картини митця поетичні, витончені за колоритом.

Опрацюйте матеріал відео

   У картинах французького художника Клода Лоррена міфологічні сюжети підпорядковані зображенню прекрасної і величної природи. Його пейзажам притаманні тонкий колорит, майстерно побудована перспектива, класична завершеність композицій.

     Одним із видатних представників французького живописного класицизму був Жак Луї Давід. Його картини, написані під впливом античної культури, утверджують строгу мораль, стриманість почуттів, від них віє духом суворості. З 1804 р. Давід стає, «першим художником» імператора Наполеона. Живописець створив багато портретів діячів цього періоду, зокрема самого імператора («Коронація Наполеона І та імператриці Жозефіии в соборі Паризької Богоматері», «Перехід Бонапарта через перевал Сеп-Берпар», «Портрет Наполеона. 1812 р.» тощо).

Таким чином, класицизм збагатив мистецтво живопису новими темами й образами, новим «прочитанням» традиційних жанрів.

Запам’ятайте матеріал відео

Домашнє завдання: повторити матеріал уроку, бути готовим до тестування.


(08 березня)


Класицизм: музика

     Вітаю! Сьогодні ми будемо говорити про музичне мистецтво епохи класицизму, яку по праву вважають однією з найбільш значущих в історії музики. Вона подарувала нам багатьох не просто відомих, а видатних композиторів. У цей період з'являються і неймовірно інтенсивно розвиваються нові жанри музики, винаходяться нові інструменти, що, у свою чергу, сприяють популяризації музичного мистецтва. Період класицизму нерозривно пов'язаний з іменами трьох найбільших композиторів, які залишили яскравий слід в історії. І сьогодні ми продовжимо знайомство з творчістю цих композиторів. Чому продовжимо? Тому, що ці імена вам добре знайомі з уроків музичного мистецтва.

     Пропоную повторити і узагальнити вивчений матеріал попереднього уроку. Виконайте тестові завдання. https://vseosvita.ua/test/start/clm865

    Музичне життя Європи в епоху класицизму — це поява перших публічних концертів, створення у столицях та великих містах  музичних товариств і оркестрів. Оркестри характеризувалися розширеним складом: з них вилучили орган і клавесин, зате збільшили групи духових інструментів, зокрема додали кларнет з його м'яким тембром звучання.

Попрацюйте зі схемою 

   Друга половина XVIII ст. — час реформаторських змін в опері (інструментальну музику класицизму просто неможливо зрозуміти  поза контекстом цього жанру). Вони пов'язані передусім з іменами  К.В. Ґлюка і В.А.Моцарта. Перший зробив з концертної вистави, якою була опера-серіа, справжню музичну драму; другий перетворив  комедію з неоригінальними поворотами сюжету на динамічну виставу  з психологічно різноманітними живими персонажами.

      Центром розвитку класичного напряму в європейському музичному мистецтві стала столиця Австрії — Відень. Із ним пов'язана творчість найвидатніших композиторів того часу, здобутки яких були названі «віденською класичною школою».

      Творчість композиторів віденської школи — Ф.Й. Гайдна, В.А. Моцарта,  Л. ван Бетховена — належить до вершин світової художньої культури. Вона мала значний вплив на подальший розвиток музики.

        Твори представників цієї  школи вирізняються чіткою лаконічною формою, пропорційністю елементів музичної структури, виразністю тем і багатством художніх прийомів. Симфонії, сонати, концерти віденських класиків є взірцями чистої музики, яка не потребує обов'язкового театралізованого  або хореографічного супроводу. Це вишукана музика для слухання, сповнена гармонії та підвищеної емоційності.

Ознайомтесь із матеріалом: «Класицизм в музиці». Запишіть конспект матеріалу (надішліть).

Сприймання музики.

Л. Бетховен, "Буря", соната №17, частина 3

Ф.Й. Гайдн Серенада № 5

В.А. Моцарт Симфонія №40

Домашнє завдання. Створіть диск під назвою «Шедеври класицизму», записавши  на нього музику, що вам найбільше сподобалася. Повторіть вивчений матеріал (стор.88-145 підручника «Мистецтво», підготуйтесь до уроку- підсумку).

