9 клас



Завдання з мистецтва
для учнів 9-А, Б класів


Шановні дев'ятикласники!
Продовжуємо з вами працювати в дистанційному режимі. 
Прошу вас вчасно виконувати завдання та надсилати мені 
на електрону пошту olgasamozdra@ukr.net 
Бажаю успіхів!

 (07 вересня)


Тема уроку. Стилі та напрями мистецтва. Художній стиль, національний стиль, стиль митця.  «Подорож у минуле. Великі європейські стилі Від Античності до реалізму».  Призначення і сила мистецтва. 

Добрий день, дорогі дев’ятикласники. Сьогодні ми з вами продовжимо захоплюючу подорож у світ мистецтва: узагальнимо художні знання, набуті в попередні роки, збагатимо уявлення про стилі й напрями сучасного мистецтва, які виникли в європейській культурі.

Ознайомтесь з матеріалом.

Мистецтво – це невід’ємна частина культури, художня діяльність людей. При цивілізаційному підході до історії мистецтва можна простежити певні закономірності його розвитку.

Усю історію світового мистецтва можна розглядати як історію художніх стилів. Вони виникають на певному етапі, розвиваються, досягають найвищого рівня, а потім згасають, даючи життя новим художнім напрямам та стилям.

Стиль – не постійна величина, а живе явище культури. Він постійно змінюється в часі, не має чітких меж, вони переходять з одного в інший. Багато стилів співіснують одночасно, тому майже в кожному стилі перебувають елементи й риси інших стилів.

Традиційно виділяють стиль епохи, національний стиль, індивідуальний стиль.

Епоха – великий період часу, який характеризується спільністю філософських, релігійних та політичних ідей, наукових уявлень, етичних та моральних норм, естетичних цінностей.

Стиль  епохи – це етап в історії художньої культури, коли складалася цілісна художня система, що охоплювала різні види мистецтва.

Національний стиль – особливості мистецтва будь-якого народу, соціальних верств і груп відповідного суспільства.

Національно-стильові особливості культури дозволяють за стильовими ознаками відрізнити твір українського мистецтва від японського або німецького.

Стиль епохи знаходить свій конкретний прояв в індивідуальному стилі митця. Індивідуальний стиль митця - це та сукупність особливостей творчості, яка відрізняє його твори від творів інших митців. Наприклад, стиль Л. Бетховена чи Мікеланджело.

Перегляньте презентацію. Повторіть матеріал, вивчений у 8 класі. https://docs.google.com/presentation/d/1PrmFVderoVSveuy6nFpMvNmojlTKqXwm/edit#slide=id.p1

 Домашнє завдання. Перегляньте зображення світових шедеврів, створених у різні історичні епохи.  Складіть схему «Стилі в мистецтві» та доповніть її назвами найвідоміших мистецьких творів(2 твори), обов’язково вказавши прізвища авторів. 

Стильназва мистецького творуавтор 

(14 вересня)


Тема уроку. Імпресіонізм, постімпресіонізм.  Живопис імпресіонізму. Народження нового живопису. Стиль, техніка письма художників-імпресіоністів.

Добрий день, друзі. Імпресіоні́зм (від фр. impression — враження) — мистецька течія у живописі, а також в літературі та музиці, котра виникла в 1860-х роках та остаточно сформувалася на початку 20 століття у Франції.

     Засновники імпресіонізму — як і символізму та експресіонізму — діяли на противагу реалізму (особливо неокласицизму, а також і натуралізму). Імпресіоністи намагаються у своїх творах відтворити шляхетні, витончені особисті враження та спостереження мінливих миттєвих відчуттів та переживань, природу, схопити мінливі ефекти світла — проте на відміну від неокласицизму не зобов'язувалися об'єктивно відображати реальність, а натомість поділитися власними почуттями зі спостерігачем твору, вплинути на нього.

     Термін уперше використовувався в негативному значенні при критичній оцінці твору Моне «Враження, схід сонця» (1872).

     Французький імпресіонізм історично ведуть від художньої виставки навесні 1874 року, що відкрилася в майстерні фотографа Надара. А вже 25 квітня 1874 р. маловідомий нині репортер Леруа надрукував в гумористичному виданні «Шаріварі» статтю з назвою «Виставка імпресіоністів». Осудлива назва Леруа набула популярності, а пізніше стала історичною.

Головні представники в живописі: Едуар Мане, Каміль Піссарро, Клод Моне, П'єр-Оґюст Ренуар, Альфред Сіслей, Дега Едгар, Поль Сезанн, Берта Морізо, Марі Бракмон, Арман Гійомен, Франсіс Пікабіа, Гюстав Кайботт та інші.

Ознайомитись із матеріалом відео. 

 Виконати тест   https://forms.gle/YYFETPH1cUrUoZwa7 (результати тестувань пришліть у вигяді посилання на виконані тести)

Робота з підручником.Опрацюйте матеріал на стор.6 - 11.

Перегляньте презентацію. Випишіть у зошит визначення понять: імпресіонізм, дивізіонізм, пленер.

(21 вересня)


Тема уроку. Українські художники-імпресіоністи. Залучення до європейських тенденцій, оновлення і збагачення художньої мови. Багатогранність творчості  Івана Труша.  «Вільний художник» Архип Куїнджі.

         Дорогі друзі, сьогодні ми продовжуємо знайомитись з стилем імпресіонізм. Не пройшли повз імпресіонізм і українські художники, що жваво сприйняли його відкриття, як залучення до європейських тенденцій, до оновлення і збагачення художньої мови. До таких митців належать Іван Труш та Архип Куїнджі.

 Давайте ознайомимось з матеріалом відео Випишіть у зошит прізвище, ім’я українських  художників – імпресіоністів та назви зразків їх видатних творів (пришліть).

Хвилинка релаксу.Моріс Равель - Гра води

Робота з підручником .https://lib.imzo.gov.ua/wa-data/public/site/books2/pidruchnyky-9-klas/14-mystectvo-9-klas/mistectvo-9-klas.pdf Прочитайте зміст матеріалу на стор. 25-29.

Домашнє завдання. Повторіть вивчений матеріал. Виконайте завдання на сторінці 29 підручника "Мистецтво", 9 клас Н.В. Назаренко..https://lib.imzo.gov.ua/wa-data/public/site/books2/pidruchnyky-9-klas/14-mystectvo-9-klas/mistectvo-9-klas.pdf Відповідь пришліть.

(28 вересня)


Тема уроку. Постімпресіонізм — роздум  з пензлем в руках. Постімпресіонізм. Відхід від істотних принципів імпресіонізму. Французькі майстри-постімпресіоністи: Поль Сезанн, Вінсент Ван Гог, Анрі де Тулуз-Лотрек. Поль Гоген – творець нового напряму в живописі – «примітивізму».

Імпресіонізм зробив своєрідну художню революцію в живописі. У його надрах зародилися постімпресіонізм та неоімпресіонізм.

Постімпресіонізм (фр. postimpressionisme) — напрям в образотворчому мистецтві. Виник у 1880-х роках. Він охоплює період з останньої виставки імпресіоністів 1886 року до 1910-х років. Художники цього напрямку не дотримувалися тільки зорових вражень, а прагнули вільно та узагальнено передавати матеріальність світу, вдавалися до декоративної стилізації. До видатних представників постімпресіонізму в живопису відносяться Вінсент ван Гог, Поль Гоген, Поль Сезанн, Анрі Тулуз-Лотрек.

Ознайомтесь із матеріалом презентації.  Проаналізуйте картини відомих живописців постімпресіонізму. Картина, яка найбільш сподобалась, праналізуйте. 

Яку картину Анрі де Тулуз-Лотрека  нещодавно обговорювали  в Україні? Чому?(на оцінку)

Домашнє завдання. Створіть марину в техніці пуантилізм.

Опис техніки «пуантилізм».

    Назва течії в живопису пуантилізм походить від французького слова pointiller, що означає «писати крапками». Художники, які працювали в стилі пуантилізм, наносили на полотно чисті, не змішані попередньо на палітрі фарби. Оптичне змішання фарб відбувалося вже на етапі сприйняття картини глядачем.

Пропоную вам освоїти техніку «пуантилізм» з використанням не зовсім традиційних для неї матеріалів - кольорових маркерів (фломастерів). 

Відео. Пуантилізм. 3 спроби намалювати марину. 

https://www.youtube.com/watch?v=S0Z4IsBi1gA

 (05 жовтня)


Імпресіонізм і постімпресіонізм у скульптурі.Характерні риси скульптури початку ХХ ст.

     Імпресіонізм і постімпресіонізм у скульптурі — найцікавіші явища, які допомагають ще глибше розкрити цю чудову епоху. Починаючи із кінця XIX ст. і до початку XX ст. відбувався процес формування нового покоління скульпторів, які віддавали перевагу не ретельній деталізації форми, а художньому узагальненню. Змінилося навіть ставлення до поверхні скульптури, на якій зберігалися сліди пальців або стеки майстра. Відчуваючи інтерес до особливостей матеріалу, вони часто віддавали перевагу дереву, природному каменю, глині та навіть пластиліну.

