6 клас

Завдання з образотворчого мистецтва
для учнів 6-А , 6-Б  класів



Шановні шестикласники!

Продовжуємо з вами працювати в дистанційному режимі. Прошу вас вчасно виконувати завдання та надсилати мені на електронну пошту olgasamozdra@ukr.net . Бажаю успіхів!













(05 вересня)


         Вітаю! Любі друзі, необхідність створювати прекрасне, захоплюватися красою та гармонією навколишнього світу закладена в людині самою приро­дою. Природа є найбагатшою скарбницею, з якої видатні художники минулого й сучасності черпали натхнення для своїх художніх творів.

        Тому здавна люди намагалися відобразити красу навколишнього середовища і сцени з життя в картинах. Згодом твори найталанови­тіших митців перетворилися на витвори мистецтва. Мистецтво як спосіб пізнання світу впливає на людину, формує її поведінку, спосіб життя. Споглядання творів мистецтва навіює певні думки і почуття, підштовхує нас до власних творчих пошуків. Для певних власних кро­ків у мистецтві кожний має стати підготовленою, освіченою людиною.

      Образотворче мистецтво об’єднує такі види, як графіка, живопис, декоративно-прикладне мистецтво і скульптура. У кожного виду є свої художні засоби виразності, матеріали і техніки. Проте залежно від різноманітності та краси оточуючого світу, від того, що зображує художник, від його вподо­бань усі твори образотворчого мистецтва поділяють на такі жанри: зображення тварин — це анімалістичний жанр (анімалістика), природи — пейзаж, людини — портрет, зображення предметів — натюрморт, кімнат та залів — інтер’єр та ін.

Отже, що ж таке жанр?

Перегляньте відеоурок https://www.youtube.com/watch?v=8sl95CJOG-4

Створіть композицію малюнка "Крок за кроком". Розфарбуйте.

До нових зустрічей!

(12 вересня)


Тема уроку. Виникнення розподілу жанрів у мистецтві та їх академічна ієрархія.

      Друзі, сьогодні я пропоную вам відвідати музей — тільки віртуальний, познайомитися з творчістю художників і з’ясувати, завдяки чому існує таке розмаїття форм відображення життя в мистецтві.

     Жанр — в образотворчому мистецтві історично сформований, усталений різновид художніх творів, зображення яких мають свій характер, зміст та форму відповідно до певної теми.

Перегляньте відео. Запам’ятайте жанри живопису.

Практична робота Намалювати малюнок наскельного живопису (за відео ).

Гарного дня!

 (19 вересня)


Тема уроку. Новаторство в мистецтві. Абстракціонізм. Створення абстрактної композиції.

     Дорогі учні, на минулому уроці ми розглянули традиційний (академічний) розподіл на жанри в образотворчому мистецтві. Давайте перевіримо, як ви засвоїли матеріал минулого уроку. ( для повторення вивченого "Жанри образотворчого мистецтва"  https://docs.google.com/presentation/d/1kocq7jgbkAC9Ns5lyJj_ll05zdomitWN/edit#slide=id.p1)

Жанри в образотворчому мистецтві

    Проте на початку XX ст. з’явилися художні твори з несподіваними, дивними назвами, зокрема «Композиція № 1», «Імпровізація № 2» або «Проун» (тобто «проект утвердження нового»). Сюжети цих незвичайних картин також не дуже допомагали у визначенні їхнього жанру - адже різнокольорові плями і лінії на полотні чи папері не зображували нічого! Так заявив про себе новий напрям у мистецтві - абстракціонізм.

Ознайомтесь із матеріалом відео.

Попрацюйте усно над завданнями до відео:

1. Чому абстрактне мистецтво називають також «безпредметним», або «нефігуративним»?

2. Спробуйте проаналізувати композицію однієї з абстрактних картин, наведених у відео.

        Друзі! Спробуйте себе в абстрактному мистецтві! Це надзвичайно цікаво. Адже тут вже не «сховаєшся» за цікавий сюжет. Художник-абстракціоніст має справу просто з композицією або з різними кольорами чи навіть з одним-єдиним кольором і тлом білого паперу. Якщо у вас досить сміливості і ви вирішили здивувати весь світ новим напрямком мистецтва - уперед! Робіть те, що вважаєте за потрібне, тільки поясніть свої наміри.

    Практична робота. Створіть абстрактну композицію. Проекспериментуйте із фарбами. Напишіть, що ви хотіли висловити своєю картиною (почуття, враження, філософську думку)? Як можна назвати таке мистецтво?

Інструменти та матеріали: аркуш паперу, гуашеві або акварельні фарби, олівець, гумка, пензлі, фломастери, гелеві ручки.

План роботи:

• На аркуші паперу скомпонуйте зображення.

• Визначте, де буде композиційний центр.

• Продумайте, яким чином ви зробите акценти у своїй композиції, які вони будуть: колірні, тональні.

• Що у вашій композиції буде контрастувати: розміри, колір, тон?

• Що у вашій композиції буде головне, а що - другорядне?

• Як називатиметься стиль, у якому зроблена композиція?

• Яке призначення цієї композиції: прикрашатиме стіну, буде плакатом чи це ескіз, наприклад, килима чи декоративного розпису?

Обов’язково скористайтесь відео.

(26 вересня)


Тема уроку. Анімалістичний жанр. Періоди популярності анімалістичного жанру в різні часи. 

 Перші кроки до зародження мистецтва були зроблені прадавньою людиною. Первісні зображення зберегли сцени життя наших предків. У наскельних рельєфах і малюнках відображено одухотворені сили природи, культ тварин.

  Прадавні художники малювали тварин гострим каменем, вуглем, природними барвниками з вохри, соку рослин. Ці зображення і нині вражають точністю передання форм і забарвлення звірів, особливостей їхніх рухів.

  Рельєфи виконували на опуклих поверхнях печер, скель, що нагадували обриси тварин. Об'ємні фігурки ліпили з глини, вирізали з кістки, висікали з каменю.

 Отже, саме зображення світу тварин дає уявлення про первісне мистецтво. Тоді й зародився анімалістичний жанр образотворчого мистецтва, пов'язаний із створенням образів тварин у живописі, скульптурі та графіці.

Художника, який працює в цьому жанрі, називають анімалістом.

Анімалістичний жанр — зображення тварин в образотворчому мистецтві.

Ознайомтесь із презентацію. Зам'ятайте,як розвивася анімалістчний жанр. 

Практичне завдання.

Уяви,  що  ти — художник-анімаліст. 

                 Створи  композицію  з  образом  тварини 

                                    «Вірний  друг  людини»

·         Визнач  форму  тіла  обраної  тварини

·         Розглянь  розміри  тулуба,  голови,  кінцівок і хвоста 

·         Зверни  увагу  на  пропорції  тіла

·          Виконай  ескіз  малюнка  олівцем

·          Подумай,  якими  будуть  другорядні  елементи  композиції

·         Зображення  розфарбуй.

Малюємо собачку. https://www.youtube.com/watch?v=pQKwHWaa3XA&t=54s

Малюємо кішечку. https://www.youtube.com/watch?v=wuBtHc0eqWA

Запитання на повторення вивченого (усно)

1.     Як зародився анімалістичний жанр?

2.     Хто такі художники - анімалісти?

3.     В яких видах образотворчого мистецтва використовують анімалістичний жанр.

6-А (03 жовтня)


Зображення тварин. Особливості зображення тварин. Начерк

  • Який жанр у мистецтві називають анімалістичним?
  • Чому анімалістичний жанр називають одним з найдавнішим жанром?
  • У які періоди популярність анімалістики була великою, а в які зменшувалась? Чому?
  • Назвіть найвидатніших художників-анімалістів.

Сьогодні на уроці ми навчимось малювати тварин.

Анімалістичний жанр поєднує природничо-наукові й художні принципи, розвиває спостережливість любов до природи. Нерідко головним завданням анімаліста стає точність зображення тварини. Знання будови тіла, життя і звичок тварин-необхідні умови для створення повноцінного образу Часто при створенні ілюстрації до казок, байок тварини «олюднюються». Однак і в цьому випадку потрібно, щоб тварина легко впізнавалась.  А це означає, що без  уважного вивчення реальної природної зовнішності тварини нам не обійтись.