(15 березня)


Перевірка знань із теми : «Стилі та напрями мистецтва: бароко, рококо, класицизм».

 

Вітаю! Сьогодні ми перевіримо знання з тем: «Бароко, рококо, класицизм».

Виконайте завдання онлайн – тесту за посиланням 

https://naurok.com.ua/test/join?gamecode=3828771

Завдання необхідно виконати до  16 березня 19:00, час виконання 7 хвилин.


(22 березня)


Романтизм в образотворчому мистецтві

        Вітаю, друзі! Сьогодні ми вивчатимемо романтизм. Чи любите ви довгі прогулянки та незвичайні стани природи?

  • -         Чи подобаються вам туман, вечірні і нічні пейзажі, загадкові ущелини та таємничі дороги? Якщо так, то вам близький світогляд художників-романтиків.

Ознайомтесь із матеріалом відео. Заам'ятайте.

Робота з підручником: сторінки 146-150

№ з/п

Питання

к-ть балів

1

Дати визначення поняття «романтизм»

2

2

Особливості стилю «романтизм»

2

3

Порівняти стилі «класицизм» та «романтизм»

2

4

Назвіть французьких художників романтизму та приклади їх робіт.

2

5

Назвіть німецьких художників романтизму та приклади їх робіт.

2

6

Назвіть українських художників романтизму та приклади їх робіт

2

Домашнє завдання.  


Відео на допомогу.https://www.youtube.com/watch?v=WpH1Do6QQEc

(05 квітня)


СТИЛЬ РОМАНТИЗМ

Архітектура. Скульптура.  

    Найбільше твір, який відображає свою епоху, ніколи не повинен ігнорувати оточення. Серйозний архітектор повинен це враховувати.

Якщо він хоче щось побудувати, він повинен брати до уваги природу, він повинен взаємодіяти з освітленням.

Девід Оберн, американський драматург

    Вітаю! Архітектура романтизму значно відрізнялася від усього, що було до неї. Вона тяжіла до казки, чогось незвичайного і в той же час прекрасного, у ній були присутні бунтарські пристрасті й характери та обов’язково краса природи.

    Архітектори-романтики глибоко вивчали специфіку стилів архітектури різних епох, намагалися знайти в них співзвучні елементи їх світовідчуття. Особливу увагу приділяли культурам Сходу, художні й архітектурні мотиви яких пристосовували до європейського смаку.

Ознайомтесь із матеріалом відео. Випишіть у зошит зразки шедеврів архітектури романтизму та місце їх розташування.(3б)

Відкрийте презентацію, ознайомтеся та виконайте завдання:

ü Ознайомитися з особливостями розвитку архітектури романтизму, звернути увагу на сукупність «романтичних» рис і в той же час появу нових напрямків – неоготики, неовізантійського напряму, романтичного історизму.

ü Переглянути відео та ілюстрації із зображенням шедеврів архітектури романтизму.

ü Записати в зошит характерні риси скульптури епохи романтизму.(2б)

ü Ознайомитися з найвідомішими шедеврами скульптури романтизму та їх творцями. Запишіть у зошит видатних скульпторів романтизму. (2б)

ü Закріпити знання, давши відповіді на запитання, вміщені в кінці презентації.(5б)

Домашнє завдання.Повторити вивчений матеріал.

(12 квітня)


Стиль романтизм у музиці та театрі. Мода романтизму

      Вітаю! Вишуканий світ романтизму і досі хвилює поетів. Чому?

      Правий був австрійський письменник Стефан Цвейг: "Настільки прекрасного покоління, як романтики, Європа не бачила з часів Відродження". Чудові образи світу мрій, високі почуття і прагнення до піднесеної духовності, - такими фарбами намальована музична культура романтизму. Так, саме про музичну культуру романтизму ми сьогодні поведемо розмову. А ще дізнаємось про театральне мистецтво та модні тенденції доби романтизму.