   Скульптури цього періоду мали деякі, подібні з живописом імпресіонізму, характерні риси: прагнення до передачі миттєвого руху, розвитку; скульптури наче зняті за допомогою прихованої камери; навмисна пластичність; живе вільне моделювання м’яких форм, що наче стікали. Все це створювало складну гру світла на поверхні матеріалу і відчуття незавершеності. У той же час зросла увага до дрібної пластики, до «кабінетної» скульптури, яка повинна була не просто прикрашати інтер’єр, але й стати органічною частиною єдиного ансамблю в рамках найважливішої для модерну ідеї синтезу мистецтв.

        Найбільш яскраво імпресіонізм у скульптурі проявився в роботах М. Россо в Італії, О. Родена і Е. Дега у Франції.

Запам'ятайте матеріал відео. https://youtu.be/Fnjcl7J15Ks 

Виконайте завдання письмово. Схарактеризуйте творчість митця, який найбільше вас зацікавив. Поясніть, чим саме він привернув увагу, і розкажіть про зміст і техніку його творів.

    Таким чином, на зламі XIX—XX ст. в образотворчому мистецтві сформувалися нові напрями: імпресіонізм і постімпресіонізм.

      Імпресіонізм мав дві основи: своєрідну живописну техніку і нове для того часу бачення світу. Мить — ось що таке імпресіонізм у живописі. Художники намагалися зафіксувати на своїх картинах світ, що стрімко змінюється; природу, яка сповнена найрізноманітнішими унікальними явищами, здатними вразити уяву; висловити безліч почуттів і передати свої швидкоплинні враження; знайти гармонію між оком глядача і самою картиною. Велике значення вони надавали кольору і його чуттєвій вібрації.

Постімпресіонізм виник у 80-х рр. XIX ст. Митці цього напрямку не дотримувалися тільки зорових вражень, а прагнули вільно і узагальнено передавати матеріальність світу, вдавалися до декоративної стилізації.

Домашнє завдання. Ознайомтесь із мтеріалом підручника Н.В. Назаренко "Мистецтво",9 клас https://lib.imzo.gov.ua/wa-data/public/site/books2/pidruchnyky-9-klas/14-mystectvo-9-klas/mistectvo-9-klas.pdf на стор. 39-44. Визначте особливості мистецтва скульптури імпресіонізму і постімпресіонізму (усно)

(12 жовтня)


Музичне мистецтво імпресіонізму і постіпресіонізму

 Не потрібно слухати нічиєї поради, тільки пораду вітру, який наспівує історію світу.

К. Дебюссі, французький композитор, диригент і музичний критик

Велич мистецтва ясніше за все проявляється в музиці.

Й.-В. Гете, німецький поет, прозаїк, драматург, мислитель

Доброго ранку, дорогі учні. Поміркуємо разом...

  • Чому може навчити музика?
  • Чим музика відрізняється від образотворчого мистецтва?
  • У чому сила впливу музики на людину?
  • Яке значення музика відіграє у вашому житті?

Музика вчить відчувати і співчувати, розрізняти красиве і потворне, розвиває власне людські духовні якості. Музичний твір специфічно відображає світ, він стає засобом його осягнення. Якщо сприйняття живопису пов’язано із зором, то засоби музичного мистецтва базуються на слуху і можуть бути пов’язані один з одним тільки за допомогою особливих, тонких асоціативних паралелей, які існують лише у свідомості. Саме композитор, опановуючи дійсність, втілює її в специфічних формах музики. Слухаючи музику, кожна людина отримує можливість поглянути на світ з нової, композиторської точки зору, збагатити своє сприйняття новими явищами і поглядами на вже знайоме.

Музичний імпресіонізм — музичний напрямок, аналогічний імпресіонізму в живописі, що склався у Франції в останню чверть XIX ст. — початку XX ст., перш за все у творчості Еріка Саті, Клода Дебюссі і Моріса Равеля. Потім імпресіонізм поширився і в інших країнах. Як напрямок, імпресіонізм надав неоціненний вплив на майбутні стилі та музичні течії.

Ознайомтесь з матеріалом презентації. Випишіть у зошит особливості музичного стилю, жанри музики імпресіонізму.

Робота з підручником. Ознайомтесь із матеріалом статті підручника на стор.45-55. https://pidruchnyk.com.ua/1049-mystectvo-9-klass-nazarenko-2017.html 

  • Які теми у своїх творах розкривали композитори - імпресіонізми? (запис у зошиті)

Прослухайте музичні композиції:

- Які, на вашу думку, емоції хотіли викликати майстри своїми творами?

- Чи сподобалися вам ці твори? Чому?

Домашнє завдання.

Робота з підручником. Повторіть матеріал статті підручника на стор.45-55.  https://pidruchnyk.com.ua/1049-mystectvo-9-klass-nazarenko-2017.html

Виконайте тестові завдання за посиланням https://naurok.com.ua/test/join?gamecode=9034434

(відповіді присилати не потрібно)

Дякую за роботу!

 (19 жовтня)


Перевірка знань з теми: «Імпресіонізм. Постімпресіонізм»

       Добрий день, дорогі учні. Сьогодні ми перевіримо ваші знання з теми: «Імпресіонізм. Постімпресіонізм»

   Повторіть вивчений матеріал підручника на стор.5 -55  https://pidruchnyk.com.ua/1049-mystectvo-9-klass-nazarenko-2017.html

   Виконайте тестові завдання (12б) https://naurok.com.ua/test/join?gamecode=9809578

  Домашнє завдання. Виконати за бажанням. Дайте розгорнуту відповідь на питання: «Який із видів мистецтв імпресіоністів і постімпресіоністів вам подобається найбільше? Чому?» (12б)


 (02 листопада)


Різновиди модернізму. Модерн в архітектурі.

«Кожному часу — його мистецтво, кожному мистецтву — своя свобода».

Йозеф Ольбріх, австрійський архітектор, представник стилю модерн, один із засновників Віденського Сецесіону

Поміркуємо разом

   Чи вважаєте ви, що кожен новий виток, новий напрям у світовому мистецтві нерозривно пов'язані з віхами в історії соціального розвитку людського суспільства, його прогресивними здобутками? Чому?

    Який зміст вкладають мистецтвознавці в поняття «модернізм»?

    Насамперед, необхідно розрізняти два поняття «модерн» і «модернізм». У вітчизняному мистецтвознавстві «модерн» означає художній стиль, попередній «модернізму». У західних мистецтвознавчих джерелах «modern» — вишуканий і витончений стиль, який має багато імен, граней і форм художнього вираження та й сама назва стилю «модерн» у багатьох країнах різна.

У Франції поширена назва стилю — «Ар-нуво» (Art Nouveau, букв, «нове мистецтво»). Широко відомі назви стилю — «Тіффані» (за іменем американського художника і дизайнера Л. К. Тіффані) в США«Югендстиль» (нім.Jugendstil, молодий стиль) у Німеччині«Сеце-сіон» (Secessionsstil) в Австрії«Модерн Стайл» (Modern style, сучасний стиль), «Ліберті» в Британії та Італії тощо.

Ар-нуво, двері житлового будинку (1901 р., архітектор Ж. Лавіротт, скульптор Jean-Baptiste Larrive) Париж. Франція

   Модерн (від французького moderne — «сучасний») — стиль (художній напрям) у мистецтві, архітектурі і особливо декоративно-прикладному мистецтві, який досяг піку своєї популярності в останній декаді XIX— початку XX ст. (до початку Першої світової війни).

    Характерною особливістю стилю стала ідея синтезу, яка б змогла об’єднати всі види мистецтва і залучити в сферу прекрасного природну красу. Поширенню стилю сприяли всесвітні виставки, на яких демонструвалися досягнення сучасних технологій і прикладного мистецтва. Найбільшу популярність модерн отримав на всесвітній виставці 1900 р. у Парижі. Після 1910 р. популярність модерну стала згасати.

Ознайомтесь із матеріалом презентації  https://docs.google.com/presentation/d/1ZBrrJOJK0fmsGfoVhRWB4p4TwEx5XybF/edit#slide=id.p1

Запам'ятайте матеріал таблиці.