      Малюнок з живої натури - основний спосіб пізнання особливостей малювання тварини. Усі художники починають зображувати тварину з начерку. Начерк-малюнок невеликих розмірів, виконаний художником нашвидкоруч , це найшвидший спосіб закріпити на папері свої найперші враження від натури.  Лінія-головний елемент начерку, її потрібно наносити на папір легко і вільно, зберігаючи чіткість.

Ознайомтесь із матеріалом відеоуроку, виконайте практичне завдання.

(10 жовтня)


Малюнок на тему: “Героїв країна – моя Україна!”

до  Дня захисників і захисниць України 

     Добрий день, учні. Ми живемо в непрості часи: просто зараз на наших очах твориться історія. І поряд із нами живуть герої, які захищають нас, які тримають на своїх плечах незалежність України. 

     Щорічно в День свята Покрова Пресвятої Богородиці в Україні відзначають День Українського Козацтва  та День захисників і захисниць України як символ нерозривного зв’язку всіх поколінь захисників України. І сьогодні пропоную намалювати малюнок на тему: “Героїв країна – моя Україна!”

Запрошую вас до перегляду відеоролика «Ми з України».   https://www.youtube.com/watch?v=07u4hRE1djA 

    14 жовтня – дата, яка наскрізь просякнута героїзмом та мужністю нашого народу. Адже цей день вирізняється відзначенням декількох свят – Покрови Пресвятої Богородиці, Дня захисників та захисниць України й Дня Українського козацтва.

    Кожен українець чи українка з дитинства чули багато розповідей і казок про сміливих козаків, які обов’язково долали велике зло й неодмінно перемагали ворога. Про славетний козацький рід співається навіть у найголовнішій пісні нашого народу – державному гімні.

Ознайомтесь із матеріалом презентації. 

Виконайте практичне завдання: намалюйте малюнок на тему:  “Героїв країна – моя Україна!”

Все буде Україна!

(17 жовтня)


Деталь, подрібність. Цілісні і подрібнені форми. Створення рельєфної композиції


Дорогі діти! Сьогодні ми з вами ознайомимося з темою: «Деталь, подрібненість. Цілісні і подрібнені форми. Створення рельєфної композиції».

Опрацювати тему уроку нам допоможе відео урок.

Ознайомтесь із матеріалом відео уроку. Виконйте завдання:

1)Запам’ятайте поняття: деталь, деталізація, подрібненість, цілісність.

2) Виконайте художньо- творчу роботу.

Художньо - творча робота 

(користуйтесь покроковою інструкцію з відео, див.вище)

Створіть рельєфну скульптуру.

Інструменти та матеріали: солоне тісто або глина, стека, дощечка для ліплення (можна для роботи брати пластилін)

ПРИГАДАЙМО!

 Рецепт солоного тіста такий: на дві чашки борошна візьміть одну чашку дрібно помеленої соліЦі інгредієнти розведіть невеликою кількістю води - приблизно півчашкиСуміш має бути еластичною і не прилипати до рук. Щоб тісто не кришилося і було достатньо міцним, до нього додайте 1-2 чайні ложки шпалерного клею.


Всім бажаю успіху, здоров’я та натхнення!

(31 жовтня)


Фантастичні тварини

    Сьогодні ми полинемо у незвичайну подорож, у чарівний світ фантастичних тварин.

    Як відомо, художники-анімалісти перед тим, як зобразити ту чи іншу реальну тварину, довго спостерігають за нею, вивчають, роблять замальовки. Водночас в образотворчому мистецтві існує творчий метод, що пору­шує межі реальності. Він називається фантастичним. Історія має багато при­кладів, коли митці зображали неіснуючих тварин.

Художник-анімаліст має поєднувати любов до природи з увагою та спостережливістю.

Ознайомтесь із матеріалом презентації.

https://docs.google.com/presentation/d/1uNh2g3VBr8U5dpG1HKKVKzg3u6mJIA95/edit?usp=sharing&ouid=100354568130138292500&rtpof=true&sd=true

Для допитливих. Будинок із химерами.

Всесвітню славу здобули фантастичні тварини і птахи художниці Марії Примаченко.

Перегляньте відео про чудернацький всесвіт МАРІЇ ПРИМАЧЕНКО.

     Українська народна художниця, зі своїм особливим світобаченням, світом фантастичних істот та звірів, представниці «наївного мистецтва» Марія Примаченко. Творчий доробок художниці складає понад 650 картин. Твори художниці сповнені метафор та символів, своєрідного художнього мислення про велич і красу природи та людини, про гармонію та філософські роздуми про життя. Марія Примаченко створила свій власний мистецький стиль, який поєднує в собі орнаментальні традиції українського розпису.

Образи тварин художниця підкреслювала психологічними характеристиками, наділяючи їх людськими рисами.

ПРАКТИЧНА РОБОТА

      Сьогодні ти також фантазуватимеш та спробуєш створити істоту, якої не існує насправді. Але для того, щоб робота була цікавою, зверни увагу на прийоми, які використовувала відома художниця. Головний персонаж кожного її твору виділяється за розміром та кольором. У її роботах є ще й дрібні зображення квітів, листочків, дерев, орнаментів. Усе це робить картину цікавою, але не заважає спогляданню головного персонажа. А ще Марія Примаченко дуже полюбляла яскраві кольори. Тому її картини виглядають такими веселими, святковими.

СКЛАДАЄМО ПАЗЛИ

https://www.jigsawplanet.com/?rc=play&pid=2f72500a5f89


(07 листопада)


Виконання блоку завдань «Перевір себе»

Сьогодні ми з вами перевіримо знання з вивчених тем " Види та жанри образотворчого мистецтва. Анімалістика".

Матеріал для повторення. Презентація. Види та жанри образотворчого мистецтва.

Виконайте тести за посиланням (не забудьте вказати прізвище, ім'я)

https://vseosvita.ua/test/start/ctb350 

Тест буде активним до 10.11.2022р.

(14 листопада)


Пейзаж. Історія пейзажу

Розвиток пейзажного жанру в Україні і світі. Етапи роботи над пейзажем.

     Вітаю, любі друзі! Сьогодні ми продовжимо нашу мандрівку країною жанрів образотворчого мистецтва. Позаду залишилася зупинка «Анімалістичний жанр». На нас чекає зупинка  "Пейзаж", де ми познайомимось з історією цього жанру, видатними художниками-пейзажистами .

Запам'ятайте

       На ХIХ ст. припадає розквіт реалістичного пейзажу (природу почали зображувати такою, якою вона є). Не випадково ті художники-пейзажисти, які узагальнили і якнайповніше відобразили народне уявлення про природу та її красу, дістали найширше визнання: творчість їх увійшла в скарбницю світової художньої культури.

        До таких майстрів пейзажу належать українські художники Т. Г. Шевченко, С. І. Васильківський, П. О. Левченко, А. Куїнджі, І. Айвазовський, Й. Й. Бокшай. На розвиток українського пейзажного живопису значно вплинула Петербурзька академія мистецтв. Професійні майстри живопису, які працювали в Україні, здебільшого були її випускниками. Випускником академії був Т. Г. Шевченко. На початку ХІХ ст.. провідним стилем був романтизм. Багатьох художників цього напряму приваблювала Україна – «Нова Італія», як її називали.

     Я пропоную вам облишити всі свої турботи і поринути у світ краси. Краса – вибаглива й тендітна, тому вона не терпить неуважного ставлення до себе. У неї є рідна сестра – гармонія. Коли вони знаходяться поруч, світ стає витонченим і прекрасним.

Перегляньте  https://www.youtube.com/watch?v=n16DOcAwJ4k

Практична робота. Створіть замальовки осіннього пейзажу

План роботи

  • На аркуші паперу скомпонуйте зображення простим олівцем. Це можуть бути дерева, кущі, будинки. 
  • Порівняйте пропорції різних частин зображення між собою, ширину до висоти.
  • Зверніть увагу на те, яку пору доби ви зображуєте, що характерне для неї.
  • Якій колорит матиме ваша робота? Як зобразити задній план? На палітрі випробуйте колірні співвідношення і оберіть ті, які найліпше відповідають вашому задуму.
  • Нанесіть  перший шар фарби, наприклад, блакитної або синьої.
  • Поступово додавайте інші відтінки,затемнюйте ті ділянки роботи, які мають бути темними.
  • Деталі прорисуйте фломастером.
  • Наприкінці подивіться загалом на свою роботу,виправте помилки, зробіть уточнення
  •  

 

 







(21 листопада)


Настрій у пейзажі.