     Услід за класичним періодом у розвитку музичного мистецтва прийшов романтичний. Музика цього стилю вирізнялася енергією, інтенсивністю і  пристрасністю. Строгі музичні форми набули експресії та виразності.

Ознайомтесь із матеріалом відеоуроку. Запишіть у зошит (кожне питання 2б).

1)    Прізвища композиторів епохи романтизму.

2)    Характерні риси епохи романтизму в музиці.

3)    Музичні жанри епохи романтизму.

4)    Характерні риси театрального мистецтва романтизму.

5)    Прослухайте музичні композиції. Які образи навіює вам ця музика?

6)    Визначте основні особливості моди романтизму.

Домашнє завдання. Створіть відео презентацію до музичного твору із репродукціями картин і світлин скульптур митців епохи романтизму.

Дедлайн 15 квітня 19.00

 (19 квітня)


Реалістичний стиль в образотворчому мистецтві

         Вітаю! Тема нашого уроку пов’язана з мистецтвом реалістичного стилю. На вашу думку, який вид мистецтва має кращі можливості для зображення правди життя? Як би ви назвали стиль, де зображують реальний образ, а не вигаданий? Відповіді на запитання знайдете сьогодні на уроці.

       Найбільш повне розкриття рис реалізму вбачається в живописі критичного реалізму ΧIΧ ст. і в подальшому соціалістичному реалізмі ΧIΧ ст. Реалізм розкриває особистість людини та її зв’язки з сучасним йому суспільством і соціальним становищем у ньому.

       Реалістичне зображення проявляється по – різному, у різних видах мистецтва. Художній образ не залежить від ступеня подібності, наслідування реального об’єкта, натуралістичності зображення, а проявляється в індивідуальному стилі митців.

     Вперше термін «Реалізм» у галузі образотворчого мистецтва з’явився в середині ΧIΧ ст. Його народження пов’язують із творчістю художника Г. Курбе. Критичний реалізм, що існував у мистецтві європейських країн і Америки, був орієнтований на зображення життя знедолених верств суспільства, протиставлення його становища багатіїв, співчуття людській нещасливій долі.

Опрацюйте матеріал підручника, стор.164-173.

Перегляньте навчальний відеоматеріал. Випишіть у зошит поняття "реалізм", характерні риси реалізму, зразки художніх творів та їх авторів. 

      Таким чином, реалізм збагатив образотворче мистецтво новими сюжетами й образами.
Кращі художники реалістичного напряму присвятили свої твори зображенню історії, природи, побуту свого народу. Отже, вони підіймаються до критичного осмислення явищ дійсності, що було характерним для передових митців того часу.

ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ: повторити вивчений матеріал.

Творче завдання.

Фото творчої роботи відправте до 25 квітня 2023р.

(26 квітня)


РЕАЛІСТИЧНИЙ СТИЛЬ

В ОБРАЗОТВОРЧОМУ МИСТЕЦТВІ УКРАЇНИ

   Любі друзі, сьогодні ми з вами будемо говорити про реалістичний стиль в образотворчому мистецтві України, розглянемо репродукції провідних художників стилю реалізм в нашій країні.

    Провідними членами Товариства передвижників стають вихідці з України: К. Трутовський, М. Пимоненко, М. Ярошенко, А.Куїнджі, О. Мурашко, К. Костанді. Новаторське мистецтво передвижників завдяки виставкам у Києві, Харкові, Одесі ставало здобутком широких верств населення, виховувало в українців художні смаки й громадянські почуття. Під впливом зростання національної свідомості в суспільстві виникла реалістична художня школа Миколи Мурашка.

Ознайомтесь із матеріалом відео. Запам'ятайте художників - реалістів та назви їх картин.

Запам’ятайте матеріал презентації .

Виконати тест за цим посиланням:
https://naurok.com.ua/test/join?gamecode=2747664     ⇦ посилання на тест
Будьте уважні! Тест доступний лише один раз!

Творче завдання на 10.05.2023 рік.

  • Подивиться в Інтернеті відео про дуже зараз популярний у соціальних мережах флешмоб #ІЗОізоляція.

  • Основне правило цього флешмобу - використання тільки наявних у вашій квартирі речей!