Основні ознаки стилю модерн в архітектурі

Форми конструкції

Характерні плавність і плинність форм. Каркасні раціональні конструкції. Відмова від симетрії, вертикальні, скеровані у вись домінанти, перетікання форм одна в іншу. Фасади відрізнялися округлими, іноді фантастично вигнутими контурами отворів, використовуванням решіток із кованого металу і глазурованої кераміки стриманого за тоном кольору: зеленого, лілового, рожевого, сірого. Прагнення до створення одночасно і естетично красивих, і функціональних будівель

Фасади будинків

Подібні до живих організмів. Динамічні. Вони є результатом вільної творчості художників. Площинні орнаментальні декоративні композиції

Ліни стилю

Вигадливі. Грайливі. Примхливі. Абстраговані криві. Відмова від прямих ліній, плавність, плинність ліній, наслідування природних форм рослин. Часто відмова від симетрії. Характерні силуети і орнаменти, які легко згинаються, а також форми рослині водяних мушль

Характерні елементи

Підкреслена асиметрія. Обтічні форми. Прикраси на стінах і вікнах. Лиштви химерних форм. Візерункові рами металевих перил, балконних огорож, вигинів покрівлі, маршових сходів. Примхливі орнаменти у вигляді жіночих голів

Переважаючі модні кольори

Приглушені кольори. Природні відтінки. Пастельні, колір зів'ялої троянди, тютюнові кольори, перлинно-сірі, сіро-блакитні, пильно-бузкові тони

Матеріали

Широко застосовувався новий будівельний матеріал залізобетон, як конструктивно-декоративний елемент, а не як новий підсобний засіб у будівництві. У металоконструкціях активно використовувалося скло, бронза, мідь, цегла, камінь, дерево

Вікна

Нетиповий ритм розбивки віконних прорізів. Прямокутні, видовжені вгору, часто з багатим рослинним декором, іноді арочні, «магазинні вікна» — широкі, на зразок вітрин. Характерні силуети й орнаменти, що згинають лінії в формі рослин і водяних мушль, специфічний малюнок палітурок, заповнений вітражами

Двері

Прямокутні. Декоровані. Зміщені в бік від центру. З мозаїчним орнаментом. Часто арочні і пласкої форми

Дахи

Прямокутні, часто арочні. Найчастіше пласкої форми, з мозаїчним орнаментом, декоровані, прикрашені незліченними вежами і шпилями

Характерні елементи інтер'єру

Поєднання площин, гнуті меблі. Мозаїка, емаль, золотий фон, викарбувані мідь і латунь. Величезне значення надається виразності кованого чавунного заліза, віконних і дверних вітражів. Вітражі модерну вже не абстрактні, як готичні, а несуть у собі біонічні природні форми. Вони, підсвічені зсередини, надавали будівлям неповторну привабливість, а інтер'єрам — виразність. Знамениті вітражі Тіффані різної величини

Опрацюйте матерал відео. 

Відео. Геній модерну і поет каменю – історія самого скандального архітектора Іспанії Антоніо Гауді  https://www.youtube.com/watch?v=twPEtKW032U

Відео. Чим виділяється український модерн – Поп-наука https://www.youtube.com/watch?v=YlXPzW7VSbc

(09 листопада)


  Різновиди архітектурного модернізму. 

     Сьогодні на уроці ми познайомимось з архітектурою модернізму: європейський функціоналізм , конструктивізм  і раціоналізм,  ар-деко-стиль, інтернаціональний стиль, бруталізм, органічна архітектура.

     Архітектурний модернізм включає наступні архітектурні напрями, які послідовно історично змінювали один одного, стаючи ланками одного еволюційного ланцюга, що виникав вслід за науково-технічними відкриттями і технологічними проривами суспільства: європейський функціоналізм 1920—1930-х рр.; конструктивізм і раціоналізм в 1920-х рр.; архітектурний ар-деко-стиль; інтернаціональний стиль, бруталізм 1950—1970-х рр.; органічна архітектура тощо.

Ознайомтесь із матеріалом презентації. Запам’ятайте основні різновиди архітектурного модернізму і основні принципи архітектури модернізму.

Перегляньте відео, закріпить матеріал.

Завдання. Напишіть, який із напрямів архітектури періоду модернізму вам сподобався найбільше? Чому?

Домашнє завдання. Опрацювати матеріал підручника стор. 70-72,   https://pidruchnyk.com.ua/1049-mystectvo-9-klass-nazarenko-2017.html, запам’ятайте ознаки модернізму в архітектурі. Творче завдання(за бажанням). Створіть ескіз  вітража за мотивами стилю модернізм для сучасного житлового чи офісного приміщення (мішана техніка).

(16 листопада)


Різновиди архітектурного постмодернізму.

     Добрий день, дев’ятикласники. Сьогодні ми поговоримо про архітектуру майбутнього - суміш різноманітних образів, ідей і стилів: «Архітектуру постмодернізму», про Хай-тек та його різновиди: «Біо - тек» і «Еко - тек».

       Архітектура повинна висловлювати всі людські почуття, особливо гумор та іронію

Американський архітектор Чарльз Мур

       Архітектурний постмодернізм — це сукупність течій, які виникли в 1960-х рр. і прийшли на зміну пануючому модернізму. Розквіт стилю почався з 1980-х рр. і триває досі. 

Загальні ознаки постмодернізму в архітектурі


     Єдиною незаперечною цінністю стала вважатися нічим не обмежена свобода самовираження архітектора-художника, заснована на принципі «все дозволено». Видатні архітектори постмодернізму Роберт Вентурі, Моріс Кюло, Леон Кріє, Альдо Россі.

Ознайомтесь із матеріалом презентації.Запишіть різновиди архітектурного постмодернізму, їх ознаки.

Для ознайомлення.

Стиль архітектури Біотек (Біоніка). https://www.youtube.com/watch?v=T4vKIlrn-HY&t=7s

Еко-стиль в архітектурі https://www.youtube.com/watch?v=XQ5t1eUAZ18&t=4s

Домашнє завдання. Створи слайд-шоу "ТОП-10 вражаючих споруд постмодернізму". Повторити вивчений матеріал на стор.63-78 за підручником "Мистецтво", Назаренко, 9 клас. https://pidruchnyk.com.ua/1049-mystectvo-9-klass-nazarenko-2017.html

(23 листопада)


Модерн у живописі

Перевіримо знання з тем: «Архітектура модерну, модернізму та постмодернізму» Дайте відповіді на тестові питання за посиланням. https://naurok.com.ua/test/join?gamecode=3341611

Завдання необхідно виконати до  26 листопада 19:00.
Густав Клімт: 1 — Поцілунок; 2 — Дама з віялом

Модерн  – мистецтво ХХ , особливістю якого є поява великої кількості нових шкіл та напрямів. Вони часто не визнавали одне одного, але всі перебували в пошуках новітніх засобів і прийомів. Найбільше проявився модернізм у живописі та музиці. Мистецтво модернізму складне для розуміння.

Відвідайте відеоурок, випишіть напрямки модерну, художників цього стилю. 

Попрацюйте з матеріалом підручника «Мистецтво», 9 клас,прочитайте матеріал на стор. 78-80, запам’ятайте https://pidruchnyk.com.ua/1049-mystectvo-9-klass-nazarenko-2017.html.  

 

(30 листопада)


Постмодернізм у живописі

     На зміну модернізму і авангардним течіям останньої чверті XX ст. прийшов новий стиль — постмодернізм. Він відображає картину світу, в якій хаос і порядок виступають не як протилежні поняття, а як невід’ємні одна від одної величини.

      Характерні риси постмодернізму: культ незалежної особистості; потяг до міфу; прагнення поєднати істини (часом полярно протилежні) багатьох людей, націй, культур, релігій, філософій, які взаємодоповнюються; іронічність та пародійність; невизначеність тощо. Художники бачили повсякденне реальне життя як театр абсурду, апокаліптичний карнавал; суміш багатьох традиційних жанрових різновидів. Але в них залишалася віра в розум, науку, безмежність людських можливостей. Цінність людини визначалася вже самим фактом її існування.

    Постмодернізм представлений практично у всіх видах мистецтва. Він вплинув на розвиток архітектури, скульптури, живопису, книжкової ілюстрації, реклами, кінематографа, комп’ютерної графіки та дизайну. Найвідоміші представники постмодернізму в живописі: Маріо Мерц, Міммо Паладіно, Ернст Фукс, Дуглас Х’юблер, Роберт Беррі, Лоуренс Вейнер та інші.

Ознайомтесь із напрямками постмодернізму.

Самостійне опрацювання теоретичного матеріалу – робота за підручником "Мистецтво" 9 клас https://pidruchnyk.com.ua/1049-mystectvo-9-klass-nazarenko-2017.html  стор.88- 90.

Ознайомтесь із матеріалом відео.

Відео. Марсель Дюшан — найскандальніший митець ХХ століття. https://www.youtube.com/watch?v=lbxxkCazH7Y

Відео.  Реді-мейд https://www.youtube.com/watch?v=Q4ilhKJGetw

Відео.Поп-Арт https://www.youtube.com/watch?v=Zl4d5HBIvwg

 Домашнє завданняПовторіть вивчений матеріал. Створіть картину в одному із стилів модернізму або постмодернізму. 

 (07 грудня)


Скульптури модернізму і постмодернізму.

Нове пластичне мислення сучасності,  кінетична скульптура.

 

 

 

Зайдіть за посиланням. https://sway.office.com/jGXumdHgLVCKDLng?ref=Link  Ознайомтесь із матеріалом уроку. Запам'ятайте.

Ознайомтесь із відео «Скульптура модернізму і постмодернізму».  https://www.youtube.com/watch?v=K9jQljb_H4o

Запам’ятайте матеріал.