Спокійні і динамічні пейзажі. Поділ пейзажів за тематикою. Напрямки пейзажів.

      Вітаю! Любі друзі, тема нашого уроку -  «Настрій у пейзажі». Художник передає настрій і почуття за допомогою кольору. А чи можемо ми з вами за допомогою кольору передати наш настрій? У мене настрій чудовий – жовтогарячого кольору, а у вас? Наш настрій має колорит, і коли ми намагаємося передати настрій природи, також використовуємо колорит.

    Достатньо трьох кольорів, щоб передати всю палітру кольорових співвідношень на картині і повною мірою показати стан природи. Це  три основні кольори : червоний, синійжовтий. Інші, додаткові, створюються при змішуванні основних.

      При сполученні основних та додаткових ми отримуємо відтінки цих кольорів -  кольоровий спектр.       

      Дуже важливо вірно добрати кольорову гаму, яка буде відображати стан природи:  хурделицю, яскравий сонячний день, похмурий ранок.

Ознайомтесь із презентацією.


Прослухайте відеоурок https://www.youtube.com/watch?v=_Zv3o73ouE8

Практична робота

ЕТАПИ РОБОТИ НАД ПЕЙЗАЖЕМ

(повітряна перспектива)

1. Спочатку скомпонуйте зображення олівцем на аркуші.

2. По-мокрому нанесіть фарби холодних кольорів на задній план пейзажу.

3. Дайте підсохнути фарбам.

4. Додаючи інші відтінки по-сухому, поступово напишіть дерева і куші на передньому плані.

5. Деталі прорисуйте тоненьким пензликом.

Перегляньте відео https://www.youtube.com/watch?v=1SURvwxW6JI

Зробіть пейзажну замальовку
























(28 листопада)


Спостережна перспектива. Закони перспективи.

    Вітаю! Любі друзі, уявімо, що ми хочемо поділитися враженнями від побаченого під час подорожі найцікавішими куточками світу з нашими друзями чи родичами. У  цьому можуть допомогти фотографії чи відео. Для більшої наочності, передачі своїх емоцій, вражень ми могли б замалювати з натури або з пам’яті місця, де ми побували, провели час. Як же нам відтворити на папері те, що ми бачили навколо?

     Сьогодні на уроці ми будемо вивчати спостережну перспективу. Побудова зображень об'ємних предметів зображуємо  такими, якими ми бачимо їх з певної точки спостереження. Нам потрібно навчитися зображувати пейзаж за допомогою спостережної перспективи.   

Головним принципом перспективи є побудова зображень об’ємних предметів такими, якими ми бачимо їх з певної точки спостереження. Інакше кажучи, на площині паперового аркуша за допомогою перспективних скорочень ми зображуємо ілюзію простору.
      Назва «перспектива» походить від латинського слова, що в перекладі
означає «дивитися крізь». 
     Якщо підійти до вікна з пензлем, наповненим фарбою, і обвести на склі контури видимих за вікном предметів, то зображення (рисунок), отримане на склі, буде називатися перспективою.

Ознайомтесь із навчальним відео. Запам’ятайте матеріал. 

Робота над композицією

        Перш ніж почати малювати, потрібно вибрати цікавий мотив, інакше кажучи, поставити перед собою певну конкретну задачу, яку потрібно вирішити на аркуші. Це може бути відкритий ландшафт з великим і мальовничим небом, по якому пливуть хмари, утворюючи гру тіней на землі. Така композиція називається відкритою.

         Може бути невеликий більш вузький простір, наприклад галявинка, мотив, в якому простір буде обмежено. Така композиція називається замкненою.

Практична робота Виконання композиції «Пейзаж за вікном»  з використанням спостережної перспективи.

(05 грудня)


Портрет. Історія виникнення жанру. 


      Вітаю, любі друзі! Вдалий портрет – це справжня розповідь про людину, її життя, хвилювання, професію, походження. Для художника важливо не тільки передати зовнішню схожість, але і зазирнути у внутрішній світ, душу своєї моделі, показати особливості характеру, переживання, емоційний стан. Важливимив портреті є всі деталі — поза моделі, одяг, оточення, аксесуари. Саме вони допомагають художнику показати суспільний стан портретованого і додати відчуття історичного часу.

Перегляньте відеоурок :  https://www.youtube.com/watch?v=KF1PgCmABrE

Практична робота

Намалюйте портрет, скориставшись порадами відеоуроку - 3.33 хвилина.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

(12 грудня)

Образ у портреті 
      Добрий день, любі друзі! Портрет –один із найскладніших, але в той же час один із найпопулярніших жанрів в образотворчому мистецтві. Художник не просто повинен відтворити риси моделі, а й розкрити її внутрішній світ, передати характер, підкреслити соціальний стан, ознаки часу, в якому вона жила. Зазвичай художник розміщує модель в інтер’єрі та додає певні предмети або речі, що увиразнюють образ. Намалювати портрет не так і легко! Сьогодні ми спробуємо це зробити.

      Перед кожним художником, який береться оформляти книгу, постають цікаві та складні завданняМабутьнайважливішим є створення образів героївх потрібно зобразити не тільки саме такими, якими описав автор, а й вдихнути в них життязробити виразнимиінакше кажучи — майже живимиТільки тоді читач повірить художникові та полюбить його роботи.

     Портретна ілюстрація не зображує якусь конкретну людину, а відтворює образ літературного героя таким, яким його задумав автор літературного твору.

     Перш ніж розпочинати малювати, художник ретельно аналізує літературний твірвизначає, до якого проміжку часу належить розповідь, де відбувається діядосліджує характер персонажа, якого зображує.

Перегляньте відеоурок: https://www.youtube.com/watch?v=CAk8sGYs1OM

Практична робота

Намалюйте портрет казкового героя

Послідовності виконання роботи
 
  Щоб створити портрет-образ казкового героя, нам потрібно  з’ясувати для себе, в якому ракурсі будемо малювати : в профіль, анфас чи з повортом голови на три четверті.
Далі послідовність виконання роботи наступна:
1.     Малюємо ескіз портрету, звертаючи увагу на характерні ознаки обличчя, його частини.
2.     На папері олівцем позначаємо обриси обличчя, постаті, визначивши заздалегідь, що буде доповнювати портрет: інтер’єр, окремі предмети, краєвид або просто кольорове тло.
3.     Промальовуємо риси обличчя, особливої уваги надаючи виразу очей або деталям, що увиразнюють образ і створюють певний настрій.
4.     Добираємо кольорову гаму з урахуванням кольору тла, головних акцентів у одязі.
 

(19 грудня)


ПІДСУМОК ЗНАНЬ

Пейзаж. Створення образу людини

Добрий день, юні друзі! Сьогодні ми з вами перевіримо знання з тем:

ü Пейзаж

ü Портрет

Виконайте тести за посиланням.  https://vseosvita.ua/test/start/fru746

Завдання необхідно виконати до  21 грудня 16:00.  


(09 січня)


Натюрморт. Зображення натюрморту в теплому або холодному колориті. 


Якщо бачиш на картині
Чашку кави на столі.
Або морсик у кувшині,
Чи троянду в кришталі.
Може бронзова – це ваза,
Або груша, або торт,
Або всі предмети зразу,
Знайте це є…… натюрморт.
      Любі друзі, 
сьогодні ми познайомимося з одним із жанрів мистецтва - натюрмортом,    спробуємо створити натюрморт у теплому або холодному колориті.

    Натюрморт – це зображення так званої «мертвої» натури: предметів домашнього вжитку, знарядь праці, овочів, фруктів, квітів, рослин, дичини тощо. Незважаючи на невигадливі сюжети, натюрморт залишається для художників невичерпною скарбницею вражень, розмаїття кольорів і форм.