  • Підберіть у мережі інтернету репродукцію картини відомого художника (бажано реалістичну: портрет, натюрморт, побутовий жанр), яку на вашу думку, ви можете інсталювати (відобразити з наявних у вас речей).

  • У ролі моделей для інсталяції можуть бути: ви самі, ваші близькі, хатні тварини, домашній крам.

  • Відтворить у реальності сюжет обраної вами картини. Зробить світлину та разом з електронною репродукцією картини відправте мені на пошту olgasamozdra@ukr.net для порівняння. Не забудьте додати назву та автора картини - оригіналу.

  • Прохання! Вкажіть у посиланні: чи даєте ви дозвіл на публікацію вашої роботи на платформі, в Інтернеті?

    Приклади творчих робіт:

(03 травня)


Реалістичний стиль у музичному мистецтві

     Доброго дня, восьмикласники! Перш ніж ми перейдемо до розгляду нової теми, пригадайте видатних представників реалізму в образотворчому мистецтві та їхні твори. Для цього перейдіть за посиланням, згадайте назву твору і його автора, складіть за бажанням пазли.

РЕАЛІЗМ В ОБРАЗОТВОРЧОМУ МИСТЕЦТВІ

На відміну від романтиків, які намагалися передати ставлення до внутрішнього світу людини в піднесено- емоційній манері («голосом серця»), реалістів цікавила сувора правда життя.

Запам'ятайте!

    Композитори-реалісти внесли в музику нове коло образів, пов’язане з повсякденним життям людини, а також з великими історичними подіями за участі народних мас. Реалізм– це доба введення народної пісні в музику, піднесення її до інтонаційного узагальнення.

    Реалізм у музиці - це конкретизація образу за допомогою слова, сценічної дії. Тобто композитори використовували синтетичні жанри, зокрема оперу.

     В опері музика поєднується з драматургією, літературою, образотворчим мистецтвом, хореографією…

    У західноєвропейській культурі найяскравішим виразником музичного реалізму вважають видатного італійського композитора Джузеппе Верді.

Джузеппе Верді. Опера "Ріголетто"

       Творчість митця є прикладом високого гуманізму, спрямованого проти соціальної несправедливості. Найпопулярнішими у світовому оперному репертуарі стали три «зіркові» реалістичні опери: «Травіата», «Трубадур» і «Ріголетто», присвячені знедоленим людям, які страждають і гинуть у наслідок соціальної нерівності.

Джузеппе Верді                                                                                       Віктор Гюго

Музична драматургія опери – це напружений і динамічний наскрізний розвиток. Характери персонажів та їхні взаємини втілені правдиво, мелодії лаконічні та інтонаційно конкретні та виразні.

      Головний герой опери – старий блазень, потворний горбун та люблячий батько Ріголетто. Композитор протиставляє його розбещеному придворному оточенню, яскравим представником якого є герцог.

Прослухайте музичні фрагменти опери «Ріголетто». Порівняйте музичні образи-характеристики головних персонажів опери. У вокальній партії Ріголетто використано "колючі" ритми й загострені декламаційні інтонації.

Уривок №1 (з 1.19 хв.) Арія Ріголетто.

Колорит наспівної партії юної Джільди сповнений світла.

Уривок №2 Арія Джильди

Образ герцога рельєфно характеризує знаменита галантна пісенька. Неперевершеним виконавцем партії герцога був видатний італійський тенор Лучано Паваротті.

 Уривок №3  Пісенька герцога

   Рідкісна театральність, сценічність опери «Ріголетто», у якій вирують шекспірівські пристрасті, приваблює багатьох постановників. Цей оперний шедевр йде на сценах Одеського національного академічного театру опери та балету, Львівського національного академічного театру опери та балету ім. Соломії Крушельницької, Київського муніципального театру опери та балету для дітей та юнацтва (виконують італійською мовою).

Домашнє завдання. Опрацюйте матеріал підручника стор. 176 - 179 (буде тестування за цим матеріалом).У вільний час подивіться екранізацію опери "Ріголетто" Дж.Верді. 