1) https://www.youtube.com/watch?v=8VCCJZc3SlsОлександр Архипенко

2) https://www.youtube.com/watch?v=gbOwrPqwx5U  Генрі Мур   

     3)   https://www.youtube.com/watch?v=t9yPwCBaIZM Сальвадор Далі

ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ Вивчити матеріал в підручнику “Мистецтво” Н.Назаренко 9 классторінки 90-97Виконати тести за посиланням https://vseosvita.ua/test/start/byl617

(14 грудня)


Музичне мистецтво XX століття.

    Добрий день, любі друзі! Ваше ознайомлення з мистецтвом триває.

   Кожен вид мистецтва отримує своєрідну «пальму першості» на певному етапі свого розвитку. Наприклад, епоху Відродження називають «золотим століттям» живопису, XIX ст. пов’язують з найяскравішим розквітом літератури, XX ст. вважають століттям музики. Ці визначення свідчать про те, наскільки вірно той чи інший вид мистецької діяльності здатен відобразити світосприйняття епохи, духовні прагнення людства, його надії та його ілюзії.

   Музичне мистецтво XX ст., як складова частина духовної культури суспільства, характеризується інтенсивними пошуками нових засобів виразності, експериментів, великою кількістю стильових течій. Однією з характерних рис для світової історії стає тісна взаємодія культур різних країн світу, які до цього моменту розвивалися відокремлено. Саме тому європейська музика зазнає значного впливу музичних культур народів світу і відзначається крайнім різноманіттям стилістичних напрямів і течій, з яких найвідоміші неоромантизм (Густав Малер, Сергій Рахманінов), неокласицизм (Пауль Гіндеміт, Ферруччо Бузоні, Бенджамін Бріттен), «нова фольклорна хвиля» (Белла Барток), неоімпресіонізм (Олів’є Мес-сіан), експресіонізм (Арнольд Шенберг, Антон Вебери, Альбан Берг) тощо. Також композитори приділяють значну увагу дослідженням музичного фольклору та його інтеграції в композиторську творчість.

Ознайомтесь із матеріалом презентації.  https://docs.google.com/presentation/d/1N23uZiNWbvEqCslzT6GU5pS8H6mdDhOW/edit?usp=sharing&ouid=100354568130138292500&rtpof=true&sd=true

Робота з підручником  ????натисни ознайомтесь із матеріалом на стор. 97-104.

Сприймання музики:

Відео Луї Армстронг. «Неllо Dolly  Live»

Відео Елвіс Преслі «Jailhouse Rock»

Відео Джеймс Браун- I Got You

Відео Бітлз «Help!»

Відео Queen «We Are The Champions»

Відео Майкл Джексон "Billie Jean"  

Відео Мадонна «Hung Up»

Відео Жан Мишель Жарра «Water for Life»  

ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ

Творче завдання.Охарактеризуйте манеру виконання одного з виконавців ХХ століття, з творчістю якого ви знайомі.

(21 грудня)


Перевірка знань із теми: «Стилі та напрями мистецтва. Модернізм. Постмодернізм.» 

 Добрий день, юні друзі! Сьогодні ми з вами перевіримо знання з вивчених теми:«Стилі та напрями мистецтва. Модернізм. Постмодернізм» а матеріалом підручника " Мистецтво" ,9 клас, стор. 63 – 108.)

Виконайте онлайн - тестові знання за посиланням

https://vseosvita.ua/test/start/sce307

Завдання необхідно виконати до  21 грудня 18:00.

(11 січня)

Театр як синтез мистецтв.

   Добрий день, дорогі друзі. Сьогодні людина вже не може уявити собі життя без прочитаного роману, без нового кінофільму, без прем'єри в театрі, без модного шлягеру й улюбленої музичної групи, без художніх виставок... 

У мистецтві людина знаходить і нові знання, і відповіді на життєво важливі питання, і заспокоєння від повсякденної суєти, і насолоду. Справжній витвір мистецтва завжди співзвучний думкам читачів, глядачів, слухачів. Вивчаючи види мистецтв, ми отримуємо можливість збагатити життя безцінними скарбами людства. Одним із них є театр.

Театр у перекладі з давньогрецької – видовище, вид мистецтва, що образно відбиває дійсність, художньо опановує світ у формах драматичної дії.

Пропоную тобі переглянути фрагмент з музичного фільму «Ах, Водевіль, Водевіль» та поміркувати про місце та роль театру, як важливого явища у культурному житті людського суспільства.

 

Давайте спробуємо з тобою, розглянувши таблицю, визначити види мистецтва, які поєднуються у процесі театрального дійства.

Зауваж, природа мистецтва театру синтетична, адже його художній образ виникає завдяки синтезу драматургії, архітектури  живопису, скульптури, музики,  майстерності актора. Отже, можна простежити певну закономірність у розвитку процесу синтезації видів мистецтва. Якщо архітектура, живопис, скульптура взаємодіють  переважно між собою, то мистецтво хореографії та театру, а далі ми побачимо, що і мистецтво кіно, використовує міжвидовий синтез.

Запам’ятай, у постановці спектаклю безпосередньо беріть участь принаймні п'ять осіб:

Драматург → Режисер → Художник → Композитор → Актор

Запам’ятайте матеріал презентації. Заповніть таблицю.

Назва театру                                 Країна

 

Театральне мистецтво є синтетичним за своєю природою. Воно включає в себе практично всі інші мистецтва: літературу, музику, образотворче мистецтво, хореографію тощо, а також використовує досягнення найрізноманітніших галузей науки й техніки.

Пропоную тобі ознайомитися із сучасними видами театру, переглянувши таблицю.

Підсумовуючи тему, можна сказати, що художньо – образна мова театрального мистецтва дуже різнобарвна – художнє слово, танець, пантоміма, оперна арія, рок – опера або жарти театру ляльок, декорації, костюми тощо. Кожна вистава поєднує зусилля драматурга, композитора, режисера, акторів, хореографів, декораторів, модельєрів, освітлювачів та представників інших театральних професій, що і робить театральне мистецтво синтетичним та колективним.

Перевір себе. Виконайте тести. https://naurok.com.ua/test/join?gamecode=5925738

Оцінювання за урок: 8б за тести + 4б таблиця =12б

Домашнє завдання.

Переглянь фрагменти опери, балету, мюзиклу, пантоміми, лялькової вистави та спробуй самостійно їх художньо – зображувальні елементи.

 (18 січня)

Кінематограф. Види екранних мистецтв.

Відомий американський соціолог і культуролог Маршалл Маклюєн сказав: «У будь – якій епохи й культури є свої улюблені моделі сприйняття та пізнання навколишнього світу».     

   Сьогодні на уроці ми познайомимося з сучасною моделлю світосприйняття – екранними мистецтвами. Ми дізнаємося про види екранного мистецтва, з’ясуємо, що є художніми засобами кінематографа, згадаємо про видатних режисерів світу та познайомимось із кіноіндустрію в різних точках світу.

Робота з підручником. На сторінці 117 ознайомтесь з поняттям «Екранні мистецтва».

Один із наймолодших видів мистецтва, який виник на зламі XIX і XX ст. є кінематограф. Завдяки загальнодоступності й наочності він став найпопулярнішим у всьому світі.

Перегляньте презентацію. Дайте короткі відповіді на питання (в робочому зошиті, фото роботи не надсилати)

-    Які види мистецтва на вашу думку є найсучаснішими?

-    Які поняття входять до «кінематографа»?

   Що зробили для кінематографі брати Люм’єр? (стор. підручника 118-119 )

-    З якими стрічками «Великого німого» ви знайомі?

-    Як ви вважаєте за якими ознаками визначається якість кінематографічного твору?

Перегляньте відео.

Одна історія. Як брати Люм'єр винайшли кіно і створили перший фільм.

Прибуття потягу

 

Домашнє завдання. Назвіть основні види кіно, наведіть приклади фільмів.(фото роботи надішліть.) Використайте схему.

       Вид кіно

         особливості

   приклади

 

 

 

(25 січня)


Анімація. Мультиплікація.

Документальне кіно. 

      Втаю! Сьогодні ми будемо говорити про історією виникнення мультиплікації та художніми засобами їх вираження, про документальне кіно.

Перевірка вивченого на минулому уроці.

Виконайте тестові завдання https://vseosvita.ua/test/start/gbz109

     « Мистецтво мультиплікації працює там, де інші види мистецтва безсилі». Цю крилату фразу висловив свого часу відомий болгарський режисер-мультиплікатор Тодор Дінов. І з ним важко не погодитись.

 -А як ви вважаєте, мультиплікація – мистецтво стародавнє чи новітнє?

Мультипліка́ція - (від multiplicatio — множення, збільшення, зростання, розмноження) — технічні прийоми отримання рухомих зображень, ілюзій руху або зміни форми об’єктів за допомогою декількох або багатьох нерухомих зображень і сцен.

Прийняте в світі професійне визначення «анімація» (в перекладі с латинської «аніма» – душа, «анімація» – оживлення) найточніше виражає всі сучасні технічні і художні можливості кіно, анімаційного адже майстри анімації не просто оживляють своїх героїв, а вкладають в їх  створення часточку своєї душі.

Завдання. Переглянути сюжет про виникнення мультиплікації. Переглянути і проаналізувати анімаційні фільми, визначити до якого виду анімації вони належать, які засоби виразності мають. 