    Натюрморт, як самостійний жанр виник у 17 ст. в Голландії та Іспанії. До цього він розвивався як частина або елемент картини.

Перегляньте відео https://www.youtube.com/watch?v=RrpG8dfM9Tk

Опрацюйте інформаційні картки 

Запам'ятайте
      У створенні натюрморту важливе значення має як його композиційна побудова, так і гармонійне поєднання кольорів – колорит. Найтендітніший колорит у живописі – нюансний.
 Композиція  - це гармонійне поєднання предметів на столі, картині.
 Композиційний  центр - це те ,  що є центром в композиції, тобто виділяється за формою, кольором та розміром.

Практична робота 

Виконайте   натюрморт у теплому або холодному колориті.

Відеоурок 1. Як намалювати яблуко кольоровими олівцями:  https://www.youtube.com/watch?v=MzMZVy6zwt4

Відеоурок 2. Як намалювати натюрморт з яблуками гуашевими, акриловими фарбами:  https://www.youtube.com/watch?v=o6ocqPRBaXw

Поради

  1. Правильно розмісти папір.
    2. Продумай композиційне рішення.
    3. Намітьте олівцем контури предметів.
    4. В правильно обраній вами кольоровій гамі  завершіть натюрморт.
    5. Виконуючи ескіз, подбайте про рівновагу в композиції, узгодьте між собою розміри та форми предметів, їх взаємне розташування.
     

(16 січня)


Натюрморт тематичний.

    Добрий день, дорогі друзі. Сьогодні ми поговоримо про сюжетно – тематичний натюрморт. За своїм призначенням натюрморти можуть бути як навчальні, так і творчі, хоча одне не виключає іншого. Малюючи навчальний натюрморт, учневі доводиться вирішувати і творчі завдання - від композиції до завершення малюнка.

   Творчість у роботі над натюрмортом починається з вибору теми, із задуму майбутнього твору. Ми самі розміщуємо вибрані предмети: пересуваємо їх, міняємо місцями, замінюємо один предмет іншим, доки не вийде те, що нам здається найкрасивішим. Малюючи ці речі, ми намагаємося передати форму, об’єм предметів, матеріал, з якого вони зроблені.

    Дивлячись на твори старих і сучасних майстрів натюрморту, можна помітити важливу закономірність: усі речі, зображені на натюрморті, об’єднані спільним змістом, темою. Підбір речей - не випадковість. Кожна річ за змістом має доповнювати інші, як голос у хорових співах. Якщо, наприклад, до столового ножа та буханця хліба додати віник, то стане зрозумілим, що він тут ні до чого. А от до відра, табурета й ганчірки він буде логічним доповненням.

О. Михайлов. Натюрморт із глобусом

О. Вилкова. Натюрморт зі свічкою і старою іконою

Ознайомтесь із матеріалом презентації. Запам'ятайте матеріал 

Запам'ятайте матеріал відеоуроку.

https://www.youtube.com/watch?v=pXywzKAJXDs

Творча робота. Намалювати тематичний на тюрморт.

План роботи:

   Наприкінці роботи подивіться на результат загалом - чи немає якихось деталей, які б заважали сприйняттю роботи з невеликої відстані. Для цього відійдіть на пару кроків і подивіться на роботу. Занадто світлі ділянки пригасіть, занадто темні - трошки висвітліть, якщо побачите, що в ході роботи викривилися пропорції, - виправте.

Учнівські роботи

(23 січня)


 Натюрморт у різних видах мистецтва

Ван Гог, «Ваза з 12 соняшниками», 1889.

   Сьогодні ми з вами перетворимося на справжніх художників - живописців, художників - графіків, скульпторів та фотографів, бо будемо зображувати натюрморт у різних видах мистецтва.

    Натюрморт був і залишається одним з улюблених жанрів класичного образотворчого мистецтва. Завдяки натюрморту ми можемо побачити, що стояло у художника на столі 100, 200 років тому. Ми можемо побачити красу тих простих предметів, яких не помічали, і тільки зараз, дивлячись на натюрморт побачили красу звичайної вази,  чи відчули запах  яблук, які розсипалися на столі.

    Чимало чудових натюрмортів створюють і сучасні живописці. Проте цей жанр існує не лише в живописі. Графічні натюрморти, виконані аквареллю чи гуашшю, можуть бути не менш яскравими.

С. Железняк. Кавун і айстри. Живопис: полотно, олія.

Джакомо Манцу. Стілець із фруктами. Скульптура: бронза

     Скульптурні натюрморти створюють дуже рідко, зазвичай як експеримент. Щоправда, цей жанр є досить популярним у декоративній скульптурі. Мабуть, ви бачили в старовинних парках мармурові вази, іноді навіть з квітами і фруктами (звичайно ж, мармуровими). Рельєф, який зображує книжки, може прикрасити бібліотеку, а скульптурне зображення різних наукових приладів – пам’ятник відомому вченому.

Н. Пухінда. Осінній натюрморт.Графіка: акварель, гуаш

Натюрморт зі скляним посудом. Графіка: пастель

 

 

 

 

 

 

О. Давидова. Натюрморт. Графіка: ліногравюра

 

 

 

 

 

Натюрморт в дереві.

Натюрморт у художньому фото.

 

Звичайно, жанр натюрморту існує і в художній фотографії. 

Художня фотографія – це вид образотворчого мистецтва, який за допомогою технічних засобів, створює образ, який виразно і достовірно відбиває момент дійсності. Той , хто створює фотографію називає себе фотохудожником. Фотомитець здатний через фотографію виразити своє власне ставлення до зображуваного на знімку, а техніка фотознімання тільки полегшує пошук бажаного відображення дійсності.

Практична  діяльність учнів

Зараз попрацюємо творчо, як художники. Зобразіть натюрморт з квітами , враховуючи вплив світла на колір. Подумайте, який настрій ви хочете передати у своїй роботі.

1)Намалюйте натюрморт кольоровими олівцями.

2)Сфотографувати натюрморт та роздрукувати.

3)Зліпіть натюрморт із пластиліну.

4)Намалюйте натюрморт акварельними фарбами.

Домашнє завдання: Виконайте вправу "Натюрморт" ,ознайомтесь із матеріалом відео. 

(30 січня)


Натюрморт у декоративному стилі.

Добрий день, дорогі учні! Послухайте, будь ласка, акровірш:

На стіл поставлю глечик,

Айстри принесу

Тарілки Петриківки

Юрбою всі складу.

Розведу яскраві фарби,

Майстерно придивлюсь,

Оберу локальний колір,

Радісно всміхнусь

Тож відгадайте, чого навчити я вас берусь.

- Цей вірш - загадка наблизив нас до теми уроку. Якої?

    Сьогодні ми знову попрактикуємося у зображенні натюрморту, але зробимо це у не зовсім звичний спосіб. Тема уроку: "Декоративний натюрморт"

       «Декоративний натюрморт» - це спрощене зображення форм, предметів. Явище порівняно нове, що з'явилося в кінці ХІХ початку ХХ століття, в епоху зародження хвилі найрізноманітніших напрямків. Це час художніх експериментів з кольором, формою, простором, захоплення пошуком різноманітних фактур.

Попрацюйте над відеоматеріалом: https://www.youtube.com/watch?v=iGaq0G-qgSY Дайте відповіді на питання, виконайте аплікацію декоративного натюрморту.

      Жанр натюрморт різноманітний і показовий в процесі освоєння прийомів декоративної стилізації. В декоративному натюрморті ключову роль грає здібність художника творчо інтепретувати оточуючу дійсність, знаходити крайню виразність кожного об’єкту і вносити до неї власне ставлення.

Перетворення реалістичного натюрморту в декоративний проходить в такій послідовності:

1.      Стилізація – спрощення форм до простих.

2.      Умовність – відсутність перспективи.

3.      Локальний колір – основний тон предмета.

4.      Декоративність – прояв краси, що підвищує емоційну виразність.

Творче завдання. Створіть натюрморт із стилізованих предметів у довільній графічній чи живописній техніках, використовуючи зразки, надані нижче або у техніці «аплікація»(див. відео вище).