 (10 травня)


Реалізм в українській музиці

    Вітаю!Продовжуємо говорити про реалізм в музиці. Реалістичні картини народного життя змальовані у сценічних творах українських композиторів.

    Перлиною української класики стала музична картина «Вечорниці» Петра Ніщинського (1832-1896), яка є дивертисментом до вистави «Назар Стодоля» Тараса Шевченка. Майже вся музика побудована на матеріалі народних пісень і танців. Центральна її частина — знаменитий чоловічий хор «Закувала та сива зозуля».

Вечірниці "Закувала та сива зозуля" Ніщинський

   Реалістичні тенденції, пов'язані з народними обрядами, проникають і в історико-романтичні опери українських композиторів.

    Тема опери «Роксолана» Д.Січинського навіяна народними переказами про сміливу дівчину Настю Лісовську, що потрапила у турецьку неволю і полонила своєю вродою і розумом султана.

    До кращих сторінок опери належать хори. Світлий, граційно-танцювальний хор русалок з прологу (написаний у ритмі баркароли) інтонаційно пов’язаний із весняними народними наспівами.

Арія Роксолани з опери "Роксолана" Д.Січинського

       Опера «Роксолана» не була завершена автором. Остаточну редакцію здійснив Мирослав Скорик (1993), після чого її поставили на сцені Львівського оперного театру силами студентів Вищого музичного інституту ім. М. В. Лисенка. 

Підсумок уроку.

  • Назвіть особливості реалізму в музиці порівняно з романтизмом.
  • У чому, на вашу думку, полягає реалістичність головних героїв опери Дж. Верді «Ріголетто»?
  •  У яких операх українські композитори використовували народні обряди, яка їх роль в оперній драматургії?

Розв’яжіть тестові завдання з теми: “Реалізм в музиці”.

https://vseosvita.ua/test/start/gqy089

Тест відкрито до 12.05.2023 18:00

Домашнє завдання. Повторити вивчений матеріал.

(17 травня)


   Стильовий синтез.

Творчість Тараса Шевченка і Миколи Лисенка

       Добрий день, друзі! Художня творчість, як ви вже розумієте, завжди зумовлена історичною епохою та панівними в ній світоглядними ідеями. Проте авторський стиль залежить також від загальних особливостей національної культури й від особистості митця, його естетичних ідеалів та устремлінь. Українське мистецтво ХІХ ст. — це період розвитку романтизму, а потім — реалізму. Ознаки цих стилів можуть співіснувати в культурі й творчості окремих митців по-різному. У народів, що вели боротьбу за свою національну незалежність, реалізм розвинувся пізніше. Це тому, що сильнішими були романтичні мотиви, пов'язані зі ствердженням національної самобутності, зверненням до славної історії, до народної творчості. Бурхлива епоха висунула новий тип митця — громадського діяча з принципами демократизму і народності, що зумовлювало реалістичне світосприймання. До такого типу митця-громадянина належали Великий Кобзар, поет і художник Тарас Шевченко і видатний композитор, фундатор вітчизняної музики Микола Лисенко.

Тарас Шевченко. Автопортрет у шапці й кожусі (офорт)

Микола Лисенко

Опрацюйте матеріал підручникаТема 33. (стор.182-192) та УСНО дайте відповіді на питання, що зустрічаються у тексті на стор. 193.

Ознайомтесь із навчальним відео. Виконайте завдання:

1) Дайте відповіді на тестові завдання (7б)

https://naurok.com.ua/test/join?gamecode=1075016

2) Дайте письмову відповідь на питання (5б) Які види й жанри образотворчого мистецтва охоплює творчість Т. Шевченка? Які з його творів вам найбільше подобаються і чому? 

Домашнє завдання. Повторити вивчений матеріал (стор.88-192  підручника), підготуйтесь до контрольної роботи.

Творче завдання. Створи ескіз для оформлення диска «Шевченко і музика» (матеріали на вибір, за бажанням застосуй комп'ютерну графіку). 