Види анімації:

1. графічна (мальована);

2. пластилінова;

3. сипка (сипуча анімація);

4. комп'ютерна;

5. 3-d;

6. 2-d (флеш)

Перший звуковий мультфільм Уоолта Діснея - "Пароплавчик Віллі" https://www.youtube.com/watch?v=BBgghnQF6E4

Степа́н Микола́йович Ко́валь (нар. 18 липня 1965, Новомосковськ, Дніпропетровська область) — український режисер, аніматор. Лауреат Національної премії України імені Тараса Шевченка та Срібного Ведмедя Берлінського кінофестивалю. Значна частина його творчості — анімації, створені в пластиліновій техніці, за що Степан Коваль отримав прізвисько «пластилінового генія».

Йшов трамвай дев'ятий номер — український анімаційний фільм про трамвай 9 номеру, в якому прослідковується, як люди проводять, обговорюють своє буденне життя. Був створений Укранімафільмом у 2002 році.https://www.youtube.com/watch?v=qUKa_NnFQHA

Уолт Дісней був першим, хто використав звук в анімації. Дісней також був одним із піонерів у використанні кольору в анімації. Одним з найбільш істотних нововведень студії Діснея був винахід багатоплощинної камери, що дозволяла отримувати ефекти паралакса, витягнутих форм фігур, глибини і нечіткості. Його студією створено безліч анімацій, персонажі яких відомі до цього дня (Міккі Маус, Плуто, Гуффі тощо).

1928 р - народження мишеня Міккі Мауса,  найпопулярнішого мальованого персонажу в історії анімаційного кіно. Перший мультфільм, в якому з'явився Міккі Маус, вийшов в 1928 році і називався «Божевільний літак».https://www.youtube.com/watch?v=INqM66LBPCQ

Документальне кіно — вид кіномистецтва, заснований на зйомках реальних людей у реальному оточенні реального світу, або справжніх життєвих фактів та явищ. Дослідник історії документального кінематографа Х’ю Бедлі вважав, що основне завдання цього виду кіно — це «розповісти нам про світ, в якому ми живемо». Темою для документальних фільмів найчастіше стають історичні події, культурні та соціальні явища, наукові факти та гіпотези, а також відомі персони і співтовариства. Структура документальних фільмів різноманітна. Використовуються як постановочна, так і репортажна зйомки, натурні та інтер’єрні зйомки, архівні відео- та фотоматеріали.

Ознайомтесь із матеріалом презентації. Завдання: запам’ятайте матеріал, користуючись QR code перегляньте зразки документальних фільмів. Запам'ятайте суміжні жанри документального кіно.https://docs.google.com/presentation/d/1JmN9GPVHj5NDkXfm-rBsgdWcBr5LUU2-/edit?usp=sharing&ouid=100354568130138292500&rtpof=true&sd=true

Домашнє завдання.

Складіть Топ-10 мультиплікаційних фільмів або документального кіно.

(01 лютого)


Науково-популярне кіно. Відеокліп.

    Кінематограф – це синтетичний вид мистецтва. В ньому поєднано естетичні властивості літератури, театру, образотворчого мистецтва, фотографії, музики, досягнення оптики, механіки, хімії, фізіології, комп'ютерної техніки. Секрет популярності кінематографа полягає у властивому тільки йому розмаїтті виражальних засобів.

   Сьогодні ми з вами поговоримо про один із видів кінематографу, а саме, про науково-популярне кіно.

    Науково-популярний фільм — жанр (вид) кінодокументалістики, завданням якого є оприлюднити наукові відомості, факт і результати досліджень, описати на рівні загальних понять (тобто «популярною мовою») наукові гіпотези, ідеї, відкриття, погляди, може стосуватися як вже добре вивчених питань, так і тих, що перебувають у процесі розробки, «на вістрі» науки. Таким чином науково-популярні фільми також популяризують (пропагують) глядачам по суті і сам науковий метод для сприйняття навколишньої дійсності.

    У науково-популярному фільмі можуть використовуватися дані декількох наук, проте серед них одна є основною, а решта — доповнюють (напр. аргументують та/або опонуючими). Предметом фільму може бути також міждисциплінарна полеміка. Науково-популярні фільми — на відміну, наприклад від хронікально-документальних фільмів — зосереджують увагу на науковій стороні мислення, на досягненнях наук і виробляють науковий підхід до життя. А об'єднує цей вид фільмів з усіма вище перерахованими — спільна для всього документального кіно завдання: «розповісти нам про світ, в якому ми живемо».

     Сьогодні українське документальне кіно — різножанрове мистецьке явище, одним із напрямів якого є дослідження історії України засобами науково-популярного кіно. Це роботи режисера Саргія Буковського «Війна. Український рахунок» (період Другої світової), фільм «Пейзаж після мору» режисера Юрія Терещенка, фільм «Бабин яр: правда про трагедію» режисерів Володимира Георгієнка та Олександра Шлаєна та багато інших. Не менш цікавий в цьому виді кіномистецтва є проект каналу «Інтер» «Великі українці» — 2008 р. (знято 90 біографічних сюжетів та 10 документальних фільмів).

    Відеокліп, відеоролик, чи просто кліп — нетривала за часом художньо складена послідовність кадрів.

   Відеокліпи (мистецтво специфічної зйомки і монтажу) вважаються окремим короткометражним видом кіномистецтва. У кліпах, в порівнянні з короткометражним кіно, використовуються сцени і ефекти, безпосередньо не пов’язані з поточним сюжетом.

 

    Відеокліпи як вид мистецтва вийшли з повнометражного кіно 1970-х років, яке шукало нові форми мюзиклів і яскраву подачу музичного матеріалу. Кліпова побудова в кіно була притаманна творам авторського, елітарного кінематографа. Поступово кліпи завойовують телебачення. Естрадні музичні номери вже не виконуються, як проста фіксація співака на сцені. Простір екрана заповнюється примхливими поєднаннями картин візуального ряду, де реальне існує поряд з фантастичним. Особливе місце кліпи посідають в системі відео, де стають звичним явищем.

Відеокліпи також застосовуються для реклами товарів і послуг і для візуального супроводу аудіокомпозицій на телебаченні.

    Види відеокліпів: концертне відео, художній відеокліп, постановочний відеокліп, студійне відео, анімований відеокліп тощо.

Закріпіть вивчене. Опрацюйте матеріалом підручника ????на стор. 128-129.

Домашнє завдання.Творче завдання: перегляньте науково - популярний фільм (із запропонованих вище) складіть «10 переконливих аргументів» на користь цього фільму.

(08 лютого)


Ігрове кіно. Жанри художнього кіномистецтва.

Ігрове кіно — вид кіномистецтва, що засобами виконавської майстерності втілює твори кінодраматургії. Цей вид кіномистецтва побудований на грі акторів. До ігрового кіно належать практично всі твори кінематографу, за винятком документального кіно. Твори цього виду мають назву художніх фільмів, що створюються при взаємодії автора сценарію, композитора та оператора-постановника.

Жанри художнього кіномистецтва

У 20—40-х рр. XX ст. остаточно сформувались головні жанри художнього кіно. Велику роль у цьому зіграв попит споживачів кінопродукції, тому що кінематограф залежав від того, наскільки прибутковими були кінострічки. Загальноприйнятої класифікації жанрів у ігровому кіно не існує і сьогодні. Але основні жанри протягом багатьох десятиліть і донині не втратили своєї популярності. Серед найпоширеніших жанрів кінематографу: детектив, комедія, мелодрама, фантастика, фільми жахів, трилер тощо.

Ознайомтесь із матеріалом презентаціїВипишіть жанри художнього кіно.Наведіть власні приклади.  

Опрацюйте матеріал підручника стор.130-134.

Домашнє завдання: Підготуйте невелике повідомлення про свого улюбленого актора чи кінорежисера (оформити електронною сторінкою).

(15 лютого)


Українське кіномистецтво

     Добрий день. Сьогодні на уроці ми познайомимось із розвитком українського кіномистецтва.

      Українському  кіномистецтву  минуло  вже  понад  100  років!  Воно веде свою історію з 1907 року,  коли  в Одесі було  створено перше  приватне кіноательє, яке поступово  переросло в кінофабрику,  на  її   основі  створили  Одеську кіностудію, що стала центром  кіновиробництва.

Перегляньте презентацію та відео.  Дайте відповіді на питання (письмово)

1.    На честь якого кіномитця було названо одну із українських кіностудій?

2.    Кого вважають теоретиком документального кіно?

3.    Фільм "У бій ідуть лише "старики"" зняв________, в якій режисер одночасно зіграв і головну роль. Цей фільм належить до фільмів на ________тему.

4.    Який фільм у 1925 році увійшов у десятку кращих фільмів світового кінематографу і став візитною карткою Одеси.

5.    З дореволюційним кіно в Україні пов'язана творчість багатьох популярних акторів. Королевою екрану тих часів була …..

6.    Назвіть головні кіностудії України.