Гарного вам настрою та натхнення!

 (06 лютого)


Сюжетно-тематична картина.

Побутовий жанр.

       Вітаю! На уроках літератури вам траплявся термін сюжет. Його значення, мабуть, не викликало ніяких труднощів. Сюжет - це те, про що розповідається у творі. Чи можна вживати це слово щодо картини чи малюнка? Можна, якщо ми бачимо на них зображення подій. Сюжет художнього твору є надзвичайно важливим, хоча й не головним.

Картина – це твір станкового живопису, що правдиво втілює глибокий задум, який відзначається значущістю змісту і завершеністю художньої форми.

Подія, дія –неодмінна умова картини, тому картина передусім –це сюжетно-тематичний твір. Він має жанрові різновиди: історичний, міфологічний, батальний, побутовий.

Запам’ятайте  матеріал навчального відео.

Дайте усні відповіді на питання: Які події зображають побутові сцени? Де і коли вони відбуваються? Назвіть ознаки побутового жанру. Як про це «розповідають» деталі картин?

(13 лютого)


Побутовий жанр у народному мистецтві

М. Приймаченко. Весілля

     Добрий день, юні друзі. На минулому уроці ми вже знайомились із побутовим жанром в мистецтві. Проте побутовий жанр існує й у народному мистецтві. Майстри народного мистецтва є зберігачами традицій, що існують уже не одне століття, а іноді й тисячоліття. 

    Повсякденні сценки — сільські роботи, ярмарок, свято, весілля — зрозумілі для глядачів усіх часів.Звичайні, щоденні події можуть здатися поряд із цим чимось швидкоплинним і випадковим. Повсякденні сценки зображуються із спостережливістю та гумором. 

   У деяких різновидах народного мистецтва, як-от килимарство, художнє ткацтво, гутне скло, побутового жанру майже немає. Дуже рідко трапляється він також у вишивці. Проте в кераміці, різьбленні по дереву, плетенні з рогози й особливо в народному розписі побутовий жанр мав і нині має неабияку популярність.

   Розписуючи посуд, особливо тарілки, українські народні майстри зображували не лише декоративні, а й побутові мотиви. А керамічні кахлі з Косова взагалі є справжньою енциклопедією побутових сюжетів.

 

Декоративна таріль. Петриківський розпис

В. Семенюк. Козак Мамай. Декоративний розпис

Ознайомтесь із матеріалом презентації. Запам’ятайте різновиди народного мистецтва, де українські народні майстри зображували не лише декоративні, а й побутові мотиви. 

КОЗАК МАМАЙ В НАРОДНОМУ МИСТЕЦТВІ.

    Оповіді про козака Мамая існують серед народних легенд, переказів, приказок. Та чи не найкраще його образ відтворений у народному живописі: в оксамитовому жупані, сап’янових чоботях і синіх шароварах; кругла поголена голова з хвацько закрученим за вухо “оселедцем”, довгі вуса, чорні брови, карі очі, тонкий ніс, рум’яні шоки – перед вами портрет красеня-молодця, яким він склався в народній уяві.

Перегляньте відео.

Практична робота. Сьогодні ми почнемо розписувати тарілку в побутовому жанрі на тему: «Козак Мамай». На альбомному листку намалюйте круглу тарілку, по середині менше коло – це буде дно тарілки.  В меншому крузі вам потрібно намалювати малюнок. Ви можете вибрати свій варіант малюнка, можливо з переглянутого відео. Працюємо над цією темою два уроки. Тому сьогодні малюємо тільки ескіз (простим олівцем).

(20 лютого)


Побутовий жанр у народному мистецтві (продовження).

Добрий день, друзі. Сьогодні на уроці ми продовжимо знайомство з українськими майстрами народного мистецтва. Закінчимо роботу над малюванням декоративної тарілки в побутовому жанрі на тему: «Козак Мамай».

 Україна завжди славилася народними майстрами. У своїх роботах вони оспівували красу мальовничої природи та розповідали про повсякденне життя.

Ознайомтесь із матеріалом відео.

Дивовижний світ картин Марії Приймаченко

Микола Пошивайло

Іван Сколоздра

 

Практична робота. Розфарбуйте намальовану тарілку в побутовому жанрі на тему: «Козак Мамай». Використовуйте яскраві кольори.

(27 лютого)


Український народний одяг.

«Бережи українське – носи вишиванку»

Ліна Костенко

    Вітаю, друзі! Кожен народ має своє неповторне індивідуальне обличчя як у духовній культурі, так і в побуті. Ця індивідуальність знайшла своє відображення і в традиційному народному одязі, який формувався протягом багатьох століть. Характерною рисою українського одягу є його декоративна мальовничість, яка віддзеркалює високий рівень культури, володіння різними технологіями виробництва матеріалів та оздоблення. Сьогодні на уроці, спираючись на українські традиції, ми з вами побуваємо в ролі художників-модельєрів і спробуємо створити ескіз сучасного жіночого або чоловічого одягу з елементами народних традицій.

Перегляд матеріалу «Класифікація традиційного українського народного одягу кінця 19 – початку 20ст.»

Переляньте відео. Запам’ятайте з чого складався жіночий і чоловічий нродний одяг. 

Практична робота. Використайте відео ????( 6.23хв)

Спробуйте створити ескіз сучасного жіночого й чоловічого одягу з елементами народної традиції.  Вирішіть, святковий чи повсякденний одяг ви проектуватимете. Інструменти та матеріали: аркуш паперу, акварельні фарби, олівець, гумка, пензлі, фломастери, кольорові олівці.

План роботи:

1.     На аркуші паперу скомпонуйте (знайдіть відповідне місце) зображення.

2.     Згадайте свої знання з побудови тіла людини.

3.     Олівцем легко позначте обриси одягу, щоб мати змогу витерти невдалі лінії, не завдаючи шкоди паперу.

4.     Виправте невдалі, на ваш погляд, обриси.

5.     Продумайте та вирішіть, якими зробити деталі одягу: які орнаменти прикрашатимуть тканину, чи буде вона однотонна, чим буде оздоблено одяг.

6.     Контрастні чи стримані кольори переважатимуть

7.     Чи буде в одязі на чомусь акцентуватись увага.

8.     Яке взуття, головні убори та прикраси доповнюватимуть одяг, щоб створити повноцінний ансамбль, костюм.

(06 березня)


Шевченко-художник.

Ілюстрування творів Т. Г. Шевченка.

     Вітаю, любі друзі! Нас просто не існує без Шевченка. У ньому - уся історія наша, усе буття, усі мрії. Відомо: Україна - це Шевченко, Шевченко - це Україна. Уявити себе без Шевченка українцеві - все одно, що без неба над головою. Поезія Т. Шевченка здобула загальнонародне визнання, принесла її творцеві любов читачів і невмирущу славу. Але не менш багатою і цікавою є творчість Шевченка-художника. Поетична спадщина Т. Шевченка налічує понад 240 творів, а живописна – близько 1200 робіт. 

Ознайомтесь із матеріалом відео. Шевченко-художник. Визначте в яких жанрах працював художник.

Садок вишневий коло хати,

Хрущі над вишнями гудуть,

Плугатарі з плугами йдуть,

Співають ідучи дівчата,

а матері вечерять ждуть.

Сім’я вечеря коло хати,

Вечірня зіронька встає.

Дочка вечерять подає,

а мати хоче научати,

Так соловейко не дає.

Кому ці рядки не навівають мальовничі образи квітучої України!

Або такі рядки…

За сонцем хмаронька пливе,

Червоні поли розстилає

і сонце спатоньки зове

У синє море: покриває

рожевою пеленою,

Мов мати дитину.

Очам любо. Годиночку,

Малую годину

Ніби серце одпочине,

З Богом заговорить…

а туман, неначе ворог,

Закриває море

і хмароньку рожевую,

і тьму. За собою

розстилає туман сивий

і тьмою німою

Оповиє тобі душу,

Й не знаєш, де дітись.

і ждеш його, того світу,

Мов матері діти.

Прекрасна пейзажна картина розгортається перед нами у вiршi Т.Шевченка «За сонцем хмаронька пливе…».

Ознайомтесь із матеріалом відео. Запам'ятайте.