(24 травня)


Узагальнення знань із теми: “Стилі та напрями мистецтва:романтизм, реалізм”

Добрий день, друзі! Сьогодні ми перевіримо ваші знання з теми: “Стилі та напрями мистецтва:романтизм, реалізм.”.

Пройдіть онлайн-тестування (9б) до 24.05 до 18.00 год. за посиланням 

https://vseosvita.ua/test/start/fno665

II рівень (3 бали)

Оберіть одне з питань:

• Дослідіть творчість одного з митців епохи романтизму.

• З’ясуйте, хто з художників і чому присвячував твори тематиці українського козацтва.

• У яких операх українські композитори використовували народні обряди? Яка їх роль в оперній драматургії?

 БАЖАЮ УСПІХІВ! 

(31 травня)


Віртуальні екскурсії музеями

       Дорогі учні, сьогодні ви відвідаєте найкращі музеї світу за допомогою віртуального світу. Перейдіть за посиланням та станьте відвідувачами музеїв та картинних галерей. Самостійно знайдіть в мережі Інтернет посилання на музеї, що вас цікавлять.

Здійсніть віртуальні екскурсії музеями світу:

Музей Івано-Франківського медичного університету

Національний музей природничої історії у Вашингтоні

Люксембурзький Палац

Лувр

Римський Капітолійський музей

Дорогі учні! Пропоную ХМАРКУ СЛІВ з побажаннями на літо.

Випишіть 5 слів, які вам найбільше сподобались, і складіть із цими словами речення у вигляді індивідуального побажання - завдання на канікули.

Наприклад: пригоди, похід, щастя, відкриття, нові друзі.

Побажання: Вирушити в похід з новими друзями, відчути дух пригод, зробити приємні відкриття своїх можливостей і бути щасливим!


24 травня 2022 року

Тема уроку: "Віртуальні екскурсії"

    Дорогі учні, сьогодні ви відвідайте найкращі музеї світу за допомогою віртуального світу. Перейдіть за посиланням та станьте відвідувачами музеїв та картинних галерей. Самостійно знайдіть в мережі Інтернет посилання на музеї, що вас цікавлять.

Віртуальні екскурсії музеями світу:

(натисніть)

Музей Івано-Франківського медичного університету 
Національний музей природничої історії у Вашингтоні
Люксембурзький Палац
Римський Капітолійський музей

Завдання на літо!!!

Дорогі учні! Пропоную ХМАРКУ СЛІВ з побажаннями на літо.

Випишіть 5 слів, які вам найбільше сподобались, і складіть з цими словами речення у вигляді індивідуального побажання - завдання на канікули. 

Наприклад: пригоди, похід, щастя, відкриття, нові друзі.

Побажання: Вирушити в похід з новими друзями, відчути дух пригод, зробити приємні відкриття своїх можливостей і бути щасливим! 







10 травня 2022 року

Тема уроку: "Стильовий синтез. Творчість Тараса Шевченка та Миколи Лисенка"

   Опрацюйте матеріл вашого підручника: Тема 33   https://pidruchnyk.com.ua/900-mystectvo-masol-8-klas-2016.html

та УСНО дайте відповіді на питання, що зустрічаються у тексті та на стор. 193

Тарас Шевченко - майстер слова та пензля


Микола Лисенко- український композитор, музикант і піаніст

Микола Лисенко "Заповіт"

Микола Лисенко. Опера "Тарас Бульба"

Арія Тараса "Гей, літа орел"

Реве та стогне Дніпр широкий

    Дорогі учні, давайте перевіримо ваші знання з тем, вивчених на попередніх уроках «Романтизм. Реалізм». Пропоную повторити матеріали підручника «Мистецтво" Л.Масол,8 клас, стор.146 - 181 .

Виконайте тестові завдання (необхідно виконати до  15 травня 14:00, один підхід до розв'язання) за посиланням: https://naurok.com.ua/test/join?gamecode=3816551

 Миру нам усім! Хай щастить! Будьте здорові!