7.    Як називається фільм Сергія Параджанова, який вважають маніфестом українського поетичного кіно?

8.    Уперше в українському кінематографі «Золоту  пальмову  гілку»  на фестивалі в Каннах у номінації  «кращий короткометражний    фільм» отримав….

9.    Українська анімація з'явилася в:

10. Створіть власний рейтинг українського художнього кіно.(3б)

Домашнє завдання. Передивіться один із кінофільмів, запропонованих у презентації. Напишіть рецензію на фільм. Користуйтесь підказкою " Як написати рецензію на фільм".

Щасти вам!

(22 лютого)


Телебачення: погляд у світ.

«Скоро нічого не буде. Одне суцільне телебачення»

фраза одного з головних героїв фільму «Москва сльозам не вірить»

ü Яке значення телебачення в житті сучасної людини?

ü Чим телебачення відрізняється від мистецтва театру?

Телебачення (від грец -далеко) засіб масової інформації, це екранне мистецтво, передача зображень із звуковим супроводом на відстань за допомогою технічних засобів.

Подивіться історію виникнення телевізійного мистецтва:

    Засоби виразності телебачення, можливості яких значно посилюються сучасними комп’ютерними технологіями: зображення та звук

    Вплив на людину здійснюється завдяки документальності відтворюваних подій, безпосередньому зверненню до глядача, імпровізації під час прямого ефіруакторської майстерності ведучого, яскравого і влучного звукового рішення телепрограми, операторської майстерності тощо.

   Телебачення — це екранний вид мистецтва, який має свою особливу художньо-образну мову, що характеризує його як «вікно у реальність».

   Телебачення — це розмаїття каналів, телепрограм і телепередач, що впливають на наші думки і почуття, сприяють формуванню життєвих, зокрема і мистецьких орієнтацій.

Тому, як і в інших видах мистецтва, на телебаченні є основні жанри:

Ø репортаж, інтерв'ю, виступ, відеосюжет (провідна мета яких— інформувати глядача);

Ø телефільм і телесеріал; ток-шоу, телегра (головне завдання — розважати публіку).

   Над продуктами жанрів працюють коло творчих професійсценаристи, телережисери, телеоператори, телеведучі та актори,звукорежисери, художні і музичні редактори, освітлювачі, та інші фахівці кіно і телебачення.

    Сьогодні у світі лідерство у телебачення за популярністю перехопили онлайн- медіа та соціальні мережі. 

Виконайте тестові завдання після вивчення матеріалу уроку.  https://vseosvita.ua/test/start/ulx846 

Домашнє завдання. Виконайте тестові завдання (до 18.00 24.02).Повторити матеріал з теми «Екранні мистецтва».

(01 березня)


РЕКЛАМА

Завдання:

ü Це слово в перекладі означає "світло" та "пишу"

ü Винахідниками фотографії є французи...

ü Існує два напрямки фотографії ...

ü Легенда  американського і світового фотомистецтва, автор чорно-білих пейзажів є..

   Реклама стала нині частиною повсякдення, без неї важко уявити сучасне життя. Вона створює віртуальний світ і залучає до нього споживача, формуючи його інтереси й потреби.

Реклама  (від лат. «виголошую») - елемент культури, спосіб впливу на споживача, щоб з метою донести інформацію про предмет рекламування, сформувати відповідні потреби.

Реклама багатофункціональна: вона має економічний, соціальний, політичний, культурний, просвітницький, психологічний, естетичний вплив на суспільство.

За спрямованістю  розрізняють рекламу комерційну (бізнесову, товарну) та соціальну, зокрема політичну, просвітницьку.

Перегляньте відео. Визначте який має вплив на людину кожне відео і що воно рекламує. Обов’язково!!!

    За характером вплив рекламних засобів може бути індивідуальним та масовим, тобто розрахованим на широке коло споживачів.

    Залежно від території рекламу поділяють на локальну (охоплює торговельний заклад або населений пункт); регіональну (охоплює певний регіон), загальнонаціональну (в масштабах однієї держави) і міжнародну.

    Реклама є комунікативним процесом, її сенс схоплюється миттєво і засвоюється на рівні підсвідомості. Для цього використовують спеціальні рекламні прийоми: повтори тексту, гіперболізація, креативні візуальні ідеї тощо.

До засобів розповсюдження рекламної продукції належать:

кіно,  відео, телебачення;

радіо, періодичні друковані видання (газети, журнали)

поліграфічна продукція 

(плакати, афіші, буклети, каталоги)

зовнішня реклама 

(білборди, вказівники, вивіски та вітрини)

реклама на транспорті 

(оформлення транспорту)

ярмарки, виставки 

(презентації, дегустація продуктів)

   Під час розповсюдження реклами поширюють складові елементи фірмового стилю виробника:товарний знак або емблему, логотип, слоган, корпоративний, колір, сувенірну продукцію.

    На мистецтві реклами позначаються художні стилі: модернізм і постмодернізм. На ранньому етапі її розвитку запозичували методи модерну (подання звичайних речей як предметів мистецтва технократичної краси)

Нині в рекламній творчості втілюють естетику урбанізму; відчутне захоплення кольором і лінією, як в абстракціоністів.

     Нове ставлення до речей сприяло вивільненню кольору, який і дотепер є основним виражальним засобом реклами. Фантазію рекламістів збуджує «виразність беззмістовного», притаманна кубізму і сюрреалізму. Популярні засоби поп-арту, мінімалізму.

    Прогрес технологій у галузях фотографії, поліграфії, комп'ютерній техніці дав поштовх рекламному дизайну. Щоб вплив на споживача був дієвішим, у рекламі використовують живопис, театр, кіно, телебачення, літературу, музику.

Домашнє завдання:

Підберіть та відтворіть з підручних засобів відому картину. Як зразок ознайомтесь з картиною вище. ????

(08 березня)


Підсумковий урок з теми: "Екранні мистецтва"

    Добрий день, шановні дев'ятикласники. Сьогодні ми перевіримо ваші знання з теми, вивченої на попередніх уроках «Екранні види мистецтв». Пропоную повторити матеріали підручника «Мистецтво», Назаренко,9 клас, стор. 117 – 149.

Виконайте тестові завдання за посиланням (10 хв):

https://vseosvita.ua/test/start/spp135

Завдання необхідно виконати до 08 березня 21:00  !!!

Домашнє завдання. Підготуйте виступ на тему: «Яка роль мистецтва в розвитку кожної особистості окремо?»

Миру нам усім! Хай щастить! Будьте здорові!

(15 березня)


Форми збереження культурної спадщини

    Вітаю, друзі! «Без минулого нема майбутнього» - ця істина часто-густо забувається.

    Зберегти культурну спадщину, зробити її загальнодоступною, щоб долучити до загальнолюдських цінностей, зокрема, молоде покоління, - ось мета, для досягнення якої здійснюються різноманітні державні (і міждержавні) програми, заходи, створюються музеї, мистецькі галереї, бібліотеки, архіви тощо.

     Поміркуйте! Як ви розумієте вислів англійського письменника, художника і теоретика мистецтва Джона Раскіна «Великі нації пишуть свою автобіографію у трьох книгах - у книзі слів, у книзі справ і в книзі мистецтва, але лише остання заслуговує на повну довіру».

     Сьогодні ми спробуймо зазирнути в цю книгу і поміркуймо разом: що робить людство, щоб зберегти творіння людського генія;   які заклади існують для того, щоб кожне покоління могло долучитися до цілющого джерела духовності.

   Мистецтво є складовою культурної спадщини людства, і щоб зберегти її для нащадків, створюють бібліотеки, музеї, галереї.

Запам’ятайте матеріалом презентації

Мистецька скарбничка

Культурно-мистецька спадщина — сукупність цінностей, успадкованих суспільством від попередніх поколінь, — охоплює пам’ятки високої (шляхетної) культури й водночас повсякденного народного побуту.

Розрізняється 8 видів пам’яток: археологічні, історичні, монументального мистецтва, архітектури, містобудування, садово-паркового мистецтва, ландшафтні, об’єкти науки і техніки.

Домашнє завдання. Знайдіть в інтернет-ресурсах інформацію про незвичайні бібліотеки світу. Підготуйте інформаційний буклет про оду з таких.

(22 березня)


Форми збереження культурної спадщини.

Бібліотеки. Найбільші бібліотеки світу й України.

  Вітаю, любі друзі. Сьогодні ми гооримо про бібліотеки.

   Книга – одне з найбільших чудес, створеною людиною. З тих пір, як люди навчилися писати, свою всю мудрість вони довірили книгам. Книги відкривають нам світ, допомагають уявити минуле, заглянути в майбутнє.

        Грецьке "бібліо", латинське "лібер", семітське "сефер", арабське "китаб", подібно слов’яно - балтійському "книга", трактується однаково: предмет; твір або частина твору.

      Шлях розвитку книги був довгим і складним. Який тільки матеріал не використовували люди для виготовлення книжок: каміння, глину, листя та кору дерева, шкіру тварин, бамбук, папірус, шовк, метал.