Практична робота. Намалюйте ілюстрацію до вашого улюбленого літературного твору Т. Г. Шевченка. 

Створимо виставку робіт. Роботу прикріпіть на padlet дошку (не забудьте підписати роботу)

 (13 березня)


Біблійна тема в мистецтві. 

      Любі діти! Величезну кількість художніх творів присвячено біблійній темі. І це цілком природньо. Біблію можна вважати енциклопедією людських характерів, життєвих ситуацій. Тому уважний митець завжди знаходив у ній щось подібне до своїх почуттів і поглядів.

До біблійних тем зверталися видатні митці не лише минулого, а й нашого століття, бо проблеми сенсу життя, людських стосунків і вчинків для людини завжди є хвилюючими й актуальними.

- Які мистецькі твори на біблійну тему ви бачили?

- До якого виду мистецтва вони належали (живопис, скульптура, монументальний живопис)?

- Уявіть, що ви - середньовічний художник і створюєте картину, на якій дійсність відображено в кількох послідовних епізодах, об’єднаних в одній композиції. Потім уявіть себе сучасним митцем, який має зобразити тільки один із цих епізодів. Який момент ви вибрали б для своєї картини і чому?

Розгляньте інформаційні картки

Практична робота

        Дуже часто на картинах релігійного жанру зображують ангелів. Ангел - істота духовна. Вона наділена надприродними здібностями і відображає бажання Бога. Художники різних епох зображували ангелів у вигляді красивих молодих людей в білих шатах з величезними крилами і світловим німбом над світлою кучерявою головою. А сьогодні можна побачити янголів в абсолютно різних стилях: починаючи від аніме і закінчуючи фентезі.  Багато художників тепер малюють ангелів-дітей, ангелів-дівчат, а деякі навіть ангелів-тварин.

Створіть зображення янгола

Янголи очима сучасних митців

Скористайтесь відео.

Фреска і вітраж у культових спорудах.

    Вітаю вас, мої любі шестикласники! Сьогодні ми з вами продовжуємо говорити про культову споруду.    

   В архітектурних культових спорудах використовуються такі види монументального мистецтва, як фреска і вітраж. У них представлені релігійні сюжети й образи.

Фреска – це живопис водяними фарбами по вологій або сухій штукатурці; художня техніка.

    Вітраж використовується для освітлення і декорування приміщень. Вітражі «розмальовують» світло в різні кольори, що впливає на емоційне сприйняття інтер’єру культової споруди.

    Вітражі з’явилися в давні часи. На них переважно зображали релігійні образи, історичні події, іноді – життя і працю людей. Вітраж може бути сюжетним або орнаментальним.

Вітраж – орнаментальна або сюжетна декоративна композиція із кольорового скла або інших матеріалів, що пропускають світло.

Ознайомтесь із матеріалом презентації. Запам’ятайте шедеври світової культової архітектури. Проаналізуйте яскраві приклади фресок і вітражів.

Практична робота. Ваше завдання створити ескіз вітражу на релігійний сюжет або вікна-рози для храму за вибором, використовуючи олівець, акварель, чорний фломастер. Приклади поетапного виконання варіантів завдання (вам допоможе презентація???? і відео, див 1.50 хв. https://www.youtube.com/watch?v=3P9TsMZgf9c )

   Поради. Зображення має бути стилізованим, спрощеним. Спочатку чітко проведіть лінії контуру основної форми, потім – її частин і деталей. Розфарбуйте фрагменти малюнка акварельними фарбами. Потім чорним фломастером наведіть контури зображення.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Будьте здорові! Бережіть себе і близьких!


(03 квітня)


Міфологічний жанр в образотворчому мистецтві.  

 Вітаю, друзі! Протягом цього навчального року ми знайомились із жанровим розмаїттям образотворчого мистецтва. Ось і сьогодні  продовжимо своє знайомство із жанрами.

Пригадайте : Що таке жанр? Які жанри образотворчого мистецтва ви знаєте?

    І в цьому допоможуть ваші знання зі світової літератури. Жанр, з яким ми познайомимось,  зародився ще в сиву давнину. Усі уявлення про світ, природні явища, богів з часом перетворилися на легенди, казки та міфи. Давні народи жили в різних куточках світу, тому й міфів існує безліч.

А що таке міф?

Міф (від грец. Mythos) – казка, переказ, оповідання, що описує навколишній світ та події за участю богів, демонів, героїв.

    Твори мистецтва, присвячені таким сюжетам називають міфологічними. Темою сьогоднішнього уроку, як ви здогадались, і є жанр, який має назву «міфологічний».

Запам’ятайте матеріал відео уроку. Виконайте практичне завдання.

Дайте усні відповіді на питання

1.  Міфологічний жанр – це…

2.  Міф – це…

3.  Де зародився міфологічний жанр?

4.  Які особливості міфологічного жанру?

Практична робота.  Намалюйте казкового птаха (Поетапне виконання малюнку казкового птаха дивіться в попередньому відео???? )

Фото роботи надішліть до 05 квітня 2023 р.

(10 квітня)


Свято Великодня. Писанка

    Вітаю! Сьогодні на уроці ми розширимо знання  про давні звичаї українського народу, про традиції святкування Великодня; розглянемо, які бувають писанки, поговоримо про зображені на писанках символи.

   Великдень - свято воскресіння природи, продовження життя на землі. Це свято приходить до нас навесні.

   Тиждень перед Великоднем називають Білим/Чистим/Великим/Страсним. У ці дні в господарстві все чистять, прибирають хату, розмальовують, прикрашають. Найважливіший день — четвер. Його називають Чистим, до цього дня хата і двір повинні бути прибрані.

   У суботу печуть паску — один із символів Великодня — великий, гарно випечений хліб, який символізує вічність людського життя.

   Українська писанка є головним символом Великодня. Знамениті у всьому світі українські писанки беруть свій початок від прадавніх вірувань.

   Свою назву писанка отримала від слова «писати», «розписувати». Писанкою в народі називають мистецько розписані або орнаментовані пташині яйця. Існує декілька різновидів прикрашання пташиних яєць до великодніх свят.

Опрацюйте матеріал презентації:

ü ознайомтесь із легендою;

ü запам’ятайте різновиди писанок;

ü запам’ятайте символіку кольорів та символи, які зображують на писанках.

Творче завдання. Підготуйте до свята Великодня писанку в техніці, яка вам найбільше сподобалась. Зробіть фото та надішліть мені до 17 квітня.

Користуйтесь відео.

Писанка-дряпанка https://www.youtube.com/watch?v=9MhxqApFb_0

Крапанка https://www.youtube.com/watch?v=pfT0aboR6pA

Писанка без писачка https://www.youtube.com/watch?v=PpZPzFrHP8g

   Зразок фото

(17 квітня)


Міфи рідного краю.  

Вітаю вас, дорогі учні!

     Вірування усіх давніх народів були тісно пов’язані з їх повсякденним життям, навколишнім світом, природою. Українські міфи пов’язані з хліборобським або пастушим побутом наших предків.


       Головними героями, зазвичай, є батько-господар, мати-господиня, їхні діти, худоба та поля. Характерною особливістю української міфології є пантеїзм, тобто філософсько-релігійне вчення, за яким Бог ототожнювався з природою. Тому боги та міфічні істоти були близькими та рідними для наших предків, які жили в повній гармонії з природою.

Відкрийте презентацію, ознайомтеся та запам’ятайте:

ü в яких видах мистецтва митці використовували міфологічні образи;

ü що оспівували давні слов'яни у міфах і легендах;

ü що таке «ідоли»;

ü імена слов’янських богів.

Чекаю на ваші роботи до 22 квітня.

(24 квітня)


Історичний жанр.  

     Добрий день. Історичні сюжети й образи розкриваються у творах графіки, живопису, скульптури. Історичний жанр тісно пов'язаний із міфологічним, релігійним і батальним жанрами.

Ілля Рєпін. Запорожці пишуть листа турецькому султану

     Якщо художник прагне зобразити певні події в історії людства, показати значення в них окремих історичних осіб, тоді він звертається до історичного жанру. Характерним для творів на історичні теми є відтворення одягу персонажів, предметного середовища, притаманних певній добі та країнам.