********************




21 вересня 2021 рік



Тема уроку: "Мистецтво Давньої Греції"
Дорогі діти, на початку І тисячоліття до нашої ери провідна роль у суспільному розвитку переходить від давньосхідних цивілізацій до нового культурного центру, що виник у Середземномор'ї та отримав назву антична цивілізація. До античної цивілізації відносять історію і культуру Давньої Греції і Давнього Риму. 
Переглянете відео. https://www.youtube.com/watch?v=RwMfhH5sLA4&t=628s

Складіть 6 питань за матеріалом відео презентації (в робочому зошиті)

Пригадайте міфічних героїв давньої  Греції. Перегляд уривку з фільму «Давня Греція: герої міфів і легенд» (www.youtube.com/watch?v=0CqE3NOi-pQ)

Практична робота

Виконай з кольорового паперу силуетне зображення традиційного грецького посуду. Оздоб його сюжетом з давньогрецького міфу в техніці витинанки.

1. Склади аркуш оранжевого або червоного паперу по вертикалі навпіл. Намалюй відносно ліній згину паперу половину грецької амфори або посуду іншої форми

2. Виріж зображення. Приклей силуетну форму на біле або кольорове тло

3. На смужках чорного паперу складеного «гармошкою» намалюй та виріж рапорти грецьких орнаментів.

4. Намалюй на чорному аркуші сюжет або героя давньогрецького міфу. Виріж зображення.

5. Розмісти та приклей на силует амфори елементи оздоблення. Доповни композицію деталями.


Роботу відправте до 26 вересня 2021 р на мою електронну адресу olgasamozdra@ukr.net
(прізвище, ім'я, клас вказати обов'язково)

Хай щастить!




21 квітня 2021 рік



Тема уроку: "Стиль романтизм у живописі"

     Добрий день, шановні учні. Продовжуємо з вами говорити про стиль романтизм в образотворчому мистецтві.

     Живопис романтизму пов’язують з Великою французькою революцією XVIII ст. Він виник як реакція загального піднесення з приводу її початку і як глибоке розчарування у можливостях людини внаслідок її поразки.

    Задля виразності передачі почуттів живописці використовували соковиті фарби, яскраві мазки та спецефекти.

Характерні риси живопису романтизму:

  • розкріпачення від академічних канонів;
  • ліризм, героїчна піднесеність;
  • емоційність картин, прагнення до кульмінаційних, драматичних моментів у композиції та змісті.

Жанри: історичні полотна, баталії, фантастичні картини, марина, портрет, пейзаж.

Школи живопису: німецька, французька, англійська.

Славетні художники: Ф. Гойя, Е. Делакруа, І. Айвазовський.

Перегляньте відео. Ознайомтесь зі світовими шедеврами романтиків - живописців.

І. Айвазовський

Ф. Гойя


Е. Делакруа

Завдання. Продовжить речення: «Найбільше мені сподобались твори  романтика - живописця..., тому що...» (відповідь напишіть у чаті)

Домашня робота. Створіть фото сесію «Романтичні образи сучасників» або селфі «Я - романтик».





07 квітня 2021 року

Тема уроку:  "Класицизм: музика" (за підручником Л.Масол)

     Дорогі учні, сьогодні на уроці ми продовжимо знайомство з особливостями стилю «класицизм» та його яскравими зразками в музиці та театрі.

Прослухайте, будь ласка, музичний твір «Місячна соната» Л.Бетховена. Які асоціації виникли у вас після прослуховування музичного твору? (запишіть у робочому зошиті)


Обов’язково перегляньте відео№1  за посиланням

https://www.youtube.com/watch?v=4x3OO4ht7q4

відео№2   https://www.youtube.com/watch?v=T4OBkVUCb-I

Ознайомившись з теоретичним матеріалом та яскравими музичними композиціями представників класицизму, виконайте завдання.

Завдання(12б):  1.Створіть список прослуханих музичних творів та їх авторів. (за відеоматеріалом №1,№2) (6б)
2. Розв’яжіть тестові завдання (6б)  join.naurok.ua Код доступу 4487402
Або за посиланням : https://naurok.com.ua/test/join?gamecode=4487402

За бажанням складіть кросворд до теми «Класицизм» (12б)



   
  

Коментарі

Популярні дописи з цього блогу