      Довіряючи всі свої знання і досвід книгам, люди навчилися зберігати їх. Скарбницями книг називають бібліотеки. У перекладі з давньогрецької мови слово “бібліотека” означає приміщення, де зберігаються книги (“бібліо” – книга, “тека” – сховище).

Ознайомтесь із теоретичним матеріалом підручника на стор. 151-160.

Перегляньте відео презентацію: дізнаєтесь про виникнення бібліотек та про найбільші бібліотеки світу та України.

Мандрівка найвеличнішими бібліотеками світу. Виписати в зошит назви і місця розташування найвідоміших бібліотек світу.

Перевірка засвоєного матеріалу. Виконати тестові завдання.

https://vseosvita.ua/test/start/tan626

Тест відкрито до 24.03.2023 21:00. 

 (05 квітня)


Форми збереження культурної спадщини.

Музеї. Найвідоміші музеї світу.

 Вітаю, друзі! Як ми вже знаємо, людство за історію свого існування виробило найрізноманітніші форми збереження культурної спадщини: музеї, бібліотеки, театри, галереї та ін. Сьогодні на уроці ми з вами познайомимось з відомими музеями світу та деякими творами образотворчого мистецтва.

      Музеї (від грец. museion - храм муз) - це науково-дослідні і науково-просвітницькі установи, що здійснюють комплектування, зберігання, вивчення і популяризацію пам'ятників природної історії, матеріальної і духовної культури. Музеї стали виникати у ХV- XVI ст.

-         - Які бувають музеї?

Опрацювати 158 -171 сторінки підручника. Знати види музеїв.

Запам’ятайте матеріал відео уроку.

Здійсніть віртуальну подорож до незвичайних музеїв світу.

Відео 1https://www.youtube.com/watch?v=rkQS9mrGUaM

Відео 2  https://www.youtube.com/watch?v=nv5c-GpysLk

Створіть презентацію «Музей, який я хочу відвідати» (назва, вид, де знаходиться, у чому особливість вибраного вами музею).

Презентацію відправте до 10 квітня на мою електронну адресу olgasamozdra@ukr.net

(12 квітня)


Найвідоміші музеї світу.

Лувр. Ватикан. Дрезденський музей. Метрополітен – музей.

«Тому, хто досконалий – місце в музеї»

Еріх Марія Ремарк

     Вітаю! У кожній країні є велика кількість національних музеїв, картинних галерей, де відбуваються різноманітні виставки — і всі вони по-своєму відображають історію, культуру та звичаї певного регіону. Є й такі музеї, які протягом багатьох десятиліть є культурним центром для туристів та поціновувачів мистецтва з різних країн. Які ж вони — самі знамениті, найбільш відвідувані та самі значущі музеї світу?Сьогодні ми поговоримо про них.

Пригадаємо!

     Картини й літературні твори, архітектурні споруди та скульптурні пам’ятки, нотні записи та кінострічки дійшли до нас через сотні й десятки років завдяки праці багатьох людей, які охороняли та зберігали всі ці культурні феномени, поповнюючи ними світову скарбницю мистецтва.

   Для збереження, презентації, популяризації мистецьких надбань людства в усьому світі існують художні музеї та картинні галереї.

     На основі ансамблів, комплексів пам'яток та окремих пам'яток природи, історії, культури, територій, що становлять особливу історичну, наукову і культурну цінність, створюються: ІСТОРИКО-КУЛЬТУРНІ ЗАПОВІДНИКИ, МУЗЕЇ-ЗАПОВІДНИКИ, МУЗЕЇ ПРОСТО НЕБА, МУЗЕЇ-САДИБИ.

Опрацюйте сторінки (161-184) у підручнику за планом. Складіть конспект прочитаного (на одну сторінку) і надішліть. (5б)

1. Musee du Louvre — Лувр, Париж, Франція 

2. Musei Vaticani — Ватикан, Рим, Італія 

3.Gemäldegalerie Alte Meister in Dresden — Дрезденська картинна галерея або Галерея старих майстрів, Дрезден, Німеччина

4. The Metropolitan Museum of Art— Музей Метрополитен, Нью-Йорк, США 

Додатковий відеоматеріал до уроку:

Лувр

Ватикан

ДРЕЗДЕНСЬКА ГАЛЕРЕЯ

МЕТРОПОЛІТЕН

ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ: ПЕРЕГЛЯНЬТЕ ЗАПРОПОНОВАНИЙ ВІДЕОРЯД, ПРИГОТУЙТЕ У ЗРУЧНОМУ ДЛЯ ВАС ФОРМАТІ ДОПОВІДЬ ПРО ОДИН ІЗ ЦИХ МУЗЕЇВ (ПРИКРІПИТИ ДО УРОКУ) (7б)

(19 квітня)


Музеї світу.

Національний музей Китаю. Музей китайських ієрогліфів. Теракотова армія.

Вітаю! Продовжуємо знайомство з найвідомішими музеями світу. 

Опрацюйте матеріал ПІДРУЧНИКА (стор.185-189) за планом:

1. Національний музей Китаю. 

Перегляньте запропонований відеоматеріал

https://www.youtube.com/watch?v=VWnZMFN59Sc

2. Музей китайських ієрогліфів.

3. Теракотова армія.

Перегляньте запропонований відеоматеріал

https://www.youtube.com/watch?v=WQqZeJlEFKI

Творче завдання. Намалюйте китайський ієрогліф (6б)

    Сьогодні найвідомішими мовами, що використовують ієрогліфіку як системи писемності, є китайський і японський. Обидва мають одні й ті ж ієрогліфи, які походять від давньокитайського піктографічного письма. Поступово каліграфія перетворилася на мистецтво. Навіть китайцям або японцям потрібно кілька років на оволодіння цією майстерністю, а іноземці стикаються з ще більшими труднощами при вивченні та написанні ієрогліфів.

Ознайомтесь із матеріалом відео "Незвичне про звичне. Ієрогліфи".

Фото творчої роботи відправте до 25 квітня 2023 р.

ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ: Повторіть вивчений матеріал (стор.185-189), підготуйтесь до тестового завдання.

(26 квітня)


Театр-музей Сальвадора Далі.

Національний музей ремесел Індії.

        Добрий день, друзі. Продовжуємо з вами знайомство з найвідомішими музеями світу. І сьогодні ми відправляємось до Фігерасу — це невелике містечко на північному сході Каталонії, розташоване практично біля самого кордону з Францією. Його назва перекладається як «фігове дерево», а лист інжиру прикрашає офіційний герб міста. Там і знаходиться театр-музей Сальвадора Далі. Червоний будинок химерної архітектурної форми з маленькими золотими булочками на стінах, і величезними білими яйцями й манекенами на даху. Незвичайне оформлення музею Далі безсумнівно привертає увагу до цього об'єкта сюрреалістичного бачення світу, яким відрізнявся Сальвадор Далі. Музей Сальвадора Далі у Фігерасі задуманий так, що дозволяє простежити становлення видатного майстра епатажу від імпресіонізму до сюрреалізму.

Перегляньте відео. Правила життя відомого художника ХХ століття Сальвадора Далі.

https://www.youtube.com/watch?v=F3tAJR3PeNA

А що ж саме таке сюрреалізм? Завдяки чому Далі створював свої шедеври?

Ознайомтесь із матеріалом презентації. Творчість Сальвадора Далі.

Перегляньте відео. Театр — музей Сальвадора Далі у Фігерасі, Іспанія. Суміщення фантазії художника і реальності. https://www.youtube.com/watch?v=mSG6_UwPgRs

       З давніх-давен Індія славилася своїми ремеслами, характерними особливостями, яких стали різні візерунки, яскраві кольори, плавні лінії та форми. Щоб зберегти зразки самобутньої індійської культури й показати напрями народного промислу різних регіонів Індії, в 1950-х роках в Нью-Делі був створений Національний музей ремесел.

Ознайомтесь із матеріалом презентації.

Домашнє завдання. Створити предмет інтер’єру в стилі Сальвадора Далі.(8б) Знайти цікаві винаходи Далі в Інтернеті,створи електронну сторінку.(фото+назва винаходу.)(4б)

 (03 травня)

Музеї України.

Національний музей народної архітектури та побуту в селищі Пироговому.

       Любі друзі, сьогодні ми відправляємось у подорож в селище Пирогове до Національного музею народної архітектури та побуту. Це головна етнографічна «скарбниця» нашої країни, найбільший за площею музей в Україні — 150 га. Архітектурно-ландшафтний комплекс просто неба розповідає про шість головних етнографічних зон України: Полісся, Наддніпрянщину, Слобожанщину, Карпати, Поділля і Таврію. Вітряки та храми, млини та хати формують образ сільського життя, створюють відчуття справжнього занурення в колорит українського села. Пирогово — це величезна жива казка, чудовий куточок для відпочинку на мальовничій околиці Києва.

Запам’ятайте матеріал презентації 

Перегляньте матеріал відео. Музей народної архітектури та побуту України - Пирогів.

Домашнє завдання. Повторіть вивчений матеріал. (стор. 197-201 підручника).

 (10 травня)


Провідні музеї України. 