Ознайомтесь із матеріалом навчального відео. Запам’ятайте:

  • що таке історичний жанр,

  • сюжет картини “Запорожці пишуть листа турецькому султану ”,

  • який живопис називають монохромним,

  • що таке гризаль.

Виконайте практичну роботу. Створіть композицію на історичну тему в одному кольорі. (Дивіться відео????).

Роботу надіслати до 30 квітня!

(01 травня)


Батальний жанр 

      Любі друзі, сьогодні ми говоримо про батальний жанр.

      У композиціях батального жанру — живописних, графічних, скульптурних — розкриваються історичні воєнні події. Зображення баталій дійшло до нас у давніх рельєфах, розписах, книжкових- мініатюрах, гобеленах тощо. На них поширені сюжети зі сценами сухопутних або морських битв, військових походів, а також армійський побут різних епох.

Батальний жанр — зображення воєнних подій в образотворчому мистецтві.

   У творах батального жанру можна побачити військову амуніцію, зброю, тварин (коней, слонів), техніку.

    Одним із перших зразків батального жанру е триптих Паоло Учелло «Битва під Сан-Романо», присвячений бойовим діям між Флоренцією і Сієною в 1432 р. Цей твір прикрашав залу в палаці Медічі. Паоло Учелло був одним з тих, хто почав застосовувати перспективу для зображення простору, малювати персонажів у різних ракурсах.

    Зазвичай у картинах батального жанру зображається широкий простір. Персонажі битв на передньому плані прописані детально, а вдалині — оповиті гарматним димом, курявою кінноти — нечітко.

Сергій Овчаренко. Ілюстрації до повісті М. Гоголя «Тарас Бульба»

Перегляньте матеріал навчального відео.

Творче завдання (на вибір) 

1. Намалюйте композицію в батальному жанрі на сюжет історичної події, яку вивчали на уроках історії (пастель або інші графічні матеріали). Дайте назву своїй картині.

Поради

Продумайте сюжет композиції, образи головних персонажів, щоб передати динаміку битви, Спочатку намітьте постаті людей, дотримуючись пропорцій фігури, далі деталізуйте персонажів, одяг, зброю. За допомогою контрасту кольорів, тону виділіть центр композиції. Спробуйте передати емоції персонажів. Дивіться відео на 3.47 хв.☝

Схематичні малюнки персонажів баталій

2. Або ти можеш зобразити те, як ти бачиш війну, яка зараз відбувається на нашій землі.

Подивись на проєкт «Мамо, я бачу війну», який зібрав дитячі малюнки з усієї України.

https://elle.ua/ludi/novosty/mamo-ya-bachu-vynu-pod-v-ukran-ochima-dtey/


(08 травня)


Зентангл і дудлінг - корисне малювання.

      Добрий день, любі друзі! Сьогодні ми з вами познайомимось із новою цікавою технікою малювання. Зентангл і дудлінг, а також їх поєднання (зендудлінг) – техніки малювання, які останнім часом набувають великої популярності. Інтерес до них пов’язаний з тим, що вони є хорошим способом розслабитися, отримати задоволення, проявити свої творчі здібності, навіть у тому випадку, якщо ви абсолютно не вмієте малювати в класичному розумінні цього слова.

Дудлінг (від англійської doodle - «каракулі») - це несвідомий малюнок, зроблений під час якогось заняття. Ті самі квіточки, лінії та чоловічки, яких ми мимоволі виводимо на папері.

    Дудлінг не лише знімає стрес, а й допомагає краще сприймати матеріал на уроках. Під час наради чи телефонної розмови ми часто беремо ручку і починаємо щось чоркати на папері —несвідомий малюнок. Це не від нудьги - так мозку простіше тримати концентрацію та запам'ятовувати інформацію.

     У дудлінг немає правил.Візерунки можуть бути як абстрактними, так і сюжетними. Можна застосовувати та комбінувати класичні техніки малювання. У цій техніці немає значення ні папір, ні те, чим наноситься малюнок.Можна використовувати кольоровий чи простий олівець, ручку, маркер, фломастер, лінер тощо.

    Найчастіше такі зображення можна побачити на полях зошитів школярів. Візерунки можуть бути різноманітними: від персонажів до квіточок, зиґзаґів, спіралей. Стати дудлером може кожен!

    Про те, що вийде в підсумку, ми не знаємо і не замислюємося, рука малює сама по собі. Чи будуть це різноманітні рослини, неіснуючі світи або просто геометричні фігури – не важливо. Головне – отримати задоволення від процесу малювання.

    Дудлінг перегукується з іншою технікою малювання – зентанглом. Але в цих техніках є невелика різниця. Якщо дудлінгом можна займатися одночасно з якою-небудь іншою справою, то зентангл вимагає більшої концентрації. Цей малюнок є більш усвідомленим.

    Зентангл (від zen – врівноваженість, спокій і rectangle – прямокутник) є поєднанням медитації та малювання. Традиційно для малювання зентангла використовуються квадрати 9х9 см. У квадрат поміщається який-небудь малюнок, або він довільним чином ділиться на сегменти, які, у свою чергу, заповнюються різними однотипними елементами (крапочками, кружечками, ромбиками, на що вистачить фантазії).

Практична робота

Створіть малюнок у техніці зентанглу чи дудлінгу.

Відео №1 Дудлінг

Відео №2 Візерунки для зентангла 

 

 (15 травня)


Жанри об'єднуються.

Декоративне панно"Моя країна - Україна!(2 уроки)

Вітаю! У цьому навчальному році ви ознайомилися з розмаїттям жанрів образотворчого мистецтва, багато з них були пов'язані з Україною, її природою, побутом, культурою, історією. Створення образу нашої Батьківщини в декоративному мистецтві має свої особливості. Завдяки стилізації, використанню символіки образ України набуває узагальненого, символічного вигляду. Нерідко для декоративного зображення краси нашої країни, її чарівної природи та працьовитих людей художники застосовують петриківський розпис, мозаїку, панно тощо.

  • Роздивіться художні твори, присвячені Україні. Ознаки яких жанрів у них поєднуються? Які образи й сюжети зображаються?

    Як і в поезії, у декоративному мистецтві художники використовують характерні символи України: червону калину, жовтий соняшник, струнку тополю, замріяну вербу тощо.

Практичне завдання.(протягом 2 тижнів)

Створіть декоративне панно «Моя країна – Україна!». Композиція має об'єднувати декілька жанрів одночасно (портрет та натюрморт на фоні пейзажу тощо). Використайте образи-символи нашої країни.

Панно  декоративний живописний або скульптурний твір, призначений для оздоблення стін або стелі.

Поради

  • Поміркуйте, що саме варто розповісти про Україну, красу її природи і людей.

  • Продумайте і намітьте олівцем загальну композицію панно.

  • Пам’ятайте, що вирішення композиції — декоративне.

  • Доберіть кольори, які найкраще допоможуть створити образ України.

Приклади композицій:


 (22 травня)


Узагальнення знань з теми: “Жанрове розмаїття в образотворчому мистецтві.”

Добрий день, друзі! Сьогодні ми перевіримо ваші знання з теми: “Жанрове розмаїття в образотворчому мистецтві”.

Пройдіть онлайн-тестування до 22.05 до 18.00 год. за посиланням 

https://vseosvita.ua/test/start/nqi532

(29 травня)


Ознайомлення з музеями

       Дорогі учні, сьогодні ви відвідаєте найкращі музеї світу за допомогою віртуального світу. Перейдіть за посиланням та станьте відвідувачами музеїв та картинних галерей. Самостійно знайдіть в мережі Інтернет посилання на музеї, що вас цікавлять.

Здійсніть віртуальні екскурсії музеями світу:

Музей Івано-Франківського медичного університету

Національний музей природничої історії у Вашингтоні

Люксембурзький Палац

Лувр

Римський Капітолійський музей

Дорогі учні! Пропоную ХМАРКУ СЛІВ з побажаннями на літо.

Випишіть 5 слів, які вам найбільше сподобались, і складіть із цими словами речення у вигляді індивідуального побажання - завдання на канікули.

Наприклад: пригоди, похід, щастя, відкриття, нові друзі.

Побажання: Вирушити в похід з новими друзями, відчути дух пригод, зробити приємні відкриття своїх можливостей і бути щасливим!








09 лютого 2022 року

Тема уроку: "Історія вивчення пропорцій людини. Канон. Пропорції тіла людини."

 - Сьогодні на уроці ми з’ясуємо, що таке пропорції фігури людини, ознайомитесь з основними пропорціями постаті людини, дізнаємося про відмінність пропорцій фігури дитини та дорослої людини. 

Постать людини являє собою складний комплекс різноманітних форм. Перші спроби відтворити образ людини робили первісні люди примітивними рисунками. Стародавні єгиптяни розробили канони, де одиницею вимірювання пропорцій постаті людини була довжина пальця руки, у стародавніх греків- голова.

Художник Альбрехт Дюрер встановив, що зріст людини гармонійно ділиться в золотих пропорціях лінією поясу, а також лінією, проведеною через кінчики середніх пальців опущених рук, нижня частина обличчя - ротом і т.д. Талія ділить ідеальне людське тіло відносно золотого перетину. Такими є, наприклад, знамениті статуї Аполлона Бельведерського роботи Леохора й Зевса Олімпійського скульптора Фідія. Пропорції чоловічого тіла коливаються в межах середнього відношення 13:8. Пропорція, що вважається приємної для споглядання, видна в багатьох зразках архітектури й живопису Ренесансу. Інтерес до золотого перетину посилився в епоху Відродження серед вчених і художників. Цей термін, придумав великий італійський вчений, художник, скульптор Леонардо да Вінчі.  Приблизно в 1490 Леонардо да Вінчі  намалював свій знаменитий малюнок "Вітрувіанська людина". На ньому зображено постать оголеного чоловіка у двох накладених одна на іншу позиціях: з розведеними в сторони руками і ногами, вписана в коло; з розведеними руками і зведеними разом ногами, вписана в квадрат. Значення цього малюнка в тому, що тільки ідеальні пропорції людського тіла дозволяють позицію з розведеними руками і ногами вписати в коло, а з розведеними руками і зведеними ногами - в квадрат.

Словникова робота

Анатомія – наука про будову людського тіла.

Канон – сукупність норм та правил у мистецтві.

Пропорції – співвідношення частин цілого між собою.

За п’ять століть до нашої ери жив у Греції знаменитий скульптор Поліклет. Він створив статую «Дорифор». З ціє скульптурою ми познайомилися ще у 4 класі. В написаній Поліклетом книзі «Канон» скульптор виклав свою теорію про пропорції ідеально красивого людського тіла, й тому вона отримала назву «Канон», тобто взірець. Канон будувався так: якась частина людської фігури приймалася за одиницю міри й отримувала назву «модуль». У каноні Поліклета модулем була довжина голови, котра вміщувалася у висоті фігури 8 разів. Єгипетські художники брали за модуль довжину середнього пальця руки, що вміщувався у всій постаті 19 разів. Також створювалися канони, в яких модулем були долоня, обличчя, ніс тощо. Але найбільш життєвими виявилися канони стародавніх митців.

Споглядання і аналіз художніх творів.  Рафаель Санті «Сікстинська мадонна», Дієго Веласкес «Інфанта».


Рафаель Санті «Сікстинська мадонна»     Дієго Веласкес «Інфанта»

Пропорції частин тіла людини

  • Якщо за одиницю вимірювання брати величину голови людини, то в дорослої людини  у фігурі вона вміщається 7- 8 раз.
  • Голова і тулуб становлять половину всієї постаті людини, а друга половина — це ноги. 
  • Ширина плечей дорівнює двом головам,
  • Довжина руки дорівнює трьом розмірам голови.
  • Опущена рука доходить до половини стегна.
  • Довжина кисті руки дорівнює розміру обличчя.
  • Довжина стопи дорівнює висоті голови.
  • Лікоть умовно є серединою руки, а коліно-серединою ноги.
  • Відстань між простягнутими в сторони руками дорівнює висоті постаті людини.
    Змінюються розміри людського тіла і в залежності від віку та статі. Висота голови немовляти вкладається в постаті 4 рази, а висота голови підлітка становить шосту частину його зросту. І в якому  одязі не була б людина, пропорції її фігури залишаються гармонійними. 
  • Практична  робота учнів. Замалюйте схему побудови постаті людини.

    Альбомний лист розташовуємо у вертикальному положенні , ділимо на 8 рівних пропорцій і крок за кроком малюємо разом з вчителем . Послідовність виконання практичної роботи:

    1. Проведіть вісь постаті.

    2. Визначте висоту голови і відміряйте нею розмір тієї постаті, яку ви вибрали.

    3. Визначте довжину ніг, поділивши висоту постаті навпіл.

    4. Відмітьте кінці пальців на середині стегна.

    5. Намітьте коліна, поділивши ноги навпіл.

    6. Поміряйте ширину плечей, вона повинна дорівнювати висоті двом головам.

    7.  Довжина кисті руки дорівнює розміру обличчя.

  • Користуйтесь відеоматеріалом
Надсилайте фото роботи до 15.02.2022р. на електронну пошту olgasamozdra@ukr.net
 Не забудьте підписати прізвище та клас! 

Будьте здорові! Хай щастить! 
***********




02 лютого 2022 року
            
Тема уроку: "Образ у портреті"

 Сьогодні на уроці ми продовжимо знайомство з портретним жанром в образотворчому мистецтві, навчимося розрізняти види портретів за характером зображення, ознайомимося із творчістю Іллі Юхимовича Рєпіна- художника-портретиста, спробуємо створити власний  образ українки в портреті,  підібравши ті предмети та речі, які допоможуть зробити образ виразнішим.

Завдання №1 Теоретичний блок

Опрацюйте тему уроку за відео.

    Мистецтво портрета налічує кілька тисячоліть. І тільки  в середині XIX ст. в портретному  жанрі одне з головних місць посів особливий вид портрета — портрет-тип. Людину зображували у всій психологічній складності, як за її роллю в суспільстві, так і в поєднанні індивідуальних і типових рис. Найбільші досягнення у створенні портретів-типів належать І. Рєпіну. Він знаходив у своїх моделях неповторно-конкретні, лише їм властиві пози, жести, вирази обличчя й за допомогою цього передавав духовні риси особистості, її соціальну характеристику.

Завдання №2 Теоретичний блок

Перегляньте відео


 Завдання №3 Практичний блок 

     Перш ніж ви почнете практичну роботу, я хочу нагадати вам слова  відомого французького художника Ежена Делакруа: «Найперша цінність кожної картини –бути святом для очей». Бажаю, щоб ваші роботи стали сьогодні святом для наших очей, викликали тільки   приємні емоції.


Надсилайте роботи до 09.02.2022р. на електронну пошту olgasamozdra@ukr.net
 Не забудьте підписати прізвище та клас! 

Будьте здорові! Хай щастить! 



 

26 січня 2022 року
Тема уроку: "Портрет. Історія виникнення жанру. "
Історія портрета – чи не найяскравіша сторінка світового образотворчого мистецтва.

Перегляньте відео за посиланням

https://www.youtube.com/watch?v=CAk8sGYs1OM  


Портрет - слово французького походження (portrait), що означає "зображати". Жанр портрета – це різновид образотворчого мистецтва, присвячена передачі образу однієї людини, а також групи з двох-трьох людей на полотні або паперовому аркуші. Особливе значення при цьому має обраний художником стиль. Малюнок обличчя людини на портреті – це одне з найскладніших напрямків у живописі. Майстер пензля повинен передати характерні ознаки зовнішності, емоційний стан. Розміри портрета визначають його вигляд. Зображення може бути погрудним, поколінним, поясним або на весь зріст. Поза передбачає три ракурси: особою (анфас), поворот «три чверті» в ту або іншу сторону і в профіль. 
Портрет, як жанр образотворчого мистецтва, містить в собі безмежні можливості реалізації  художніх задумів. Спочатку робиться начерк, потім безпосередньо малюнок.
Практична робота
Намалюйте портрет друга, подруги.
 



Коментарі

Популярні дописи з цього блогу