     Добрий день, друзі! Сьогодні ми продовжуємо говорити про збереження мистецької спадщини, а саме про музеї України.

    В Україні є близько п’яти тисяч різноманітних музеїв. Усі вони надзвичайно цікаві та самобутні. Сьогодні ми здійснимо віртуальну подорож у найбільші та найцікавіші з них!

    Культурно-мистецька спадщина України залежно від історичної та художньої цінності поділяється на таку, що має світове, державне (національне) і місцеве значення. В Україні на державному обліку перебувають понад 152 тисячі пам’яток культурно-історичної спадщини.

     У нас існують різні типи музеїв. Насамперед це музеї широкого профілю, які охоплюють живопис, графіку, скульптуру, декоративно-прикладне мистецтво. Також це історико-художні музеї, меморіальні музеї, музеї просто неба, історико-культурні заповідники.

     Перші музеї України виникли на початку XIX ст. завдяки археологічним розкопкам скіфських могильників та причорноморських міст античності. Зацікавлення спадщиною Київської Русі, її унікальними фресками та мозаїкою сприяло колекціонуванню іконопису, літописної спадщини, обрядових предметів. Але виникнення і розвиток музеїв завдячує переважно приватній ініціативі окремих осіб і цілих інституцій. 

ЗАВДАННЯ

1. Опрацюйте матеріал на стор. 197- 220 підручника.

2. Запам’ятайте матеріал навчального відео.  ????Дайте відповіді на питання:

1) Скільки пам’яток культурно-історичної спадщини перебувають на державному обліку в Україні? (1б)

2) Які типи музеїв існують у нашій державі? (2б)

3) Коли з’явились перші музеї в Україні? (1б)

4) Скільки в Україні великих музеїв під небом. Назвіть найбільший. (2б)

5) Назвіть основні художні музеї в Україні. (1б)

6) Де можна побачити рідкісні фотографії Шевченка та його друзів,а також першодруки творів поета з його автографами. (1б)

7) Меморіальний музей — це тип музеїв, в яких.... Наприклад...(2б)

8) Який тип музеїв вам сподобались найбільше?Чому? (2б)

Домашнє завдання. Складіть топ 10- музеїв України, які б ви хотіли відвідати.      (Фото (1б)+назва (1б)+тип музею (1б) + місце розташування ( 1б) +пояснення, чому рекомендуєте саме цей музей. (8б).

(17 травня)


Роль засобів масової інформації (ЗМІ) у поширенні

мистецьких цінностей

Добрий день, друзі!

Поміркуємо разом

  • Які канали й передачі ви дивитесь по телебаченню?

  • Що вас цікавить в Інтернеті?

  • Чи збігаються ваші інтереси з інтересами ваших друзів? Чому?

   У сучасному світі все більше людей сприймають культурні цінності не безпосередньо, а через засоби масової інформації — радіо, телебачення, пресу, Інтернет. ЗМІ заповнюють інформаційний простір, у якому живе людина, впливають на формування суспільної думки, на становлення світогляду багатьох людей. Для вільної орієнтації в інформаційному потоці людина повинна мати інформаційну культуру.

   Інформаційна культура — це сукупність норм, правил і стереотипів поведінки й мислення, пов'язаних з інформаційним обміном у суспільстві.

   Стереотипи поведінки й мислення людини — це алгоритми, програми поведінки й мислення, яким людина слідує, не замислюючись. Частина з них є вродженою, а частина, придбаною в процесі виховання та самої життєдіяльності. Це комплекси умовних і безумовних рефлексів людини на чинники зовнішніх і внутрішніх змін навколо людини та всередині її самої.

Опрацюйте матеріал підручника «Мистецтво» на стор.220- 223.

Виконайте завдання:

  • Виконайте тестові завдання (7б) (необхідно виконати до 18 травня 21:00, один підхід до розв'язання) за посиланням: https://naurok.com.ua/test/join?gamecode=6982617

  • Дайте письмову відповідь на питання. (5б)Яку роль відіграє інформаційний простір у формуванні світогляду сучасної людини? Обґрунтуйте свою думку.

Домашнє завдання. Підготуйтесь до контрольної роботи (повторіть вивчений матеріал на стор. 117-223).

(24 травня)


Узагальнення знань із теми: “Тема №4 ФОРМИ ПОШИРЕННЯ МИСТЕЦТВА

Добрий день, друзі! Сьогодні ми перевіримо ваші знання з теми: “Форми поширення мистецтва”.

Пройдіть онлайн-тестування (12б) до 24.05 до 18.00 год. за посиланням 

https://vseosvita.ua/test/start/etv399

БАЖАЮ УСПІХІВ!

(31 травня)


Значення мистецтва в діалозі культур

Вітаю! Згадайте, що означає термін “мистецтво”.

Оберіть слова («хмаринка слів»), що характеризують сучасне суспільство – (8 слів).

Ознайомтесь із матеріалом відео

Нові форми існування відомих творів мистецтва

Відвідайте інтерактивну виставку робіт Вінсента Ван Гога у Парижі:

ГРА Види мистецтва

https://wordwall.net/play/8890/644/224?ref=embed-image

Результати гри надсилати не потрібно!

Дорогі учні! Пропоную ХМАРКУ СЛІВ з побажаннями на літо.

Випишіть 5 слів, які вам найбільше сподобались, і складіть з цими словами речення у вигляді індивідуального побажання - завдання на канікули.





23 травня 2022 року


Тема уроку. "Значення мистецтва в діалозі культур" 

- Згадайте, що означає термін «мистецтво.

- Оберіть слова («хмаринка слів»), що характеризують сучасне суспільство – (8 слів).
Ознайомтесь із матеріалом відео

Ознайомтесь із матеріалом відео

Нові форми існування відомих творів мистецтва

Відвідайте інтерактивну виставку робіт Вінсента Ван Гога у Парижі:

ГРА Види мистецтва

Результати гри надсилати не потрібно!

Завдання на літо!!!

Дорогі учні! Пропоную ХМАРКУ СЛІВ з побажаннями на літо.

    Випишіть 5 слів, які вам найбільше сподобались, і складіть з цими словами речення у вигляді індивідуального побажання - завдання на канікули. 

Наприклад: пригоди, похід, щастя, відкриття, нові друзі.

Побажання: Вирушити в похід з новими друзями, відчути дух пригод, зробити приємні відкриття своїх можливостей і бути щасливим!  






Тема уроку: "Постімпресіонізм - роздум з пензлем в руках"

Перегляньте презентацію. 

Виконайте практичну роботу (за бажанням)

Створіть малюнок за мотивами картини Вінсента ван Гога «Зоряна ніч» https://www.youtube.com/watch?v=hMqnGGFLLgs

Домашнє завдання. Виконайте тестові завдання за посиланням https://naurok.com.ua/test/join?gamecode=9314104  

  • Обов'язково вкажіть прізвище. 
  • Виконати роботу потрібно до 21 години 30 вересня
  • Можна зробити лише один підход до розв'язання.
  • Результати тестування присилати не потрібно

Хай щастить!



                                        20 вересня 2021року
 
Тема уроку: "Музичне мистецтво імпресіонізму"

 Не потрібно слухати нічиєї поради, тільки пораду вітру, який наспівує історію світу.

К. Дебюссі, французький композитор, диригент і музичний критик

Велич мистецтва ясніше за все проявляється в музиці.

Й.-В. Гете, німецький поет, прозаїк, драматург, мислитель

Доброго ранку,дорогі учні. Поміркуємо разом.

Чому може навчити музика? Чим музика відрізняється від образотворчого мистецтва? У чому сила впливу музики на людину? Яке значення музика відіграє у вашому житті?

Музика вчить відчувати і співчувати, розрізняти красиве і потворне, розвиває власне людські духовні якості. Музичний твір специфічно відображає світ, він стає засобом його осягнення. Якщо сприйняття живопису пов’язано із зором, то засоби музичного мистецтва базуються на слуху і можуть бути пов’язані один з одним тільки за допомогою особливих, тонких асоціативних паралелей, які існують лише у свідомості. Саме композитор, опановуючи дійсність, втілює її в специфічних формах музики. Слухаючи музику, кожна людина отримує можливість поглянути на світ з нової, композиторської точки зору, збагатити своє сприйняття новими явищами і поглядами на вже знайоме.

Ознайомтесь з матеріалом презентації

Прослухайте музичні композиції

 «Гра води» для фортепіано М. Равеля https://www.youtube.com/watch?v=aAOSSfDOpJs&ab_channel=nataljayarovencko

 «Дівчина з волоссям кольору льону» К. Дебюссі. https://www.youtube.com/watch?v=-KJCH4G93sw&ab_channel=BellaRossa

-         Які, на вашу думку, емоції хотіли викликати майстри своїми творами?

-         Чи сподобалися вам ці твори? Чому?

Домашнє завдання.

Послухайте К. Дебюссі «Місячне сяйво" https://www.youtube.com/watch?v=8qR1NMZyXik

Опишіть свої враження від прослуханого твору (роботу виконайте в робочому зошиті).

Дякую за роботу!



Коментарі

Популярні дописи з цього блогу